Kate Moss w wersji XXL

Item content: 6000467083305601

Obraz
Źródło zdjęć: © Fashion Post

Podczas gdy większość zdjęć ulega obróbce oraz poddawanych jest wyszczuplającemu Photoshopowi, pewna cześć środowiska walczy o akceptowanie większych rozmiarów modelek i aktorek na okładkach magazynów. Niektórzy artyści idą o krok dalej i eksperymentują z powiększaniem rozmiarów modelek. Jednym z nich jest malarz – Nur Gürel, który istniejące kampanie przerabia na plakaty promujące rozmiary plus size.\r\n\r\nNa okładkach magazynów oraz w sesjach zdjęciowych zwykle widzimy piękne ciała Gigi Hadid, Kendall Jenner czy Anny Ewers. Obok nich coraz większą popularność zdobywają dziewczyny o większych kształtach takie jak Candice Huffine oraz Barbie Ferreira. A co by się stało gdyby te piękne i szczupłe modelki zamieniły się w puszyste kobiety? Czy dalej chcielibyśmy podziwiać je w kampaniach reklamowych?\r\n\r\nTurecki artysta, Nur Gürel, przeprowadził taki właśnie eksperyment. Postanowił wykorzystać swoje wykształcenie zdobyte na uczelni artystycznej w Stambule oraz wieloletnie doświadczenie w malarstwie. Na plakatach z popularnych kampanii Stuarta Weitzmana z Kate Moss, Dolce&Gabbana, Light Blue z Anią Jagodzińską oraz Jordache z Heidi Klum, namalował większe ciała znanych modelek. Ich głowy pozostawił nienaruszone, co stworzyło bardzo wyraźny kontrast. Do wykonania plakatów użył farb olejnych, a stworzoną serię nazwał „Toy with Proportions”. Miało to odzwierciedlać jego zainteresowanie koncepcją piękna i promowania idealnych kształtów w modzie. Artysta uważa, że jesteśmy nieustannie zalewani wizerunkiem szczupłych ciał, co sprawia, że automatycznie tylko takie sylwetki uważamy za atrakcyjne.\r\n\r\n\r\n

Obraz
© (fot. Fashion Post)

\r\n\r\n\r\n\r\nGürel podkreśla, że wszystko zaczęło się od zabawy w powiększanie sylwetek w ulubionych magazynach o modzie. „Chciałem zwyczajnie podważyć istniejącą ideę piękna, którą zwykle widzimy w znanych tytułach”. Malarz chyba nie spodziewał się, że zamieni się to w coś większego. „Uważam, że każdy powinien kochać swoje ciało, niezależnie od rozmiaru” – podkreślał w rozmowie z magazynem „People”. To wydaje się najlepszym przesłaniem płynącym z jego pracy.\r\n\r\n\r\n

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

Obraz

Justyna Majka\r\nAbsolwentka filologii angielskiej oraz zarządzania w sektorach mody. Redaktor działu moda w magazynie Fashion Post. Prowadzi bloga Fashion Promoter.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n[

Obraz

]( http:\/\/fashionpost.pl\/ )\r\n\r\n\r\n\r\n

Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Anja Orthodox odnalazła spokój. "Poznałam uroki bycia singlem"
Anja Orthodox odnalazła spokój. "Poznałam uroki bycia singlem"
Brosnan nie miał kontaktu z synem przez 20 lat. Teraz mu przebaczył
Brosnan nie miał kontaktu z synem przez 20 lat. Teraz mu przebaczył
Była "króliczkiem Playboya". Tak wygląda dziś Holly Madison
Była "króliczkiem Playboya". Tak wygląda dziś Holly Madison
Domowy sposób na czyste fugi. Efekt widoczny już po pierwszym użyciu
Domowy sposób na czyste fugi. Efekt widoczny już po pierwszym użyciu
Przeżyła śmierć kliniczną. Twierdzi, że widziała piekło
Przeżyła śmierć kliniczną. Twierdzi, że widziała piekło
Zagrał przemocowca, dziś boi się o córki. Tomasz Schuchardt o ojcostwie
Zagrał przemocowca, dziś boi się o córki. Tomasz Schuchardt o ojcostwie
Wylej na kostkę brukową. Zadziała jak myjka ciśnieniowa
Wylej na kostkę brukową. Zadziała jak myjka ciśnieniowa
Culkin zdobył ogromną popularność. Nie poradził sobie ze sławą
Culkin zdobył ogromną popularność. Nie poradził sobie ze sławą
Tak objawia się niska inteligencja emocjonalna. Ekspertka mówi jasno
Tak objawia się niska inteligencja emocjonalna. Ekspertka mówi jasno
Tak wyglądała w "PnŚ". Zachwyciła w skórzanej spódnicy
Tak wyglądała w "PnŚ". Zachwyciła w skórzanej spódnicy
Damięcki gorzko o ojcu. "Uważałem, że zawiódł mnie wielokrotnie"
Damięcki gorzko o ojcu. "Uważałem, że zawiódł mnie wielokrotnie"
Ma 73 lata i musi pracować. Wprost mówi o "kasie"
Ma 73 lata i musi pracować. Wprost mówi o "kasie"