Gwiazdy„O modzie profesjonalnie” - szkolenie z Hanną Gajos

„O modzie profesjonalnie” - szkolenie z Hanną Gajos

Trzy dni, trzy moduły i trzy różne tematy. Takiej dawki wiedzy z zakresu mody i tego, czym ona jest ,chyba nikt się nie spodziewał. W dniach 16 -18 marca br. w warszawskiej szkole VIAMODA INDUSTRAL odbyło się trzydniowe szkolenie z prawdziwą legendą polskiej mody, czyli z Hanną Gajos. Dziennikarka i jeden z najbardziej szanowanych polskich krytyków mody, starała się przez ten krótki czas wprowadzić uczestników w świat tkanin, linii, fasonów, a nawet prognozowania trendów na najbliższe lata.

„O modzie profesjonalnie” - szkolenie z Hanną Gajos
Źródło zdjęć: © AKPA

20.03.2013 | aktual.: 21.03.2013 16:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Trzy dni, trzy moduły i trzy różne tematy. Takiej dawki wiedzy z zakresu mody i tego, czym ona jest, chyba nikt się nie spodziewał. W dniach 16 -18 marca br. w warszawskiej szkole VIAMODA INDUSTRIAL odbyło się trzydniowe szkolenie z prawdziwą legendą polskiej mody - Hanną Gajos. Dziennikarka i jeden z najbardziej szanowanych polskich krytyków mody starała się przez ten krótki czas wprowadzić uczestników w świat tkanin, linii, fasonów, a nawet prognozowania trendów na najbliższe lata.

„Moda jest jak twarożek”
Pierwszy moduł zatytułowany „Czym jest moda?”, zdecydowanie wzbudził największe zainteresowanie słuchaczy. Pani Hanna Gajos zdradziła, jakie są najważniejsze tendencje rynku fashion, co wpływa na jego kształtowanie, w jakich kierunkach zmierza moda, a przede wszystkim, co trzeba wiedzieć pracując w tej branży?

„Moda jest jak twarożek, trzeba pilnować jej daty ważności”, proste, ale jakże trafne porównanie do tego, co dzieje się na rynku. Dziennikarka podkreśliła, że moda jest dla wszystkich i każdy może czerpać z niej inspirację, ważne, aby umiał wybierać to, co jest dla niego odpowiednie. Nie można bowiem podążać ślepo za trendami. Trzeba dostosować kondycję ciała, wiek do tego, co oferuje moda. Nie można robić tak, że w przypływie wielorakich trendów i tendencji gubimy siebie i stajemy się manekinem bez wyrazu. W tym też miejscu, szczególna uwaga prowadzącej była skupiona na temacie kreowania własnego stylu i wybieraniu dla siebie odpowiedniej drogi modowej.

Wśród słuchaczy było kilka osób profesjonalnie związanych z modą, dziennikarki i blogerki. Z tego też względu, ważną część szkolenia stanowił temat dotyczący tego, jak należy pisać o modzie, na co zwracać uwagę recenzując kolekcję projektantów. Od tego dnia litery H, X , A czy wiele innych nie będą już tylko jednymi z wielu w alfabecie, ale staną się najważniejszymi symbolami linii odzieżowych, a kroju płaskiego nigdy nie pomylą z wypukłym.

„Profesjonaliści poszukiwani”

Temat „Prognozowanie i obserwacja trendów” był głównym zagadnieniem drugiego modułu w ramach szkoleń z Hanną Gajos. Tego dnia uczestnicy dowiedzieli się, co ma największy wpływ na to, jak wygląda współczesna moda. Nie jest to bowiem tylko kwestia gustu i upodobań, ale przede wszystkim uwarunkowania kulturowe, społeczne, a nawet ekonomiczne. Jak podkreśliła prowadząca, najważniejsze zmiany w modzie światowej miały miejsce w czasie najtragiczniejszych wydarzeń, jakimi były wojny lub katastrofy społeczno-ekonomiczne.

Można wyciągnąć wniosek, że moda jest jak papierek lakmusowy, tego co dzieje się na świecie. Hanna Gajos zwróciła uwagę na fakt, że obecne magazyny modowe często celebrytyzują współczesną modę. Miała tutaj na myśli to, że media kreują na ikony stylu gwiazdy telewizyjne, piosenkarki, czy mało istotne postaci, które fotografują się na ściankach reklamowych. To błąd – mówiła dziennikarka - Moda z czerwonych dywanów nie ma nic wspólnego z tą, którą widzimy na co dzień. Brakuje w Polsce profesjonalistów, którzy pokierowaliby i objaśniali współczesne trendy dla każdego „konsumenta mody”. Jak podkreśliła, zajmując się modą w sposób zawodowy, trzeba pisać o takich zjawiskach jak: ekonomia, ekologia, ergonomia czy eklektyzm. Tylko prawdziwy profesjonalista będzie umiał w prawidłowy sposób przekazać tę wiedzę.

„Projektujmy swoje szafy, jak projektujemy mieszkanie”

Trzeci dzień szkoleń upłynął pod hasłem „Indywidualny styl a moda”, czyli jak stworzyć szafę idealną dla siebie. Nie było tutaj mowy o technicznych sprawach, typu wielkość i ilość wieszaków, ale o tym, żeby planując zakup kolejnej koszuli, nie był on kwestią przypadku. Najważniejsze przy planowaniu swojej garderoby, jest świadomość swojego ciała, wieku oraz tego, w jakich okolicznościach nam ta moda towarzyszy. Po takiej analizie można dopiero przystąpić do planowania tego, co jest moim stylem, w czym wygląda się „elegancko”. To magiczne słowo, jest kluczem do tego, aby wyglądać dobrze, bez względu na wiek, wagę czy zasobność portfela.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzieli się, jakie są typy sylwetki i które linie oraz kroje są dla nich najlepsze. Psychologia kolorów, która towarzyszy każdemu z nas, bez większej świadomości jej znaczenia, również stanowiła bardzo ciekawy element wykładu. Tym wszystkim, ekspert - Hanna Gajos - udowodniła, dlaczego tak ważne jest, by szafa była projektowana tak, jak to robimy z naszymi mieszkaniami, a nie była zapełniana przez przypadkowo zakupione rzeczy.

„Moda bez tajemnic”

Szkolenia z tak znamienitą postacią, jaką jest Hanna Gajos, dały jej uczestnikom wiedzę, która w codziennym życiu jest niezbędna. Profesjonalistom pokazała, na jakie rzeczy powinni zwracać uwagę przy pisaniu o modzie, tworzeniu kolekcji, a pasjonatom, wskazała tendencje oraz kierunki w świecie, o którym tak dużo się mów, a niewiele rozumie. Po takich dniach, moda nie powinna stanowić tajemnicy, dla żadnego z uczestników szkolenia.

POLECAMY:

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Komentarze (0)