Różowy Patrol powered by Gliss zachęca, by nie odkładać dbania o zdrowie na później
Święta Bożego Narodzenia to czas życzeń – wśród wielu na szczycie listy znajdują się te dotyczące zdrowia. Różowy Patrol powered by Gliss, który aktywnie działa na rzecz profilaktyki raka piersi od 2023 roku, zachęca, by te słowa zamieniać w konkretne działanie i pamiętać o badaniach. Dbanie o zdrowie to najlepszy prezent, jaki możemy podarować sobie i innym.
Dlaczego warto się badać teraz?
Rak piersi wykryty wcześnie daje pewność niemal całkowitego wyleczenia. Jednak w ferworze codziennych obowiązków często odkładamy troszczenie się o zdrowie na później. W Święta przypomina o tym Projekt Różowy Patrol, którego celem jest wspieranie kobiet w profilaktyce raka piersi w całej Polsce.
- Ważne, by każda z nas miała przestrzeń, by mówić o swoim zdrowiu i wyzwaniach, przed jakimi stajemy – nie w ciszy, ale w dialogu, który daje siłę i nadzieję. Kiedy życzymy sobie zdrowia, pamiętajmy, że możemy na nie realnie wpłynąć swoimi decyzjami. Różowy Patrol powstał właśnie po to, by szerzyć wiedzę na temat profilaktyki raka piersi i przypominać kobietom o badaniach, które zbyt często odkładają na później. Córka może przypomnieć mamie o mammografii, przyjaciółka przyjaciółce o USG piersi, a siostry mogą umówić się razem na wizytę kontrolną – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska dyrektorka marketingu działu Henkel Consumer Brands firmy Henkel Polska, certyfikowana Ambasadorka Różowego Patrolu.
Różowy Patrol - znacznie więcej niż kampania edukacyjna
Różowy Patrol powered by Gliss to inicjatywa, która działa od 2023 roku z inicjatywy Fundacji OnkoCafe Razem Lepiej i marki Gliss. Inspiruje ona kobiety do zadbania o siebie, przypominając o badaniach, również w tym wyjątkowym świątecznym czasie.
Ambasadorki Różowego Patrolu, kobiety z pasją i wiedzą, tworzą przestrzeń, w której każda uczestniczka czuje się zaopiekowana. W atmosferze wsparcia i zrozumienia nie tylko edukują, ale przede wszystkim pomagają kobietom oswoić lęki i znaleźć odwagę, by podejmować działania, które mogą stać się najważniejszym i najcenniejszym prezentem – troską o własne zdrowie. Taki prezent ma moc dawania nadziei i bezpieczeństwa na przyszłość. To nie są tylko warsztaty, jak mawia wiele uczestniczek spotkań, to chwile, które mogą zmienić życie.
Różowy Patrol rośnie w siłę
Inicjatywa dociera do wielu kobiet w całej Polsce, dzięki działającym Klubom Różowych Patroli. Dodatkowo dzięki zaangażowaniu ambasadorek, takich jak Małgorzata Rozenek-Majdan, projekt staje się widoczny na szeroką skalę, a jego przekaz dociera do kobiet w każdym wieku.
W Polsce powstały już 63 kluby Ambasadorek, z czego 28 z nich uruchomiono w ciągu ostatniego roku dzięki wsparciu marki z portfolio Henkla - Gliss. W tym samym czasie przeszkolono ponad 178 Ambasadorek (od początku projektu jest to ponad 300 kobiet), docierając bezpośrednio do ponad 20 000 osób i zwiększając świadomość na temat profilaktyki raka piersi.
Więcej o działaniach Różowego Patrolu można przeczytać na stronie projektu www.rozowypatrol.pl, gdzie znajdują się: mapa placówek, instrukcje samobadania oraz terminy nadchodzących spotkań.