Fitness#OBSERWUJ – i nie daj się zaskoczyć rakowi jajnika!

#OBSERWUJ – i nie daj się zaskoczyć rakowi jajnika!

#OBSERWUJ – i nie daj się zaskoczyć rakowi jajnika!
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
29.10.2019 15:21

W tegorocznej odsłonie kampanii chcemy wzbudzić w kobietach nawyk dokładnej obserwacji ciała i reagowania na sygnały, które daje nam organizm. Aktywne życie zawodowe, czy realizacja kolejnych celów nie pozwalają na dostateczną uważność. Chcemy wyczulić kobiety na obserwację swojej sylwetki. Uruchamiamy w kobietach szersze postrzeganie tego, co dzieje się z ich organizmem.

Do odsłony V Kampanii Diagnostyka Jajnika zaprosiliśmy wszystkich dotychczasowych ambasadorów – podsumowanie pięciu lat.

Cel kampanii

14 listopada 2019 r. startuje V odsłona ogólnopolskiej społecznej kampanii Diagnostyka Jajnika, OBSERWUJ – i nie daj się zaskoczyć rakowi jajnika! Ambasadorzy to wszystkie gwiazdy dotychczas wspierające kampanię: Anna Dereszowska, Anna Korcz z córką Anną, Krystian i Maria Wieczorek oraz Magda Gessler.

"Nie bez przyczyny postanowiłyśmy zaprosić wszystkich dotychczasowych Ambasadorów, ponieważ pięciolecie jest dla nas czasem podsumowań dotychczasowych działań i rezultatów kampanii. W tym roku chcemy zwrócić uwagę kobiet na obserwację ciała i niebagatelizowanie niepokojących objawów, które wysyła im organizm. – mówi Ida Karpińska, prezes ogólnopolskiej Fundacji Kwiat Kobiecości.

"Na raka jajnika co roku w Polsce zapada ok. 3500 kobiet. Jest to bardzo niebezpieczny przeciwnik, gdyż u około 70% chorych, nowotwór jest rozpoznawany w zaawansowanym stadium, czyli na etapie pojawienia się przerzutów do miejsc oddalonych od jajnika. Zazwyczaj są to narządy zlokalizowane w jamie brzusznej i dlatego część objawów może sugerować schorzenie przewodu pokarmowego.” – mówi Prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński, ginekolog, onkolog oraz ekspert kampanii "Diagnostyka Jajnika”.

Nowotwór ten jest trudny do wykrycia, trudno mu przeciwdziałać, jednak nie ma nic gorszego niż bezczynność. Dlatego też celem kampanii jest nawoływanie kobiet w każdym wieku, żeby oprócz cytologii pamiętały również o dopochwowym USG, dzięki któremu można wykryć zmiany na jajnikach.
Tegoroczna odsłona kampanii ma na celu wzbudzić w kobietach nawyk dokładnej obserwacji ciała i reagowania na sygnały, które daje organizm.

Cykl dni otwartych w placówkach medycznych

W czasie trwania kampanii kobiety z całej Polski będą mogły skorzystać z darmowych badań - USG przezpochwowych. Placówki medyczne, które dotychczas włączyły się w akcje to: Szpital Powiatowy w Chrzanowie; Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SPZOZ w Warszawie; Szpital Specjalistyczny im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach; Gabinety Lekarskie Łucka w Warszawie; Centrum Medyczne MEDICONCEPT we Wrocławiu; Poliklinika evi-MED nr 3 w Gdyni; Pro Creative Poradnia Lekarska. Ginekologia i Położnictwo – dr Bartłomiej Golański z Krakowa; Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie; Scanmed; NZOZ Przychodnia Lekarska SANUS z Zabrza.

Rada ekspertów
W ramach kampanii Fundacja Kwiat Kobiecości powołała Radę Ekspertów, która obejmuje całość kampanijnych działań opieką merytoryczną oraz wystąpi podczas konferencji prasowej w dniu 14 listopada w PAPie. W skład rady wchodzą:  Prof. dr hab. n. med. Jan Lubiński - lekarz specjalista w dziedzinie genetyki klinicznej oraz patomorfologii Prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński – ginekolog – onkolog; profesor nauk medycznych, specjalista z dziedziny położnictwa I ginekologii oraz ginekologii onkologiczne Marta Rybicka – business unit director, agencja badawcza IQS Lek. Piotr Klimczak – Opolskie Centrum Onkologii, Kierownik Oddziału Ginekologii Onkologicznej, specjalista ginekologii onkologicznej

Sponsorzy, Partnerzy, Patroni merytoryczni i medialni
Organizacja Kampanii "Diagnostyka Jajnika”, przeprowadzenie akcji specjalnych oraz promocji kampanii, a co za tym idzie udostępnienie bezpłatnych badań dla kobiet w całej Polsce, nie byłoby możliwe, gdyby nie wsparcie finansowe firm odpowiedzialnych społecznie: Amica, Nutricia, Sylveco, Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych S.A. - marka Bella.

O materiały graficzne i koncepcję kampanii zadbała agencja kreatywna Advalue. Stronę internetową kampanii www.diagnostykajajnika.pl stworzyła Gabriela Głażewska/Fundacja Kwiat Kobiecości.

Patronat merytoryczny został objęty przez: agencję badawczą IQS, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników oraz Polską Unię Onkologii.
Plakat, artykuły oraz materiały dotyczące kampanii pojawią się w magazynach partnerskich: Dobre Rady, Samo Zdrowie, Claudia, Elle, Media Planet, WP.pl.
Plakat kampanii zostanie wyświetlony przed wybranymi seansami Kina Kobiet w sieci Kin Helios w całej Polsce, na nośnikach LCD przy kasach sklepów: Piotr i Paweł oraz Intermarche (dzięki współpracy z LokalMedia) oraz w komunikacji miejskiej w Warszawie (dzięki współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa).
Kampania rozpoczyna się 14.11.2019 i trwa do 14.12.2019 r.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także