Key – produkty i historia firmy
Key – specjaliści w szyciu bielizny
Key – historia firmy
Marka Key powstała w 1991 r. i od razu mocno wyróżniła się na tle konkurencji. Powód? Bielizna Key zrywała ze smutną, czarno-białą kolorystyką, oferując w zamian radosne barwy i pomysłowe wzory. Poza tym na odzieży spodniej marki Key znajdowały się autorskie nadruki, które w tamtych czasach były czymś wyjątkowym. Od początku marka Key stosowała się więc do swojej filozofii Design & Quality & Price zakładającej wytwarzanie wysokiej jakości produktów o unikalnym wyglądzie, które dzięki rozsądnej cenie są dostępne praktycznie dla każdego.
Produktem, który zrobił największą furorę w początkowych latach istnienia brandu Key, były kolorowe damskie figi w kropki. Projektantką tamtej pierwszej w dziejach Key kolekcji była Jolanta Buca, obecna prezes firmy. Co ciekawe debiutanckie modele ubrań Key były projektowane w jednopokojowym biurze, w którym pracowało tylko kilka osób. Ich produkcja była powierzana chińskim fabrykom, gdyż w Polsce Key nie miało własnego zakładu.
W 1999 r., gdy Key było już jednym z wiodących producentów odzieży w Polsce, w firmie doszło do rebrandingu. Zmiany objęły logo marki, które zostało przeprojektowane, a także komunikację wizualną przedsiębiorstwa. Dzięki temu Key mogło ruszyć z promocją, która dotyczyła głównie umieszczania reklam na billboardach - nie tylko w Polsce, ale też w Rosji, na Białorusi i Ukrainie. W polskiej telewizji zagościły natomiast spoty reklamowe firmy Key, która promowała się tak do 2004 r., a jedno z najpopularniejszych haseł brzmiało "To nie seks, to bielizna!". To wszystko znacząco wpłynęło na ogólną rozpoznawalność firmy Key.
Bardzo przyjazny dla marki Key okazał się być wschodni rynek, na którym panował duży popyt na kolorową bieliznę wysokiej jakości. Na Ukrainie przyznano nawet przedsiębiorstwu Key tytuł "Złotej Marki Handlowej". Produkty Key pojawiły się też w m.in. w Estonii, Bułgarii, Czechach i na Słowacji. Obecnie Key eksportuje swoją bieliznę również do krajów azjatyckich.
W Polsce Key współpracuje z wieloma sklepami odzieżowymi, a dodatkowo z ponad stoma punktami partnerskimi. Siedziba firmy mieści się we Wrocławiu.
Key – produkty
Key wytwarza wyłącznie bieliznę – dla kobiet, mężczyzn oraz nastolatków. W jej ofercie znajdują się więc biustonosze, majtki (dla pań - figi i szorty, dla panów - bokserki i slipy), podkoszulki, piżamy, koszule nocne, szlafroki i kalesony.
Każdego roku w sprzedaży pojawiają się dwie nowe kolekcje Key: jedna na sezon wiosna-lato, druga na okres jesienno-zimowy. Ubrania Key szyte są z włókien naturalnych, głównie z bawełny.
Najbardziej hitowymi produktami Key okazały się staniki z pierwszej w Polsce serii dla nastoletnich dziewczyn, które dopiero wchodzą w okres dojrzewania. Kolekcja nazywa się My First Bra i notuje świetne wyniki sprzedażowe – dotychczas nabywców znalazło około 10 milionów modeli biustonoszy dla nastolatek.
Poza tym firma Key jest znana dzięki linii odzieżowej Night & Day, która została wprowadzona w 2008 r. Są to damskie i męskie piżamy oraz szlafroki. Inną popularną kolekcją jest Key Hot Touch, która składa się z ciepłej bielizny wykonanej z bawełny.
Markę Key można kojarzyć też z limitowanymi edycjami ubrań wypuszczanymi na ważne okazje, takie jak Boże Narodzenie czy Walentynki. W takich przypadkach projektanci Key zdobią bieliznę adekwatnymi do okoliczności, zwykle humorystycznymi motywami graficznymi.