Moda przemija, styl pozostaje. 85‑letnia modelka Daphne Selfe gwiazdą jesiennej kolekcji
Zapewnia, że nigdy nie poddawała się zabiegom odmładzającym, nie wstrzykiwała boksu, ani nawet nie farbowała włosów. 85-letnia modelka Daphne Selfe, jest gwiazdą najnowszej kampanii firmy TK Maxx.
Akcja ma przekonać odbiorców, że najważniejsza jest indywidualność, a styl wiąże się ze stanem umysłu, a nie wiekiem czy noszonym rozmiarem. Gwiazdą jest jedna z najstarszych aktywnych zawodowo modelek – Daphne Selfe.
85-latka uważa, że naturalny wygląd jest najbardziej przekonujący i sprzeciwia się chirurgii plastycznej. - Nigdy nie miałam operacji twarzy - powiedziała w wywiadzie dla brytyjskiego Daily Mail. - Nie zdecydowałabym się na lifting twarzy. To starta pieniędzy. A poza tym i tak mnie na to nie stać. Swoje siwe włosy zachwala jako główny atut dla sesji zdjęciowych.
Pracę w modelingu rozpoczęła w latach pięćdziesiątych XX wieku. Współpracowała z tak słynnymi fotografami, jak Mario Testino, Nick Knight czy David Bailey oraz uczestniczyła w sesjach zdjęciowych dla „Vogue” i „Marie Claire”. Pozuje w kampaniach u Dolce&Gabbana czy Olay.
Daphne jest wprawdzie najstarszą, ale nie jedyną wiekową i czynną zawodowo modelką na świecie. Na okładce lipcowego magazynu "You" znalazło się zdjęcie 82-letniej Carmen Dell’Orefice, a 81-letnia amerykańska aktorka Jenni Rhodes właśnie została twarzą jesienno-zimowej kolekcji brytyjskiej marki Vielma.
TK Maxx oferujące ubrania różnych marek w relatywnie niższych cenach, zatrudniło 85-letnią modelkę do jesienno-zimowej kampanii promocyjnej, która ma przekonać odbiorców, że warto skupiać się na indywidualności, a styl wiąże się raczej ze „stanem umysłu\" niż wiekiem czy noszonym rozmiarem.
Selfe pozuje u boku znacznie młodszych kobiet, w tym modelki o obfitszych kształtach, Felicity Hayward. Piękną, 24-letnią blondynkę, magazyn „Vogue” nazwał „brytyjską bombą plus-size o kształtach godnych malarstwa Rubensa, twarzy jak porcelanowa lalka, ujmującym uśmiechu i zaraźliwie pozytywnej osobowości”.
Nowa kampania TK Maxx ma udowadniać, że \"kobiety w każdym wieku i kształcie mogą być piękne i stylowe\". Czy to oznacza, że kult wiecznej młodości i chudości w modelingu kończy się?
(gabi), kobieta.wpl.pl