Retusz zastąpił nowatorstwo. Jak "Wysokie Obcasy Extra" strzeliły sobie w stopę
Magazyn "Wysokie Obcasy Extra" postanowił w sierpniu nie przeciążać się pracą i w całości skopiować okładkę od innego czasopisma, licząc najprawdopodobniej na to, że po pięciu latach nikt już nie będzie o pionierskiej okładce pamiętał. Przeliczył się jednak.
"Wysokie Obcasy Extra" to magazyn nieco mniej zaangażowany społecznie niż klasyczne "Wysokie Obcasy". Można powiedzieć, że po prostu obcasy są nieco niższe, a magazyn czytany przez mniej wymagające czytelniczki. Taka opinia krążyła od dawien dawna, jednak tym razem "Wysokie Obcasy Extra" potwierdziły, że w istocie nie warto im się szczególnie przyglądać.
Wszystko za sprawą okładkowego zdjęcia z Madonną, które pojawiło się w grudniu 2013 roku na okładce rodzimego "Harper's Bazaar". Kilkanaście lat temu nikt by tej wpadki nie zauważył, w tej chwili Internet wszystko pamięta, a internauci nie omieszkują wytknąć błędu publicznie. "Czy w archiwum zdjęć nie było lepszego zdjęcia na okładkę? To zdjęcie zna każdy w Polsce, wszak było na okładce macierzystego pisma, Harper’s Bazaar Polska... " – głosi jeden z komentarzy pod zdjęciem nowej okładki "Wysokich…" na Instagramie. "Jaja sobie robicie z tą okładką?" – już w mniej subtelny sposób pyta kolejna osoba.
Okładka z 2013 roku jest klasyczna i stonowana – utrzymana w czarnej kolorystyce, z Madonną wyglądającą na chłodną i poważną, co zresztą pozostaje w harmonii z wywiadem "szczerze o sobie", który w owym numerze został opublikowany.
Kolorystyka pięć lat młodszej okładki "Wysokich Obcasów Extra" mieni się niebieskościami. Madonna ma na niej jaśniejszą, bardziej promienną twarz i wygląda co najmniej kilka lat młodziej. Nic zresztą dziwnego, skoro numer reklamuje się zatytułowanym "Ile oddam za młodość" wywiadem z gwiazdą.
Mocniej by ów wywiad wybrzmiał, gdyby na okładce była Madonna skromna, z widocznymi zmarszczkami (kilka ich chyba przecież ma). Wybierając na okładkę "Wysokich Obcasów Extra" seksowne i potwornie wyretuszowane zdjęcie, mające w dodatku co najmniej parę lat, magazyn potwierdził tezę, że promowane przez kobiece środowiska hasło "zaakceptuj siebie" jest tylko pustym frazesem. Że wciąż promuje się wzorce kobiet idealnych i wiecznie młodych. Nawet jeśli mają 60 lat.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl