Trwa ładowanie...
ikea

Ikea przyznaje się do największej porażki produktowej. Głos zabrał główny projektant firmy

Wnętrzna na całym świecie zdobią meble z Ikei. Według badań już co dziesiąty Europejczyk został poczęty na łóżku marki. Jednak nie ze wszystkiego szwedzki koncern jest dumny. Tego produktu wstydzi się sam design manager.

Share
Ikea przyznaje się do największej porażki produktowej. Głos zabrał główny projektant firmy
Źródło: Wikimedia Commons CC BY-SA
dm076cp

Na pewno znacie kilka topowych bestsellerów z Ikei. Na przykład regał Billy, który od momentu wprowadzenia go do oferty, sprzedał się już w przeszło 50 mln egzemplarzy. Albo ramy łóżek Malm czy stolik Lack.

Ale nie wszystkie meble miały tak świetną sprzedaż. Podczas tegorocznego IKEA Democratic Design Week w Sydney, wieloletni design manager firmy, Marcus Engman, wspomniał o jednej z największych porażek w historii koncernu, czyli pompowanej sofie IKEA a.i.r. Produkt ten Endman wymyślił jeszcze w latach 80. i początkowo wydawał się on genialny.

Jego słowa przytacza serwis news.com.au. - To było jak prawdziwe olśnienie, moment, w którym siedzisz przy stole i czujesz, że wpadłeś na najlepszy pomysł w historii - powiedział mężczyzna.

Ikea.Today
Źródło: Ikea.Today

W krótkim czasie po wprowadzeniu produktu na rynek, okazało się, że Ikea a.i.r. sofa zupełnie się nie sprawdziła. W instrukcji nie ostrzeżono, że suszarki do włosów, którymi pompowało się mebel, powinny mieć ustawiony zimny nawiew. Klienci o tym, że popełnili błąd, przekonywali się, widząc topiący się ekologiczny plastik. Jeśli zaś jakimś cudem udało im się nadmuchać sofę, mocno uciążliwe było dla użytkowników skrzypienie. Nie mówiąc już o powietrzu, które uciekało z niej w zaledwie kilka dni.

Marcus Endman utrzymuje jednak, że jest dumny ze stworzenia takiego produktu. Z tej porażki wyciągnął wnioski i nauczył się, jak nie projektować mebli.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

dm076cp

Podziel się opinią

Share
dm076cp
dm076cp