Kate Moss w wersji XXL
Item content: 6000467083305601
Podczas gdy większość zdjęć ulega obróbce oraz poddawanych jest wyszczuplającemu Photoshopowi, pewna cześć środowiska walczy o akceptowanie większych rozmiarów modelek i aktorek na okładkach magazynów. Niektórzy artyści idą o krok dalej i eksperymentują z powiększaniem rozmiarów modelek. Jednym z nich jest malarz – Nur Gürel, który istniejące kampanie przerabia na plakaty promujące rozmiary plus size.\r\n\r\nNa okładkach magazynów oraz w sesjach zdjęciowych zwykle widzimy piękne ciała Gigi Hadid, Kendall Jenner czy Anny Ewers. Obok nich coraz większą popularność zdobywają dziewczyny o większych kształtach takie jak Candice Huffine oraz Barbie Ferreira. A co by się stało gdyby te piękne i szczupłe modelki zamieniły się w puszyste kobiety? Czy dalej chcielibyśmy podziwiać je w kampaniach reklamowych?\r\n\r\nTurecki artysta, Nur Gürel, przeprowadził taki właśnie eksperyment. Postanowił wykorzystać swoje wykształcenie zdobyte na uczelni artystycznej w Stambule oraz wieloletnie doświadczenie w malarstwie. Na plakatach z popularnych kampanii Stuarta Weitzmana z Kate Moss, Dolce&Gabbana, Light Blue z Anią Jagodzińską oraz Jordache z Heidi Klum, namalował większe ciała znanych modelek. Ich głowy pozostawił nienaruszone, co stworzyło bardzo wyraźny kontrast. Do wykonania plakatów użył farb olejnych, a stworzoną serię nazwał „Toy with Proportions”. Miało to odzwierciedlać jego zainteresowanie koncepcją piękna i promowania idealnych kształtów w modzie. Artysta uważa, że jesteśmy nieustannie zalewani wizerunkiem szczupłych ciał, co sprawia, że automatycznie tylko takie sylwetki uważamy za atrakcyjne.\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n\r\nGürel podkreśla, że wszystko zaczęło się od zabawy w powiększanie sylwetek w ulubionych magazynach o modzie. „Chciałem zwyczajnie podważyć istniejącą ideę piękna, którą zwykle widzimy w znanych tytułach”. Malarz chyba nie spodziewał się, że zamieni się to w coś większego. „Uważam, że każdy powinien kochać swoje ciało, niezależnie od rozmiaru” – podkreślał w rozmowie z magazynem „People”. To wydaje się najlepszym przesłaniem płynącym z jego pracy.\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
Justyna Majka\r\nAbsolwentka filologii angielskiej oraz zarządzania w sektorach mody. Redaktor działu moda w magazynie Fashion Post. Prowadzi bloga Fashion Promoter.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n[
]( http:\/\/fashionpost.pl\/ )\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n* Gdzie jest granica między rozmiarem zero a plus size? „Moda jest dla wszystkich!”*\r\n\r\nModa uwielbia skrajności. Na wybiegach możemy zobaczyć modelki, o których w sieci przeczytamy, że są „wychudzone” lub te, które nazywa się „za grube”. Gdzie leży granica wagi, od której możemy mówić o „plus size”?\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n* Czego nie wiecie o Kate Moss*\r\n\r\nJest jedną z najbardziej rozpoznawanych modelek na świecie. Nonszalancki styl i lekko niedbała fryzura to jej znaki rozpoznawcze. Prasa non stop donosi o jej wzlotach i upadkach, a ona niewzruszona szturmuje kolejne kampanie reklamowe sezon po sezonie.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n