Nowe metody złodziei. "Straciła prawie 100 tys. zł"
Małgorzata Marczulewska na co dzień pracuje jako detektywka. Kobieta prężnie rozwija konto na TikToku, gdzie dzieli się z fanami swoim doświadczeniem. Tym razem przestrzega ona przed oszustami. Niedawno jedna z seniorek straciła przez nich aż 100 tys. zł.
- Kolejna seniorka ze Szczecina straciła prawie 100 tys. zł, bo myślała, że rozmawia z pracownikiem banku - mówi na TikToku Małgorzata Marczulewska. Jak chronić swoje finanse przed oszustami? Detektywka stawia sprawę jasno.
Oszuści oszukali seniorkę ze Szczecina
Wiele mówi się o oszustach, którzy podając się np. za policjantów, są w stanie przejąć od nieświadomych niczego osób ich pieniądze. Małgorzata Marczulewska w najnowszym filmiku na TikToku przyznaje, że choć wiele mówi się o tego typu sytuacjach, wciąż istnieją osoby, które dają się nabrać.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Cyberoszuści podają się za bank. Jak się chronić? „Jak najszybciej się rozłączyć”
Tak też było w przypadku pewnej seniorki ze Szczecina, która sądząc, że rozmawia z pracownikiem banku, wypłaciła z bankomatu swoje oszczędności i wpłaciła na wskazane przez rozmówcę konto.
- Rozmawiajcie cyklicznie z osobami starszymi i informujcie, że takie przestępstwa są dokonywane każdego dnia - zaznacza specjalistka.
Dodatkowo podkreśla ona, że złodzieje znają wiele sztuczek, które sprawiają, że tego typu połączenie wydaje się być bardzo wiarygodne.
- Oszuści są już na tyle technicznie wyspecjalizowani, że potrafią wykonać takie połączenie, żeby wyświetlał się inny numer niż ten, który faktycznie dzwoni. Osoby starsze nie są tego świadome, dlatego tak istotne, żebyście to wy z nimi takie rozmowy prowadzili.
Zadbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy
Każdego dnia tysiące Polaków padają ofiarą oszustw finansowych. Przestępcy stosują różnorodne metody, od wyłudzeń metodą "na wnuczka" po kradzież danych w sieci.
Jak chronić swoje finanse?
- Nie udostępniaj danych osobowych – nigdy nie podawaj swoich danych przez telefon czy internet, jeśli nie jesteś pewien, kto jest po drugiej stronie.
- Zmieniaj hasła regularnie – używaj silnych, unikalnych haseł do każdego konta.
- Nie klikaj w podejrzane linki – oszuści często wysyłają fałszywe maile i SMS-y z linkami prowadzącymi do stron wyłudzających dane.
- Weryfikuj tożsamość rozmówcy – jeśli ktoś podaje się za pracownika banku lub policjanta, skontaktuj się z instytucją, aby potwierdzić jego tożsamość.
Zapraszamy na grupę na Facebooku - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.