To powszechny błąd przy płaceniu kartą. Możesz stracić majątek

To powszechny błąd przy płaceniu kartą. Możesz stracić majątek

Przy płatnościach kartą często popełniamy jeden błąd
Przy płatnościach kartą często popełniamy jeden błąd
Źródło zdjęć: © Pixabay
24.03.2023 14:34

Klienci coraz częściej decydują się na płatności bezgotówkowe z użyciem fizycznej karty lub tej zachowanej w wirtualnym portfelu w telefonie. Niestety powszechnie popełniamy przy tym błąd, który może nas kosztować duże pieniądze.

Płatności kartą są coraz bardziej popularne wśród Polaków. Według statystyk Narodowego Banku Polskiego pod koniec ubiegłego roku banki działające na krajowym rynku miały 44,5 mln wydanych kart płatniczych. To nowy rekord, jeśli chodzi o transakcje bezgotówkowe.

Z kolei z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv wynika, że aż 81 proc. Polaków najczęściej płaci bezgotówkowo w sklepach wielkopowierzchniowych, z wykorzystaniem przede wszystkim karty płatniczej, rzadziej telefonu czy zegarka - czytamy w serwisie Money.pl.

Płacisz kartą? Nie popełniaj popularnego błędu

Przy transakcjach kartą zawsze słyszymy w sklepie pytanie, czy chcemy otrzymać potwierdzenie. Najczęściej odpowiadamy przecząco - większość z nas uważa, że to zbędny kawałek papieru, który tak czy inaczej tuż po odejściu od kasy ląduje w śmietniku. Tymczasem niestety jest to poważny błąd, zwłaszcza przy zakupach, na które wydajemy wyższą kwotę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeśli podczas transakcji nastąpiły jakieś problemy - płatność została odrzucona, nie możemy połączyć się z bankiem, terminal odmówił posłuszeństwa czy transakcja okazała się nieprawidłowa, ale także wtedy, gdy po prostu anulujemy transakcję, potwierdzenie płatności może okazać się bardzo pomocne. Dzięki niemu o wiele łatwiej będzie uzyskać zwrot pieniędzy, w przypadku gdy jednak zostaną ściągnięte z naszego konta.

Co robić, kiedy zgubimy kartę?

Warto też wiedzieć, co robić w przypadku zgubionej karty płatniczej. Kiedy upewnimy się, że rzeczywiście straciliśmy kartę, należy natychmiast ją zastrzec. Możemy to zrobić pod specjalnym numerem telefonu podanym przez nasz bank.

Czas jest w tym wypadku kluczowy, ponieważ większością kart można wykonać transakcje w sklepach do 100 zł bez konieczności podawania PIN. Łatwo będzie też wyczyścić konto transakcjami online, gdzie najczęściej do weryfikacji potrzebny jest tylko kod CVV - trzycyfrowy numer na odwrocie karty. Nigdy też nie trzymajmy razem z kartą zapisanego kodu PIN.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (18)
Zobacz także