Głosy konsumentów zostały wysłuchane. H&M przeprasza za stereotypowe hasło reklamowe i usuwa je ze sklepów

H&M, jak wiele innych sklepów odzieżowych, posiada własną aplikację. Jakiś czas temu ulepszono ją o funkcję, która ma pomagać konsumentom dobierać ubrania do ich indywidualnych potrzeb. Nową opcję reklamowano plakatami z podpisem "Mężczyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo...". Hasło spotkało się z wielką krytyką ze strony klientów. Sieciówka zareagowała na kryzysową sytuację.

H&M przeprasza i usuwa materiały z kontrowersyjnym hasłem reklamowymH&M przeprasza i usuwa materiały z kontrowersyjnym hasłem reklamowym
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jason Alden
Oliwia Rybiałek

Ostatnio internet zawrzał w związku nową z kampanią reklamową sieci H&M, która miała zachęcić konsumentów do korzystania z nowej funkcji w aplikacji sklepu. "My Style Corner" to opcja, oferująca klientom indywidualną pomoc w doborze garderoby. Reklama opatrzona została jednak hasłem "Mężczyzna nie prosi o pomoc. Nie musi, bo...", które wzbudziło skrajne emocje wśród internautów. Jeden z nich w obszernym poście na Facebooku zauważył, że słowa użyte w kampanii powielają szkodliwe stereotypy. Swój wpis poparł również statystykami.  

Krzywdząca kampania reklamowa

"W zeszłym roku w Polsce niemal 6 tysięcy osób popełniło samobójstwo, z czego 4,6 tysiąca to mężczyźni. W tym samym roku 205 tys. kobiet leczyło się na depresję w ramach publicznej służby zdrowia, a tylko 68 tys. Mężczyzn. Dlaczego? Bo mężczyzna nie prosi o pomoc. Bo chłopaki nie płaczą. Bo w życiu trzeba być twardym, a nie miętkim. To takie nasze "cnoty męskie", którymi od dzieciństwa nas karmią" – napisał Krzysztof Rzepkowski, a jego post zebrał aż 3,5 tysiąca polubień, a także 1,3 tysiąca udostępnień.   

Mężczyzna odniósł się również do własnego doświadczenia i przyznał, że kilkanaście lat temu jego przyjaciel popełnił samobójstwo. Nikt nie zauważył, że ma depresję, a sam nie prosił o pomoc. Zaniepokojony internauta zwrócił też uwagę na tym bardziej nietrafiony czas kampanii, tj. pandemię i kolejne lockdowny, które doprowadziły do zaburzeń psychicznych u wielu osób. 

Szybka odpowiedź sklepu

Na reakcję sieciówki nie trzeba było długo czekać. H&M na swoim profilu na Facebooku zapewnia, że pracownicy firmy zawsze wsłuchują się w głosy klientów i traktują je bardzo poważnie. W związku z tym marka przeprosiła oraz poinformowała, że wszystkie materiały reklamowe z kontrowersyjnym hasłem znikną ze sklepów.  

"Jako firma odzieżowa stworzyliśmy dla naszych Klientów narzędzie, które pomaga w doborze garderoby i stylizacji. W kampanii promującej to narzędzie posłużyliśmy się hasłem, które w naszej intencji miało odnosić się wyłącznie do decyzji zakupowych. Teraz dostrzegamy jednak, że hasło i sposób, w jaki je zaprezentowaliśmy, może być odczytywane w rozmaity, dla wielu krzywdzący sposób. Dlatego pragniemy podkreślić, że każdy może i powinien prosić o pomoc, jeśli tego potrzebuje" – można przeczytać w oświadczeniu.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Piją, przeklinają i kradną. Stereotypy o Polakach wciąż żywe?

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Ewa Kasprzyk cała w złocie. Postawiła na kontrowersyjny trend, spójrzcie na jej stopy
Ewa Kasprzyk cała w złocie. Postawiła na kontrowersyjny trend, spójrzcie na jej stopy
Wybrała się do sauny w dniu tylko dla kobiet. Przeżyła prawdziwy koszmar
Wybrała się do sauny w dniu tylko dla kobiet. Przeżyła prawdziwy koszmar
Piękne imię wymiera. Od siedmiu lat nie nadano go żadnej Polce
Piękne imię wymiera. Od siedmiu lat nie nadano go żadnej Polce
Syn Wonsa jest z Anną Muchą. Mówi, jak wyglądają wspólne święta
Syn Wonsa jest z Anną Muchą. Mówi, jak wyglądają wspólne święta
Kaczorowska nosi "znienawidzone" kozaki. Kiedyś były szczytem obciachu
Kaczorowska nosi "znienawidzone" kozaki. Kiedyś były szczytem obciachu
Moda na takie kołnierze wraca? Od sukienki księżnej Kate trudno oderwać wzrok
Moda na takie kołnierze wraca? Od sukienki księżnej Kate trudno oderwać wzrok
Polka wylądowała w szpitalu w USA. Pokazała rachunek
Polka wylądowała w szpitalu w USA. Pokazała rachunek
Sukienka Ewy Drzyzgi to hit jesieni. Ale tylko spójrzcie, co miała na stopach
Sukienka Ewy Drzyzgi to hit jesieni. Ale tylko spójrzcie, co miała na stopach
Skórzyński wspomina pogrzeb Jakubiaka. Tak zareagowała żona kucharza
Skórzyński wspomina pogrzeb Jakubiaka. Tak zareagowała żona kucharza
Zdradził Bielicką trzy dni po ślubie. "Jak wypił, to chodził na baby"
Zdradził Bielicką trzy dni po ślubie. "Jak wypił, to chodził na baby"
Domagała nie wiedział, czyją jest córką. "Od razu się we mnie zakochała"
Domagała nie wiedział, czyją jest córką. "Od razu się we mnie zakochała"
Zamiast aktorką została lekarką. Tak dziś wygląda 37-letnia Misheel Jargalsaikhan
Zamiast aktorką została lekarką. Tak dziś wygląda 37-letnia Misheel Jargalsaikhan