Missoni - wszystko zostaje w rodzinie
To mistrzowie dzianiny, którzy – jako jedni z nielicznych w branży - dopasowują swoje kampanie reklamowe do… pory roku. Włoski dom mody Missoni jest doskonałym przykładem na to, że z rodziną nie wychodzi się dobrze tylko na zdjęciach.
25.06.2010 | aktual.: 28.06.2010 11:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
To mistrzowie dzianiny, którzy – jako jedni z nielicznych w branży - dopasowują swoje kampanie reklamowe do… pory roku. Włoski dom mody Missoni jest doskonałym przykładem na to, że z rodziną nie wychodzi się dobrze tylko na zdjęciach. Pierwszymi projektantami marki byli Rosita i Ottavio, następnie ich córka Angela, a kolejną zostanie zapewne wnuczka założycieli. A więc wszystko zostaje w rodzinie.
Marka Missoni to wynik współpracy współmałżonków, Ottavia i Rosity. Pierwsze doświadczenia w projektowaniu Ottavio Missoni zdobył jeszcze przed poznaniem swojej żony. To właśnie on był twórcą dresów narodowej reprezentacji Włoch na Letnie Igrzyska Olimpijskie w 1948 w Londynie.
Państwo Missoni założyli w 1953 roku wytwórnię dzianiny. Dzięki zastosowaniu tradycyjnych włoskich technik rzemieślniczych, firma szybko się rozrosła i stała się rozpoznawalna na całym świecie. A pierwszy pokaz domu mody Missoni w 1967 roku we Florencji zapewnił marce stabilną pozycję w świecie ubrań luksusowych.
Sukces Missoni krył się w zastosowaniu nowoczesnych metod produkcji oraz w zupełnie nowym spojrzeniu na dzianinę w świecie mody. Podobały się cechy charakterystyczne: eksperymentowanie z kolorem i formą, a także odważny sposób łączenia tkanin. Missoni to przede wszystkim piękne kolory projektów i charakterystyczne wzory, takie jak paski, zygzaki i fale, a wszystko wykonane jest z naturalnych materiałów.
Styl Missoni to w skrócie efektowna mieszanka wzorów i barw, które przybierają postać zmysłowych kreacji z dzianiny. I chociaż w 1997 roku założyciele marki odeszli na emeryturę, a główną projektantką została ich córka Angela, to styl pozostał bez zmian.
Angela nie przekreśliła dotychczasowego wizerunku marki, a jedynie dodała swoje własne inspiracje, takie jak motywy kwiatowe czy dżins. Wierna tradycji rodzinnej firmy potrafiła wypracować swój własny styl, z którym dom Missoni jest obecnie utożsamiany. Nowa projektantka postawiła na elegancję, postanowiła skrócić dotychczasowe projekty, niektóre ciekawie wykończyła i dodała wysokie obcasy.
Najnowsza kolekcja Missoni na jesień/zimę przywodzi na myśl złotą polską jesień, a klimat kolekcji doskonale został odzwierciedlony w kampanii reklamowej. Cała kolekcja jest rozwiana, niezwykle przytulna i romantyczna, dzięki czemu stanowi idealne rozwiązanie na chłodne jesienne dni. W swej kolekcji Angela Missoni przekonuje również, że w stroju "na cebulkę" też można wyglądać modnie.
Marka Missoni nie kusi dziś tylko ubraniami, ale również zapachami. Jak na rodzinną firmę przystało, twarzą najnowszej kampanii perfum została wnuczka założycieli, Margherita. Dzięki połączeniu tradycji założycieli, z powiewem świeżości jaki wniosła Angela, marka Missoni przetrwała próbę czasu. Dziś może poszczycić się gronem wiernych fanek wśród których znajduje się spora liczba gwiazd, m.in. Cameron Diaz, Mischa Barton i Demi Moore.