Pomarszczona skóra i rozstępy. Te reklamy wyleczą cię z kompleksów

Skóra pomarszczona, pełna rozstępów i pieprzyków, miejscami zwiotczała? Tak wygląda prawdziwe, ludzkie ciało w całej okazałości. Zamiast się go wstydzić, zaakceptujmy to, że jesteśmy różni. Tak jak zrobili to twórcy tej reklamy - trzeba przyznać, że naprawdę leczy z kompleksów.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia
Lidia Pustelnik

Większość twórców reklam wychodzi z założenia, że pokazując ciała pozbawione niedoskonałości, zachęcą nas do kupna oferowanych produktów. W ten sposób tworzony jest nierzeczywisty obraz tego, jak ciało wyglądać powinno. Tymczasem większość z nas jest zmęczona wyretuszowanymi udami i wyszczuplanymi taliami, a kiedy pojawia się reklama, która wreszcie pokazuje, jak wyglądają prawdziwi ludzie z krwi i kości, oddychamy z ulgą.

W zasadzie ten trend trwa już od jakiegoś czasu - w 2004 roku Dove zachwyciło realistyczną kampanią "For real beauty" ("dla prawdziwego piękna"), która rozpoczęła zmianę w sposobie przedstawiania kobiecego ciała w mediach. I choć mamy tu do czynienia raczej z ewolucją niż rewolucją, w 2017 roku realistyczny trend zdecydowanie przybrał na sile.

W ubiegłym tygodniu ASOS pokazało swoją najnowszą kampanię reklamową. Na zdjęciach widzimy modelki, które z dumą prezentują swoje rozstępy. Wcześniej na podobny krok zdecydowało się między innymi Victoria's Secret. Za każdym razem tego typu kampania wywołuje burzę pozytywnych komentarzy.

Nowy trend współtworzą aktorki i celebrytki. Lena Dunham, gwiazda serialu "Dziewczyny", cieszyła się niedawno, że amerykański magazyn "Glamour", nie wyretuszował jej cellulitu na jej nogach. Kiedy na taki krok zdecydowała się polska edycja miesięcznika, spotkała się z tak dużą krytyką ze strony czytelniczek, że musiała za ten retusz przepraszać.

Modelka Chrissy Teigen podzieliła się zdjęciem wewnętrznej strony ud, na których wyraźnie odznaczają się rozstępy, pamiątka po ciąży. - Rozstępy są sexy - pisała niedawno na swoim profilu na Instagramie piosenkarka Madison Beer. Gwiazdy, modelki i zwykłe kobiety - chyba wszystkie jesteśmy już zmęczone fałszywym obrazem kobiecego ciała. I bardzo dobrze, że twórcy reklam zaczynają to dostrzegać.

Wyśmiana na plaży za ciążowe rozstępy

Wybrane dla Ciebie

Hilary Duff była gwiazdą lat 2000. Tak wygląda po latach
Hilary Duff była gwiazdą lat 2000. Tak wygląda po latach
Wystroiła się w spódniczkę mini. Kolor to hit jesieni
Wystroiła się w spódniczkę mini. Kolor to hit jesieni
Była żoną Marilyna Mansona. "Pogrążyliśmy się w kompletnej rozpuście"
Była żoną Marilyna Mansona. "Pogrążyliśmy się w kompletnej rozpuście"
Będą się zachwycać rosołem. Wystarczy dodać jeden składnik
Będą się zachwycać rosołem. Wystarczy dodać jeden składnik
Kończy 91 lat. Tak wygląda dziś Brigitte Bardot
Kończy 91 lat. Tak wygląda dziś Brigitte Bardot
Została żoną. Wiadomo, kto zaprojektował jej suknię ślubną
Została żoną. Wiadomo, kto zaprojektował jej suknię ślubną
Pozowała dla "Playboy'a". Tak wyglądała na okładce
Pozowała dla "Playboy'a". Tak wyglądała na okładce
"Singapurski pocałunek" zna niewiele osób. Na czym polega?
"Singapurski pocałunek" zna niewiele osób. Na czym polega?
Prysznic rano czy wieczorem? Lekarka mówi, co jest lepsze
Prysznic rano czy wieczorem? Lekarka mówi, co jest lepsze
Nie łącz z ziemniakami. Szkodzi zdrowiu
Nie łącz z ziemniakami. Szkodzi zdrowiu
Pokazała córki. Tak wyglądają nastolatki
Pokazała córki. Tak wyglądają nastolatki
Trendy prosto z Mediolanu. Oto co będziemy nosić już wiosną
Trendy prosto z Mediolanu. Oto co będziemy nosić już wiosną