Finanse online. Już nie tylko wydatkami, ale też długami możemy zarządzać w sieci
7 na 10 Polaków wybiera dziś płatności bezgotówkowe. Doceniamy je za wygodę, szybkość i bezpieczeństwo. Co więcej, w sieci się ubezpieczamy, zaciągamy pożyczkę, regulujemy rachunki. W ten sam sposób możemy też spłacać długi. Dyskretnie, z fachową pomocą i w domowym zaciszu.
Polska staje się coraz bardziej bezgotówkowa. Jak wynika z międzynarodowego badania "Postawy wobec form płatności", bardziej niż inne narody jesteśmy nastawieni na płatności online. Zakupy przez Internet i w telefonie dla wielu są dziś standardem. Co więcej, już 3 na 5 Polaków podczas zakupów w sieci wybiera elektroniczne formy płatności, a 4 na 5 korzysta z przelewów bankowych (większość robi to jednak nie częściej niż 2-3 razy w miesiącu). Co drugi z nas ceni elektroniczne formy płatności za komfort, jaki nam dają.
Rewolucja w płatnościach
Co ciekawe, do płatności online przekonaliśmy się w krótkim czasie. Karty płatnicze na szerszą skalę pojawiły się w Polsce dopiero w latach 90. Dziś – jak szacuje Narodowy Bank Polski – w portfelach mamy już ponad 41 mln kart i liczba ta rośnie. Jeszcze w 2005 r. bezgotówkowo regulowaliśmy zaledwie 2 proc. wszystkich płatności, by w 2018 r. dojść do 43 proc. Tuż przed wybuchem pandemii bezgotówkowo rozliczało się już 62 proc. Polaków, a obecnie odsetek ten wzrósł do 70 proc.
Jak wylicza Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (badanie przeprowadzono w lipcu 2022 r. na zlecenie Fiserv Polska, właściciela marki PolCard), już 41 proc. z nas płaci kartą, telefonem lub zegarkiem zawsze, gdy tylko ma taką możliwość, a co piąty kilka razy w tygodniu. Jednocześnie już tylko 1/3 z nas lubi płacić gotówką.
Idąc dalej, po karcie płatniczej kolejną rewolucję w płatnościach bezgotówkowych wywołały płatności online, które można realizować w dowolnym miejscu i czasie. Dziś chętnie korzystamy z BLIKA, szybkich przelewów bankowych, Google Pay, Apple Pay, Swatch Pay czy Garmin Pay.
Co naturalne, z gotówki najczęściej rezygnują młodzi – w przedziale wiekowym 18-39 lat już ponad 80 proc. osób, ale do płatności bezgotówkowych przekonują się także osoby 70+. Już 40 proc. z nich z karty, telefonu lub zegarka korzysta przy płaceniu co najmniej raz w tygodniu.
Co więcej, prawie 60 proc. pytanych przez instytut jest zainteresowanych możliwością realizacji transakcji w aplikacji mobilnej zainstalowanej na smartfonie lub tablecie, a nawet zegarku.
Na wizytę lekarską i do optyka przez Internet
Dalszy rozwój metod płatności jest nieunikniony. W najbliższych latach nadal będziemy świadkami wprowadzania na rynek nowych rozwiązań technologicznych..
Już dziś coraz więcej firm w obsłudze klienta wspiera się sztuczną inteligencją. Na współpracę z wirtualnym asystentem jest otwarta niemal połowa Polaków. 4 na 10 pytanych przez jeden z komercyjnych banków przyznaje, że mogłoby podstawowe sprawy bankowe załatwiać w rozmowie telefonicznej lub konwersacji internetowej z voicebotem lub chatbotem. Ważny jest dla nas bowiem czas reakcji, sprawność i większa elastyczność.
Spłacaj długi online
Już dzisiaj online można dobrać najlepszy kolor pomadki czy model oprawek okularów, a nawet odbyć wizytę lekarską. Z nowinek tych bardzo chętnie korzystają kobiety, które są bardzo otwarte na wszelkie udogodnienia online. W Internecie załatwiamy coraz więcej spraw urzędowych. W sieci możemy też zarządzać naszym zadłużeniem. Taką możliwość daje nam platforma do obsługi wierzytelności e-kruk.pl.
KRUK pozwala na spłatę długu w sposób dopasowany do indywidualnych potrzeb i możliwości. Co ważne, dyskretnie, w domowym zaciszu i bez konieczności prowadzenia rozmów o długach, które nawet pomocnym doradcą może być subiektywnie trudna.
Kto może z tego skorzystać? Platforma e-kruk.pl to narzędzie do samodzielnego zarządzania długami przez osoby zadłużone, których sprawy prowadzi KRUK. Firma każdorazowo przekazuje w korespondencji z osobą zadłużoną szczegóły sprawy, w tym jej numer. Co ważne, zadłużenie możemy spłacać bez rejestracji (wówczas na stronie system.e-kruk.pl wystarczy podać numer sprawy i PESEL) lub zakładając konto.
Konto na platformie e-kruk.pl doskonale sprawdza się w przypadku osób zabieganych, które chcą mieć dostęp do informacji o swoich sprawach w dowolnym miejscu i czasie. Jest to też idealny sposób kontaktu z firmą windykacyjną dla tych wszystkich, którzy chcą zachować dyskrecję i uniknąć rozmów osobistych czy telefonicznych z doradcami (choć takie też są możliwe). To także wygodna i szybka opcja pozwalająca rozłożyć dług na wspomniane raty – porozumienie podpisujemy online. A zlecając automatyczną płatność cykliczną, zadłużony nie musi już pamiętać o terminowej spłacie należności. Ustalona wcześniej kwota w określonym terminie zostanie pobrana z karty debetowej.
Chcesz dyskretnie, szybko i skutecznie zarządzać swoim zadłużeniem? Dołącz do społeczności e-kruk.pl.