ycipk-2ux6wc

Piękna dzięki diecie

Najlepszym dowodem na to jest długowieczność i piękność Japonek, których talerze wyglądają jak małe dzieła sztuki. Jednak w dzisiejszym świecie, pełnym konserwowanej i rafinowanej żywności nie jest to wcale takie proste.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Zielone warzywa, sałatki i... kasze. Wybieraj te produkty, by cieszyć się zdrowiem
Zielone warzywa, sałatki i... kasze. Wybieraj te produkty, by cieszyć się zdrowiem (Shutterstock.com)
ycipk-2ux6wc

Aby zapewnić sobie młodość i dobre zdrowie, trzeba zrozumieć, jaką żywność należy wybierać, oraz stosować dwie najważniejsze zasady 2 U: umiar i urozmaicenie. Najgroźniejsze dla naszego organizmu są produkty wysoko przetworzone oraz wzbogacane aromatami, sztucznymi barwnikami, konserwantami, kwasami tłuszczowymi nasyconymi oraz w konfiguracji trans, syropem glukozowo-fruktozowym. Powodują one problemy z cerą, zubożają naszą dietę o cenne składniki odżywcze oraz zwiększają ryzyko chorób układu sercowo naczyniowego, cukrzycy typu II, nadwagi, a nawet
nowotworów.

BEAUTY FOOD NA TALERZU

Jedzenie, które sprawia, że jesteśmy piękne, nie musi być drogie i trudno dostępne. Wystarczy tylko dokonywać dobrych wyborów żywieniowych, bazować na świeżych produktach i zrezygnować z kupowania gotowych potraw. Najcenniejszymi składnikami naszej diety powinny być produkty bogate w naturalne antyoksydanty, które wspomagają walkę z wolnymi rodnikami doprowadzającymi do starzenia się komórek skóry, niszczą włókna kolagenowe i elastynę, powodując utratę elastyczności oraz zmarszczki i zwiększają ryzyko nowotworów.

ycipk-2ux6wc

Należą do nich wit. E (m.in. oleje roślinne nierafinowane, jajka, orzechy włoskie, kiełki pszenicy, migdały, marchew i warzywa zielone liściaste), prowitamina A (w czerwonych i pomarańczowych owocach i warzywach, szpinaku, jarmużu, brokułach) oraz wit. z grupy B (m.in. chude mięso, warzywa strączkowe, produkty pełnoziarniste, grube kasze, warzywa kapustne, banany, żółtko jaj) i barwniki roślinne, tzw. polifenole, zawarte w skórce czerwono-fioletowych owoców i warzyw (owoce jagodowe, porzeczki, jeżyny, maliny, żurawina, wiśnie, owoce goi, acai, pomidory).

Zapewniają one dobrą kondycję skóry, dbając o prawidłowy poziom jej nawilżenia oraz zapobiegając rogowaceniu, odnawiają lipidy międzykomórkowe i wzmacniają naczynia krwionośne oraz chronią skórę przed promieniowaniem UV. Ponadto mają wpływ na przyspieszoną regenerację komórek skóry i porost włosów, poprzez regulację pracy gruczołów łojowych zapobiegają ich wypadaniu. Aby wprowadzić w życie te porady, wystarczy do każdego drugiego śniadania wybierać kolorowe świeże owoce jagodowe, pić świeżo wyciskane soki na bazie warzyw korzeniowych i liściastych, a do każdego obiadu robić pyszną surówkę z warzyw kapustnych i zielonych liści z dodatkiem naturalnego nierafinowanego oleju, np. lnianego, lub oliwy i podawać grube kasze zamiast makaronu czy ziemniaków.

kapusta warzywa Shutterstock.com
Podziel się

SZUKAJ ZDROWIA

ycipk-2ux6wc

Wewnętrzne wsparcie zapewnią też nienasycone kwasy tłuszczowe omega–3 (głównie DHA i EPA), których bogactwo znajdziemy w rybach morskich. Kwasy tłuszczowe to ważne elementy błon komórkowych, przyspieszają regenerację skóry, uodparniają na czynniki zewnętrzne, m.in. promieniowanie UV, czy kontakt z chemikaliami. Posiadają silne właściwości przeciwzapalne, redukują podrażnienia, obrzęki i zaczerwienienia oraz chronią przed nowotworzeniem. Aby zadbać o ich obecność w codziennej diecie, wybieraj ryby morskie, takie jak dziki łosoś, sardynki, makrele, a także orzechy włoskie i nierafinowane oleje, głównie lniany i rzepakowy. Komponując jadłospis zapewniający piękno, nie należy zapominać o ważnych mikro- i makroelementach. Do najważniejszych należy selen i cynk, zapewniające elastyczność skóry oraz wspomagające leczenie trądziku i trudno gojących się ran. Znajdziesz je w orzechach brazylijskich, włoskich, pestkach dyni, słonecznika, owocach morza, kiełkach czy otrębach. Wapń nadający gładkość i miękkość skóry znajdziesz w fermentowanych produktach mlecznych, brokułach czy sezamie. Krzem zapobiegający pękającym naczynkom oraz wzmacniający włosy i paznokcie, obecny szczególnie w naparach ze skrzypu czy amarantusie, daktylach i kaszy jaglanej.

Fotolia
Podziel się

TO JEST TO

Nie zapominajmy też o prawidłowym nawodnieniu organizmu i wypijaniu dziennie ok. 1,5–2 l płynów w postaci wody mineralnej nisko sodowej lub naparów ziołowych: skrzypu, pokrzywy, bratka trójbarwnego czy herbaty rooibos. Cennym elementem diety jest kurkuma. Zawarta w niej kurkumina posiada cenne właściwości antybakteryjne, przeciwzapalne oraz antynowotworowe. Zabija wolne rodniki, a także pobudza w organizmie aktywność własnych mechanizmów antyoksydacyjnych. Ma to szczególne znaczenie w profilaktyce chorób cywilizacyjnych, doprowadzając do utraty zdrowia i piękna, tj. miażdżyca, cukrzyca typu II, nadciśnienie, depresja czy choroby neurodegeneracyjne. Idealnie jest stosować w kuchni na co dzień mieszankę, dzięki której kurkumina staje się wielokrotnie bardziej dostępna biologicznie.

ycipk-2ux6wc

Wystarczy wymieszać oliwę lub olej rzepakowy nierafinowany z kurkumą, sproszkowaną papryką i pieprzem i stosować jako przyprawę do potraw! Dieta dla naszego piękna powinna eliminować rafinowany cukier obecny w komercyjnych wypiekach czy produktach przetworzonych. Dieta oparta o produkty z wysokim indeksem glikemicznym wpływa na wahania poziomu glukozy i insuliny we krwi, co prowadzi do rozregulowania gospodarki hormonalnej i ma wpływ na pogorszenie się stanu skóry, włosów i paznokci oraz sprzyja nadwadze związanej z insulinoopornością. Ponadto wysoki poziom glukozy we krwi nasila stany zapalne oraz proces glikacji, podczas którego zniszczeniu ulegają struktury białek budujących włókna kolagenowe, przez co skóra traci elastyczność i starzeje się w zastraszającym tempie. Pamiętaj, że sama możesz wpływać na swoje zdrowie, wystarczy tylko dokonywać świadomych wyborów żywieniowych. Bo piękno zaczyna się od zdrowego wnętrza!

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-2ux6wc

ycipk-2ux6wc
ycipk-2ux6wc