II edycja Wrocław Fashion Meeting
Podczas gdy Mediolan, Londyn i Nowy Jork będą się szykować na jesienne Tygodnie Mody, stolica Dolnego Śląska stanie się mekką polskiej mody. A to wszystko za sprawą II edycji Wrocław Fashion Meeting (www.wroclawfashionmeeting.pl), która odbędzie się w dniach od 15 do 16 czerwca.
Miasto spotkań powita lato w wielkim stylu. II edycja Wrocław Fashion Meeting już w czerwcu. Podczas gdy Mediolan, Londyn i Nowy Jork będą się szykować na jesienne Tygodnie Mody, stolica Dolnego Śląska stanie się mekką polskiej mody. A to wszystko za sprawą II edycji Wrocław Fashion Meeting, która odbędzie się w dniach od 15 do 16 czerwca.
Tym razem spotkamy się w Klubie Biznesowym Stadionu Wrocław, gdzie na powierzchni ponad dwóch i pół tysiąca metrów kwadratowych swoje kolekcje zaprezentują projektanci z całej Polski. Goście wydarzenia będą mogli nie tylko zapoznać się z ofertą wystawców, ale również kupić odzież, obuwie, dodatki, biżuterię i akcesoria w atrakcyjnych cenach. Warto nadmienić, iż w ubiegłorocznej listopadowej edycji udział wzięło blisko stu wystawców.
Przez lata modowy prym na polskim rynku wiodły Warszawa i Łódź, ale dzięki Wrocław Fashion Meeting do grona trendsetterów ma szansę dołączyć również nasze miasto. Potencjał prężnie rozwijającego się Wrocławia jest magnesem dla wielu uznanych marek i twórców mody z całej Polski. Autorskie butiki mają tu między innymi Ewa Minge, twórczyni marki La Mania Joanna Przetakiewicz oraz Krzysztof Stróżyna, a prace kilkudziesięciu najbardziej znanych polskich projektantów dostępne są w salonach multibrandowych.
Tegoroczna edycja Wrocław Fashion Meeting ponownie będzie okazją do spotkania z modą przez duże „M”, tym razem z jeszcze większym rozmachem i w zupełnie nowych okolicznościach. W związku z ogromnym zainteresowaniem pierwszą edycją wydarzenia organizatorzy postanowili przedłużyć je do dwóch dni oraz przenieść się na teren nowej, prestiżowej lokalizacji – Klubu Biznesowego Stadionu Wrocław, będącego partnerem Wrocław Fashion Meeting. Ponadto przygotowano bogaty program imprezy, którego sercem będą podzielone na bloki pokazy kolekcji projektantów, wśród nich między innymi: „Parada Projektantów”, „Pokaz Finałowy”, pokazy autorskie oraz „Wielka Gala Fashion Meeting”, będąca modowym show uświetnionym grą świateł, dźwięku i obrazu. Na profesjonalnie przygotowanym wybiegu pojawią się kolekcje blisko trzydziestu twórców, którzy zaprezentują aktualne propozycje wiosenno-letnie, najświeższe projekty na sezon jesień/zima 2013/2014 oraz linie strojów wieczorowych. Wybieg zostanie opanowany nie tylko przez uznanych
projektantów, ale również tych, którzy dopiero przecierają szlaki w świecie mody. Kolekcje ubrań będą uzupełniać buty marki KAZAR – partnera Wrocław Fashion Meeting, a o makijaż modelek zadbają wizażyści z firmy M•A•C Cosmetics. Prezentowane podczas pokazów kolekcje będą także dostępne w showroomach poszczególnych marek, gdzie upusty cenowe sięgną nawet siedemdziesięciu procent.
Spośród twórców prezentujących się podczas Wrocław Fashion Meeting warto wyróżnić markę JOANNA HAWROT, sygnowaną imieniem i nazwiskiem krakowskiej projektantki. Prace Joanny Hawrot były wielokrotnie doceniane przez organizatorów międzynarodowych wydarzeń modowych, w tym roku między innymi na targach THE GALLERY w Dusseldorfie, a także na tegorocznej XV edycji prestiżowej imprezy Brooklyn Fashion Weekend w Nowym Jorku. We Wrocławiu projektantka pokaże najnowszą kolekcję „Hiroko” inspirowaną japońskim minimalizmem. Premierowo zostanie również zaprezentowana autorska linia obuwia i torebek.
Specjalnie dla Wrocławian projektantka przygotowała multimedialny performance, podczas którego odbędzie się polska premiera video zrealizowanego przez Krzysztofa Hawrota. Obrazuje ono ducha kolekcji – tajemniczą postać HIROKO, a uzupełnieniem prezentacji marki JOANNA HAWROT będzie zachowany w japońskiej stylistyce showroom, do którego już teraz serdecznie zapraszamy.
