Pepe Jeans - początki, kampanie, gwiazdy, obecnie
Gwiazdą kampanii Pepe Jeans jesień-zima 2014/15 była Cara Delevingne
Pepe Jeans London – początki marki
W latach 70. bracia Shah – Nitin (projektant) oraz Arun i Milan – zajmowali się handlem na jednym ze stoisk podczas sobotnich targów ulicznych na słynnej Portobello Road w Londynie. Na najstarszy na świecie tego rodzaju obiekt z antykami, a także ubraniami i butami, schodziła się młodzież poszukująca oryginalnych elementów garderoby. Na rynku pełno było wówczas prawie identycznych jeansowych spodni, bez wyrazu, w których nikt nie wyróżniał się z tłumu. Prostota stała się nudna, a dążenie do ekspresji swojego stylu zaczęło wybijać się na pierwszy plan. Bracia Shah zdecydowali, że wyjdą naprzeciw oczekiwaniom modnych londyńczyków i tak powstało Pepe Jeans.
Oryginalne projekty Pepe Jeans, dobrej jakości denim i ciekawe metki firmowe to nie wszystko. Na szybki i niespodziewany sukces marki Pepe Jeans złożyło się dodatkowo trafienie w niszę na rynku – Nitin Shah doskonale wyczuł niepowtarzalną atmosferę Portobello Road i rodzące się potrzeby jego stałych bywalców. Bracia rozpoczęli szycie odzieży jeansowej na większą skalę od razu w 1973 roku, a dwa lata później oficjalnie zarejestrowano firmę PEPE (UK) LTD. Zajęli się tym wreszcie na pełen etat, a zarządzanie firmą przeniosło się do ogromnego centrum dystrybucyjnego Pepe Jeans.
Pepe Jeans – kampanie i gwiazdy
Ekspansja Pepe Jeans poza granice Anglii ze sklepu na Carnaby Street rozpoczęła się w latach 80. Na pierwszy ogień poszło Los Angeles oraz Irlandia, kolejno sklepy Pepe Jeans otwierano w pozostałych europejskich krajach, Azji i Ameryce Łacińskiej. Idealne jeansy przestały być nudne, a zadowoleni z oferowanego im wyboru klienci Pepe Jeans, byli wierni marce.
Od początku stawiano w Pepe Jeans na nowe twarze – marka zyskała z czasem miano łowcy talentów. Jedną z ważniejszych kampanii Pepe Jeans była ta z 1992 roku z Bridget Hall, fotografowaną przez kultowego Bruce'a Webera. Kolejnym odkryciem Pepe Jeans była Kate Moss, która prędko stała się megagwiazdą światowego modelingu. Do promowania następnych kolekcji ubrań i dodatków zatrudniono także Ashtona Kutchera, Alexę Chung, Siennę Miller, Laeticię Castę czy Cristiano Ronaldo. Pepe Jeans reklamowali również Jason Priestley oraz Jon Kortajarena, a firma coraz częściej pojawiała się w spotach telewizyjnych i kinowych. W Anglii Pepe Jeans zdetronizowało dotychczas świetnie się sprzedające jeansy marek amerykańskich, wypuszczając coraz nowsze linie ubrań, butów czy okularów.
Pepe Jeans obecnie
Obecnie dyrektorem generalnym (CEO) Pepe Jeans jest Carlos Ortega, właściciel przeszło 20% firmy. Ubrania i dodatki Pepe Jeans możemy kupić w 65 krajach, w 7 tysiącach punktów sprzedaży oraz 300 sklepach własnych, a w ponad 70 w Europie. Estetyka poszczególnych sklepów jest dosyć zbliżona, ale w każdym z nich poczujemy się dokładnie tak, jak w kraju, w którym aktualnie się znajdujemy. Firma zatrudnia już przeszło 2 tysiące pracowników, a projektanci marki stanowią team pochodzący z różnych krajów i kultur. Łączy ich niezaprzeczalna inspiracja kulturą angielską, odwaga w eksperymentowaniu, innowacyjność w podejściu do mody oraz bezbłędne wyczucie najnowszych trendów. Jakość produktów Pepe Jeans jest stała, bez względu na miejsce, gdzie ubrania i akcesoria są szyte i produkowane. Pepe Jeans jest również jednym z istotniejszych sponsorów zespołu w Formule 1, a od 2015 roku w sklepach możemy znaleźć też nową linię, Norton Clothing. To swoisty hołd oddany brytyjskiej marce motocykli z Birmingham.