Wrocław Fashion Meeting – fascynujące kolekcje polskich projektantów
W dniach 22 i 23 listopada odbyła się 5. edycja Wrocław Fashion Meeting – największej imprezy modowej w południowej Polsce, prezentującej bogactwo trendów i autorską modę od polskich oraz zagranicznych projektantów.
28.11.2014 | aktual.: 28.11.2014 12:22
W dniach 22 i 23 listopada odbyła się 5. edycja Wrocław Fashion Meeting – największej imprezy modowej w południowej Polsce, prezentującej bogactwo trendów i autorską modę od polskich oraz zagranicznych projektantów. W trakcie 25 pokazów mody zaprezentowano wyjątkowe kolekcje, a na ponad 120 stoiskach z ofertą ubrań, obuwia, biżuterii, dodatków i akcesoriów można było zrobić oryginalne zakupy. Imprezę, która tradycyjnie odbyła się w nowoczesnym wnętrzu Klubu Biznesowego Stadionu Wrocław, odwiedziło kilka tysięcy osób i po raz kolejny poprowadził ją znany z ekranów telewizyjnych Conrado Moreno.
Na spektakularnym wybiegu 5. edycji WFM uczestnicy podziwiali najnowsze propozycje projektantów, prezentujących różnorodne style, zarówno debiutujących na wybiegu, jak również cieszących się uznaniem i ugruntowaną pozycją w branży mody. Doskonała oprawa świetlna i muzyczna była godna modowych wydarzeń najwyżej klasy. Pokazy mody damskiej i męskiej odbyły się w trzech blokach: Parada Projektantów i Wielka Gala Wrocław Fashion Meeting w sobotę oraz Pokazy Finałowe w niedzielę. Drugiego dnia odbyły się również pokazy kolekcji dziecięcych.
Mocnym motywem obecnym w prezentowanych kolekcjach damskich były pawie pióra zdobiące efektowne, wieczorowe kreacje Ewy Jobko i Majki Sajdy, które zgrabnie łączyły hollywoodzki szyk z dziewczęcą lekkością. Wzrok przyciągały również kamizelki w stylu oversize w wydaniu damskim i męskim, które pojawiły się u Jarosława Ewerta i marki Roh’an. Ich kolekcje były również jednymi z najbardziej spójnych i kompleksowych, dzięki czemu cieszyły się dużym powodzeniem wśród publiczności. Warto dodać, że pokazowi Jarosława Ewerta towarzyszyła ścieżka dźwiękowa skomponowana specjalnie na tę okazję. Kolekcja Basi Olearki utrzymana w stylu glamour, przyciągała wzrok bogactwem materiałów, od futer przez skórę po koronki, a złote detale błyszczały w blasku fleszy tłumnie zgromadzonych fotoreporterów. Podczas wszystkich weekendowych pokazów swoje kolekcje zaprezentowało w sumie 25 marek i projektantów z polskiej czołówki, w tym, poza wspomnianymi: UFUFU by Michał Starost, IKI, UFUFU by Katarzyna Kmiecik, Aleksandra Markowska,
Anna Drabczyńska, Ottaviano Dominika Młyńczak, Anna Feledyk, AS Look, Madisso, Jakubczak, Laponette, Wzoor, Szept M, Sweel, Trzciński Only Linen, a także butikowej marki Szafa i polskiej firmy odzieżowej PAWO.
Wspólnym mianownikiem dla pokazów i oferty handlowej była oryginalność i pasja twórców oraz niezwykła atmosfera zakupów, pełna wymiany poglądów oraz rozmów z projektantami, którzy przybyli specjalnie na Wrocław Fashion Meeting nawet z najdalszych części Polski.
Wrocław Fashion Meeting jest jedynym w Polsce wydarzeniem modowym najwyższej klasy, podczas którego na wybiegu można zobaczyć także kolekcje dla najmłodszych. Swoje propozycje mody dziecięcej na wybiegu przedstawiły projektantki z LOFF LOFF i Collection EL. Nie zabrakło również kolekcji dziecięcych w strefie wystawienniczej KIDS Fashion, zgrabnie łączących oryginalne kroje i barwne materiały z wygodą niezbędną w ubiorze maluchów.
Stylowy weekend był niezwykłą okazją do modnych zakupów dla kobiet i mężczyzn na ponad 120 stoiskach zorganizowanych w części wystawienniczej. W tymczasowych butikach projektantów koktajlowe sukienki przeplatały się z kolekcjami w stylu urban, a minimalistyczna szarość z awangardowymi nadrukami pełnymi barw, różnorodnością faktur i tkanin. Coś dla siebie znaleźć mogły również fanki biżuterii i rękodzieła w różnym stylu – od szlachetnych sreber po projekty z włókna węglowego i mechanizmów zegarkowych, a także miłośnicy projektów z przymrużeniem oka, takich jak ekstrawaganckie bluzy czy torby ze zwierzęcymi motywami. W strefie modnych smaków pojawiły się między innymi oryginalne morawskie wina i polskie lemoniady, a w Strefie Piękna eksperci od urody i wizażu udzielali konsultacji chętnym gościom WFM.
W niedzielę organizatorzy oddali pole miłośnikom mody i blogerom, którzy mogli zaprezentować swoje stylizacje na profesjonalnym wybiegu w ramach konkursu „Stylowy Wrocław i FASHION.WP.PL”.
Ich stylizacje oceniło Jury, które po raz kolejny musiało wybierać spośród kilkudziesięciu wyjątkowych propozycji, w pełni oddających kreatywność stylistów. Dla uczestników konkursu przygotowano blisko 100 nagród od projektantów i firm kosmetycznych, a główna, czyli prezent z kolekcji Jarosława Ewerta, trafiła w ręce uczestnika Nabila Abu Bakera, który przybył na wydarzenie aż ze Szczecina. Laureatem plebiscytu internetowego konkursu został Dawid Mazurek.
Sponsorem 5. edycji Wrocław Fashion Meeting była marka Original Source, która po raz kolejny ufundowała kosmetyki dla pierwszych 1500 gości Wrocław Fashion Meeting. Wszyscy uczestnicy WFM mogli również wziąć udział w konkursie i wygrać stylowe upominki od firm: Nelia Biżuteria, Kandara Salon Urody, MMSilver, Madisso oraz samochód Lexus na weekend.
Piąta, jubileuszowa edycja Wrocław Fashion Meeting zdecydowanie potwierdziła wysoki poziom organizacyjny i mocną pozycję imprezy na modowej mapie Polski. Wrocławskie wydarzenie regularnie gromadzące ponad setkę topowych marek i projektantów konkuruje z najlepszymi imprezami typu fashion, jednocześnie wyznaczając trendy nie tylko na wybiegach.
Sponsor: Original Source