Które kraje wydają najwięcej na ubrania?
Przemysł modowy to ogromna machina biznesowa, do której cegiełkę dorzuca każdy kraj. Japończycy kochają luksus, Amerykanie szybką modę, Francuzi couture, a Polacy rodzime marki (czego dowodzą tłumy na wszelkiego rodzaju targach mody z polską metką). Zastanawiając się jednak nad tym, który spośród prawie dwustu krajów wydaje rocznie na ubrania najwięcej, odpowiedź mogłaby być zaskakująca.
22.08.2015 | aktual.: 22.08.2015 16:21
Przemysł modowy to ogromna machina biznesowa, do której cegiełkę dorzuca każdy kraj. Japończycy kochają luksus, Amerykanie szybką modę, Francuzi couture, a Polacy rodzime marki (czego dowodzą tłumy na wszelkiego rodzaju targach mody z polską metką). Zastanawiając się jednak nad tym, który spośród prawie dwustu krajów wydaje rocznie na ubrania najwięcej, odpowiedź mogłaby być zaskakująca.\r\n\r\nOtóż według najnowszych badań ekonomistów, to Australijczycy mają największą zdolność do wydawania pieniędzy na modę. Rocznie przeciętny Australijczyk zostawia w sklepach z ubraniami i dodatkami około 1050 dolarów, czyli prawie 4 tysiące złotych. Na drugim miejscu plasują się dalecy sąsiedzi, Kanadyjczycy z rocznym budżetem „modowym” w wysokości 831 dolarów (ok. 3100 złotych), a trzecie, co zaskakujące, zajmują Japończycy 814 dolarów (ok. 3 tysięcy złotych).\r\n\r\nStany Zjednoczone są zdecydowanie bardziej oszczędne i zajmują w tym zestawieniu piąte miejsce. Amerykanie są wyraźnie bardziej zainteresowani podróżami dookoła świata, na nie też wydają najwięcej. Choć moda damska wciąż ma się tam bardzo dobrze.\r\n\r\nEuropa w zestawieniu została potraktowana grupowo – jako 27 członków Unii Europejskiej. Nie wiadomo, jaki odsetek danych dotyczy Polski.\r\n\r\nKolejne miejsca na liście nie są niespodzianką – znalazły się tam Rosja, kraj oligarchów, Brazylia z jednym z większych rynków na świecie i Chiny. Tutaj dzieje się sporo, a przemysł modowy rośnie tam w zastraszającym tempie.\r\n\r\nPoniżej cała lista z dziewięcioma pozycjami:\r\n\r\nAustralia, 1,050 dolarów\r\n\r\nKanada, 831 dolarów\r\n\r\nJaponia, 814 dolarów\r\n\r\nEU-27 członków, 663 dolarów\r\n\r\nStany Zjednoczone, 686 dolarów\r\n\r\nRosja, 272 dolarów\r\n\r\nBrazylia, 273 dolarów\r\n\r\nChiny, 109 dolarów\r\n\r\nIndie, 36 dolarów\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\nWeronika Płocha\r\nFilolożka fińska, absolwentka londyńskiego Central Saint Martins, dziennikarka i umysł mocno kreatywny, raczej mało ścisły. Moda to jeden z głównych obszarów jej zainteresowań - zarówno naukowo jak i zawodowo. Ma na swoim koncie prowadzenie portali modowych, współpracę z polską projektantką Justyną Chrabelską i projekty lifestyle'owe dla agencji reklamowych oraz dużych marek.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n* Płatność selfie? To możliwe!*\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
\r\n\r\n* Obciachowe trendy urodowe lat 90.*\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n