Blisko ludziMężczyźni nie widzą drobiazgów

Mężczyźni nie widzą drobiazgów

Mężczyźni nie widzą drobiazgów

Nie zauważył nowej seksownej sukienki, którą kupiłaś specjalnie na kolację z nim; zapomniał o rocznicy ślubu i imieninach. Awantura wisi na włosku, czujesz się urażona i zraniona. Dlaczego mężczyźni nie zauważają "drobiazgów", które dla kobiet są tak ważne?

Nie zauważył nowej seksownej sukienki, którą kupiłaś specjalnie na kolację z nim; zapomniał o rocznicy ślubu i imieninach. Awantura wisi na włosku, czujesz się urażona i zraniona. Dlaczego mężczyźni nie zauważają "drobiazgów", które dla kobiet są tak ważne?

Znowu kupił Ci turkusowy naszyjnik, chociaż nie lubisz tego koloru. Mylą mu się Twoje imieniny z rocznicą ślubu, o urodzinach dzieci nie wspominając. A Tobie się wydaje, że Twój mężczyzna zwyczajnie Cię ignoruje, bo przecież zapamiętanie dwóch dat nie jest aż takim wyczynem.

1 / 5

Nie pamiętają dat imienin, rocznic

Obraz
© Jupiterimages

Mogłabyś pomyśleć, że jest kompletnym idiotą, ale przecież potrafi zapamiętać wyniki meczy piłki nożnej trzy sezony wstecz. Uważasz więc, że Twój ukochany zwyczajnie Cię lekceważy, nie kocha, nie troszczy się o Ciebie. Nic bardziej błędnego. Niemal każdy mężczyzna ma problemy z zapamiętaniem konkretnych dat. Brytyjscy naukowcy wzięli pod lupę męską spostrzegawczość. Okazało się, że miliony mieszkańców Wysp nie potrafiło określić, jaki kolor włosów na ich żona, kiedy ma urodziny, jak ma na imię jej najbliższa przyjaciółka.

2 / 5

Zwracamy uwagę na zupełnie inne rzeczy

Obraz
© Jupiterimages

Badania przeprowadził znany producent perfum, żeby pokazać Paniom, że w kwestii prezentów nie powinny liczyć na to, że ich wybranek zapamięta ulubiony zapach, raczej muszą mu delikatnie powiedzieć, co chcą dostać, inaczej będą się czuły rozczarowane. Męskie umysły znacznie gorzej radzą sobie z zapamiętaniem szczegółów, w tym dat. Kobiety mają wrodzoną zdolność dostrzegania drobiazgów. To dlatego kobieta, która kupuje samochód, czy sprzęt, zwróci uwagę nie tylko na jakość, ale też na kolor i wykończenie, potrafi zauważyć ładny napis na mikserze i dopasować kwiatki na filiżankach do tapety w salonie, a mężczyzna głównie bierze pod uwagę praktyczne zastosowanie.

3 / 5

Panie są ważnymi klientkami

Obraz
© Jupiterimages

Zauważyli to już dawno spece od marketingu i sprzedaży. Panie są ważnymi klientkami, ponieważ to one najczęściej zarządzają domowym budżetem. Ignorowanie ich predyspozycji i potrzeb jest po prostu nieopłacalne. Jedna z firm produkujących sprzęt zaobserwowała, że 80 proc. elektroniki kupują kobiety. A te są bardziej wymagające, chcą rzeczy ładnych, ale też funkcjonalnych.

4 / 5

Ostatnie słowo należy do kobiety

Obraz
© Jupiterimages

Dłużej oglądają dany przedmiot, zanim swoje kroki skierują do kasy. Poza tym kobiety zwracają też uwagę na otoczenie - kolory, zapachy, obsługę i relacje ze sprzedawcą. Lubią przymierzać, radzić się i przy tym omawiać detale. Trudniej wcisnąć im bubel, bo one dokładnie przyjrzą się kupowanej rzeczy. To dlatego wspomniany producent umieścił na opakowaniach o wiele więcej informacji, że np. sprzęt jest łatwy w obsłudze i niezawodny. I sprzedawcy mówią zgodnie, że nawet jeśli partnerzy idą na zakupy razem, to ostatnie słowo należy do kobiety.

5 / 5

Jak mu przypomnieć?

Obraz
© Jupiterimages

Najlepszym rozwiązaniem jest więc pogodzić się z tą męską niedoskonałością. I zamiast od 10 lat obrażać się, bo on znowu nie zapamiętał daty urodzin, czy rocznicy ślubu, delikatnie na kilka dni przedtem przypomnieć mu o niej, albo zaznaczyć w kalendarzu na czerwono. Możecie też zaplanować na ten dzień np. wyjście do restauracji, czy wyjazd. Zasugeruj mu, co chciałabyś dostać w prezencie. A z pewnością Twój mężczyzna okaże się romantyczny i uważny.

Tekst: Monika Doroszkiewicz

sekspartnerstwosukienka

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (18)