„Wielką Galę Wrocław Fashion Meeting” uświetni również pokaz kolekcji Michała Starosta, jednego z najbardziej wszechstronnych i uznanych polskich projektantów, którego kolekcje prezentowano wśród największych nazwisk świata mody – podczas Tygodnia Mody w Budapeszcie kolekcja „Magia” prezentowana była wraz z pudrową kolekcją haute-couture Johna Galliano i linią haute-couture Dior’a. Kolekcje projektanta pokazywano na całym świecie, między innymi w: Madrycie, Barcelonie, Wiedniu, Sankt Petersburgu, Brukseli, Helsinkach, Chicago i New Dehli. Podczas Wrocław Fashion Meeting uczestnicy wydarzenia będą mogli zobaczyć pokaz kreatora mody, który jest obecnie głównym projektantem i dyrektorem kreatywnym UFUFU.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że podczas modowego meetingu, panowie będą mogli obejrzeć i kupić bezpośrednio od projektantów kolekcje męskie. Nową twarzą wśród polskich projektantek męskiego ubioru jest Katarzyna Kmiecik. Projektowanie dla mężczyzn stało się jej celem. Sukcesem było zaproszenie Katarzyny z kolekcją „Flash” na Valencja Fashion Week w lutym 2012. Styliści i blogerzy okrzyknęli Katarzynę Kmiecik najlepiej rokującą młodą projektantką.
Do Wrocławia przyjadą projektanci z całej Polski między innymi z Warszawy, Poznania, Krakowa, czy Trójmiasta, jak np. Beata Mielewczyk, która zaprezentuje inspirowaną grecką mozaiką kolekcję „Go back”, składającą się z długich, powłóczystych sukien i spodni, przywołujących letni powiew nadmorskiego wiatru.
Na imprezie nie zabraknie również znanych wrocławskich projektantów. Wśród nich swoją najnowszą, obecnie przygotowywaną kolekcję „Hedonist”, przedstawi Sebastian Szrajber– twórca marki Né Comme Ça, obecnej na modowej scenie Wrocławia od dwóch lat. Kolekcje marki to ponadczasowe prêt-à-porter z przekornym pazurem, dedykowane kobietom odważnie przyznającym, że kochają siebie, życie i przyjemności.
W pokazach nie zabraknie również najświeższych kolekcji dodatków – na wybiegu zobaczymy między innymi biżuterię projektu Ewy Wołk-Lewanowicz. Glamour z domieszką inspiracji etnicznych to kwintesencja jej stylu, a wyraziste projekty designerki cieszą się uznaniem polskich gwiazd oraz stylistów, chętnie wykorzystujących je podczas sesji zdjęciowych.
Wrocławskie święto mody to nie tylko okazja do poznania najświeższych trendów, ale również szansa na fachowe konsultacje w zakresie urody. W „Strefie piękna” pojawią się między innymi eksperci z Noa Clinic – sponsora Wrocław Fashion Meeting – specjalizującej się w zaawansowanej kosmetologii oraz chirurgii estetycznej, którzy bezpłatnie udzielą porad i odpowiedzi na wszelkie pytania.
Podczas wydarzenia szanse na debiut na wybiegu będą mieć także osoby, dla których moda to przede wszystkim pasja i źródło inspiracji, a także dobra zabawa. Z myślą o nich odbędzie się druga edycja konkursu „Stylowy Wrocław i FASHION.WP.PL”, organizowanego we współpracy z portalem Wirtualna Polska, który będzie rozszerzeniem dotychczasowego, cieszącego się dużym zainteresowaniem konkursu "Stylowy Wrocław". Dzięki temu odbywające się przed wydarzeniem eliminacje zostaną wzbogacone o niezwykle rozbudowany projekt internetowy, skierowany do blogerów i osób, które zaprezentują swoje stylizacje również na platformie Wirtualnej Polski – szczegóły przedsięwzięcia zostaną przedstawione wkrótce. Na uczestników konkursu „Stylowy Wrocław i FASHION.WP.PL” czekają atrakcyjne nagrody. Dla zwycięzcy przygotowano modny rower Electra, ufundowany przez dystrybutora marki, który jest sponsorem
konkursu. Zdobywca pierwszej nagrody w plebiscycie internetowym otrzyma nowoczesny smartfon ufundowany przez przedstawicieli Wirtualnej Polski. Nagrody w konkursie sponsorują również firmy KAZAR, Bielenda oraz Glitter, a także sieć perfumerii Douglas. Szczegóły konkursu zostaną ogłoszone niebawem.
Do udziału w tegorocznej edycji Wrocław Fashion Meeting zachęcamy pasjonatów mody, projektantów oraz wystawców, którzy chcieliby skorzystać z unikatowej okazji sprzedaży i zaprezentowania swoich kolekcji na największym, modowym wydarzeniu na Dolnym Śląsku.
Więcej informacji: www.wroclawfashionmeeting.pl
Sponsorzy Wrocław Fashion Meeting: Dystrybutor rowerów Electra, Noa Clinic.
Sponsorzy nagród: KAZAR, Douglas, WP.PL, Bielenda, Glitter.
Partnerzy:Stadion Wrocław, KAZAR, WP.PL, Kobieta.wp.pl, ConceptShop.pl, M•A•C Cosmetics, Viamoda Industrial, Ticketpro, eBilet.pl.
Mecenat: Chilli ZET
Patroni medialni: TVP Wrocław, Instytucja Kultury Odra-Film Dolnośląskie Centrum Filmowe, WP.PL, Kobieta.wp.pl, AleModelki.pl, Gazeta Wyborcza, ConceptShop.pl, Styl.fm, koktajl24.pl, Styl.pl, MMWroclaw.pl, kulturaonline.pl, ofeminin.pl, w-spodnicy.pl, Glamki.pl, dlastudenta.pl, TuWroclaw.pl, students.pl, excluzive.pl, iWoman.pl, Rynek Mody, fashionweare.com, MenStream.pl.