Moda przemija, styl pozostaje. 85‑letnia modelka Daphne Selfe gwiazdą jesiennej kolekcji
30.08.2013 11:53, aktual.: 29.08.2018 15:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zapewnia, że nigdy nie poddawała się zabiegom odmładzającym, nie wstrzykiwała boksu, ani nawet nie farbowała włosów. 85-letnia modelka Daphne Selfe, jest gwiazdą najnowszej kampanii firmy TK Maxx.
Akcja ma przekonać odbiorców, że najważniejsza jest indywidualność, a styl wiąże się ze stanem umysłu, a nie wiekiem czy noszonym rozmiarem. Gwiazdą jest jedna z najstarszych aktywnych zawodowo modelek – Daphne Selfe.
85-latka uważa, że naturalny wygląd jest najbardziej przekonujący i sprzeciwia się chirurgii plastycznej. - Nigdy nie miałam operacji twarzy - powiedziała w wywiadzie dla brytyjskiego Daily Mail. - Nie zdecydowałabym się na lifting twarzy. To starta pieniędzy. A poza tym i tak mnie na to nie stać. Swoje siwe włosy zachwala jako główny atut dla sesji zdjęciowych.
Pracę w modelingu rozpoczęła w latach pięćdziesiątych XX wieku. Współpracowała z tak słynnymi fotografami, jak Mario Testino, Nick Knight czy David Bailey oraz uczestniczyła w sesjach zdjęciowych dla „Vogue” i „Marie Claire”. Pozuje w kampaniach u Dolce&Gabbana czy Olay.
Daphne jest wprawdzie najstarszą, ale nie jedyną wiekową i czynną zawodowo modelką na świecie. Na okładce lipcowego magazynu "You" znalazło się zdjęcie 82-letniej Carmen Dell’Orefice, a 81-letnia amerykańska aktorka Jenni Rhodes właśnie została twarzą jesienno-zimowej kolekcji brytyjskiej marki Vielma.
TK Maxx oferujące ubrania różnych marek w relatywnie niższych cenach, zatrudniło 85-letnią modelkę do jesienno-zimowej kampanii promocyjnej, która ma przekonać odbiorców, że warto skupiać się na indywidualności, a styl wiąże się raczej ze „stanem umysłu\" niż wiekiem czy noszonym rozmiarem.
Selfe pozuje u boku znacznie młodszych kobiet, w tym modelki o obfitszych kształtach, Felicity Hayward. Piękną, 24-letnią blondynkę, magazyn „Vogue” nazwał „brytyjską bombą plus-size o kształtach godnych malarstwa Rubensa, twarzy jak porcelanowa lalka, ujmującym uśmiechu i zaraźliwie pozytywnej osobowości”.
Nowa kampania TK Maxx ma udowadniać, że \"kobiety w każdym wieku i kształcie mogą być piękne i stylowe\". Czy to oznacza, że kult wiecznej młodości i chudości w modelingu kończy się?
(gabi), kobieta.wpl.pl