Kate Moss w wersji XXL

Item content: 6000467083305601

Obraz
Źródło zdjęć: © Fashion Post

Podczas gdy większość zdjęć ulega obróbce oraz poddawanych jest wyszczuplającemu Photoshopowi, pewna cześć środowiska walczy o akceptowanie większych rozmiarów modelek i aktorek na okładkach magazynów. Niektórzy artyści idą o krok dalej i eksperymentują z powiększaniem rozmiarów modelek. Jednym z nich jest malarz – Nur Gürel, który istniejące kampanie przerabia na plakaty promujące rozmiary plus size.\r\n\r\nNa okładkach magazynów oraz w sesjach zdjęciowych zwykle widzimy piękne ciała Gigi Hadid, Kendall Jenner czy Anny Ewers. Obok nich coraz większą popularność zdobywają dziewczyny o większych kształtach takie jak Candice Huffine oraz Barbie Ferreira. A co by się stało gdyby te piękne i szczupłe modelki zamieniły się w puszyste kobiety? Czy dalej chcielibyśmy podziwiać je w kampaniach reklamowych?\r\n\r\nTurecki artysta, Nur Gürel, przeprowadził taki właśnie eksperyment. Postanowił wykorzystać swoje wykształcenie zdobyte na uczelni artystycznej w Stambule oraz wieloletnie doświadczenie w malarstwie. Na plakatach z popularnych kampanii Stuarta Weitzmana z Kate Moss, Dolce&Gabbana, Light Blue z Anią Jagodzińską oraz Jordache z Heidi Klum, namalował większe ciała znanych modelek. Ich głowy pozostawił nienaruszone, co stworzyło bardzo wyraźny kontrast. Do wykonania plakatów użył farb olejnych, a stworzoną serię nazwał „Toy with Proportions”. Miało to odzwierciedlać jego zainteresowanie koncepcją piękna i promowania idealnych kształtów w modzie. Artysta uważa, że jesteśmy nieustannie zalewani wizerunkiem szczupłych ciał, co sprawia, że automatycznie tylko takie sylwetki uważamy za atrakcyjne.\r\n\r\n\r\n

Obraz
© (fot. Fashion Post)

\r\n\r\n\r\n\r\nGürel podkreśla, że wszystko zaczęło się od zabawy w powiększanie sylwetek w ulubionych magazynach o modzie. „Chciałem zwyczajnie podważyć istniejącą ideę piękna, którą zwykle widzimy w znanych tytułach”. Malarz chyba nie spodziewał się, że zamieni się to w coś większego. „Uważam, że każdy powinien kochać swoje ciało, niezależnie od rozmiaru” – podkreślał w rozmowie z magazynem „People”. To wydaje się najlepszym przesłaniem płynącym z jego pracy.\r\n\r\n\r\n

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

Obraz

Justyna Majka\r\nAbsolwentka filologii angielskiej oraz zarządzania w sektorach mody. Redaktor działu moda w magazynie Fashion Post. Prowadzi bloga Fashion Promoter.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n[

Obraz

]( http:\/\/fashionpost.pl\/ )\r\n\r\n\r\n\r\n

Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Apartament tylko dla dorosłych. Właściciel ujawnia, co jest w środku
Apartament tylko dla dorosłych. Właściciel ujawnia, co jest w środku
Gdzie wyrzucić zużytą folię? Często popełniamy błąd
Gdzie wyrzucić zużytą folię? Często popełniamy błąd
60-letnia aktorka pozuje w bikini. Tak Elizabeth Hurley dba o sylwetkę
60-letnia aktorka pozuje w bikini. Tak Elizabeth Hurley dba o sylwetkę
Zaszalała z kolorami. Od Wojciechowskiej aż trudno oderwać wzrok
Zaszalała z kolorami. Od Wojciechowskiej aż trudno oderwać wzrok
W latach 80. i 90. imię to było hitem. Nosi je ponad 400 tys. Polek
W latach 80. i 90. imię to było hitem. Nosi je ponad 400 tys. Polek
Burza po odcinku "Rolnika". Rolniczka jasno o stanie krów
Burza po odcinku "Rolnika". Rolniczka jasno o stanie krów
Kot gryzie podczas głaskania? To jasny sygnał
Kot gryzie podczas głaskania? To jasny sygnał
Pokazali córki. Najstarsza też próbuje swoich sił w show-biznesie
Pokazali córki. Najstarsza też próbuje swoich sił w show-biznesie
To dlatego po 50-tce pojawia się wąsik. Lekarka stawia sprawę jasno
To dlatego po 50-tce pojawia się wąsik. Lekarka stawia sprawę jasno
Niewielu wie, kim jest jej mąż. Są razem od 19 lat
Niewielu wie, kim jest jej mąż. Są razem od 19 lat
Jest od niego 17 lat starsza. Niewielu wie, z kim się związała
Jest od niego 17 lat starsza. Niewielu wie, z kim się związała
Kożuchowska cała w brązie. Wyglądała jak milion dolarów
Kożuchowska cała w brązie. Wyglądała jak milion dolarów