Styl życia, czyli wnętrza. Jakie kolory pokochali projektanci wnętrz?
Kolory, które wybieramy podczas projektowania wnętrz czy kupna samochodu, mówią wiele o nas samych. Wyrażamy poprzez nie nasz styl życia i wybory, jakie pragniemy podejmować. Jaką historię opowiadają najmodniejsze barwy w 2018 roku?
25.06.2018 12:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Biały
Uniwersalny kolor, który nigdy do końca nie wychodzi z mody. Dlaczego? Jest niczym czysta kartka, którą zapełniamy – nie przeszkadza, pomaga za to uwypuklić inne kolory. Na dodatek optycznie powiększa pomieszczenia, przydaje się więc, gdy nie dysponujemy nadmiarem przestrzeni.
Choć biel pasuje do wielu wystrojów, szczególnie pięknie wygląda we wnętrzach utrzymanych w stylu prowansalskim. To styl rodem z Francji, który kojarzy się z czasem letnich wakacji – pełnym słońca, jasnych barw oraz zapachu kwiatów i roślin. Domownikowi daje poczucie swobody i relaksu.
Biel jest kolorem kojarzonym z czystością i harmonią. Kierowcy wybierający białe kolory samochodów często są perfekcjonistami, których trudno zadowolić.
Szary
Wbrew pozorom to kolor, któremu daleko do przeciętności. Wśród odcieni mamy przecież zarówno jasny, stonowany grafit, jak i głęboką szarość. Kolor szary ma podobne właściwości, jak biel – powiększa optycznie pomieszczenia i stanowi dobre uzupełnienie innych kolorów. Opowiada jednak ciekawsze historie.
Dlatego upodobali go sobie entuzjaści stylu industrialnego i popularnych loftów. Razem z dużą liczbą szyb i ceglanymi ozdobami tworzy wyjątkową, pełną historii przestrzeń.
Szarość jest kolorem neutralności i wewnętrznego wyciszenia. Kierowcy kupujący samochody w tej barwie charakteryzują się dużym skupieniem w drodze do celu.
Zielony
Kolor modny już w 2017 r. (w odmianie "greenery"), wciąż trzyma się mocno, zarówno w jasnym (miętowym), jak i ciemnym (butelkowym) odcieniu. Widok zieleni działa na nasz mózg relaksująco – kojarzy się z naturą, ma też w sobie odrobinę tajemnicy.
Dlatego szczególnie polubili go projektanci wnętrz w stylu eko. Takie pomieszczenia pełne są naturalnych materiałów, mebli typu hand made i oczywiście roślinności.
Zieleń to kolor cierpliwości, naturalności i gotowości na kompromisy. Dlatego kojarzy się głównie z samochodami rodzinnymi o dużym bagażniku.
Granatowy
To bardziej wyrazista, bezkompromisowa wersja barwy niebieskiej. Większym pomieszczeniom doda uporządkowanego charakteru, kojarzy się bowiem z solidnością i zaufaniem.
Dlatego, wraz ze swoim niebieskim kuzynem, sprawdzi się we wnętrzach nowoczesnych, w którym panuje prostota i funkcjonalność. Tworzy ciekawe połączenia z bielą, beżem i szarością.
Granat to kolor pewności siebie, ale i rozwagi. Kierowcy wybierający granatowe samochody zawsze są u celu na czas, pasażerowie zaś czują się przez nich bezpiecznie.
Fioletowy
Instytut Pantone uznał go za kolor roku 2018, zwłaszcza w odcieniu Ultra Violet! To kolor wymagający, bardziej poważny niż odrobinę infantylny róż.
Kojarzy się z godnością i zaszczytami. Dlatego dobrze sprawdza się w pomieszczeniach w stylu klasycznym, którego zwolennicy cenią sobie wygodę, elegancję i dobry smak.
Fiolet to kolor ludzi uduchowionych, o bogatym wnętrzu. Prowadzący fioletowe auta kierowcy są wrażliwi na piękno, choć niekoniecznie lubią ostentację.
Czarny
Zaczęliśmy nasze zestawienie od bieli, na koniec zostawiamy więc jej przeciwieństwo. Czerń sprawia, że pomieszczenie wydaje się mniejsze, korzystajmy z niego w przypadku większych wnętrz. To kolor dla ludzi odważnych i bezkompromisowych, którzy lubią odrobinę tajemniczości i niepewności w swoim życiu.
Zarazem jest to barwa elegancka, lubiąca kontrastować z innymi. Dlatego sprawdza się we wnętrzach stylizowanych, w których potrzebujemy urozmaicenia i głębi.
Czerń to kolor ludzi dystyngowanych i dyskretnych, którzy nie lubią od razu odkrywać wszystkich kart. Użytkownicy czarnych samochodów lubią wzbudzać zainteresowanie i są niezwykle pewni siebie na drogach. Niektóre odcienie czerni, np. "Phantom Black" w nowym modelu Hyundai KONA, wyglądają niezwykle efektownie i trudno oderwać od nich wzrok.
Partnerem artykułu jest Hyundai