PETIT BATEAU MA JUŻ 130 LAT

130 lat WOLNOŚCI, aby dorastać, bawić się i odkrywać w każdym wieku. 130 lat wysokich standardów i know-how w projektowaniu produktów jakościowych. 130 lat zrównoważonego rozwoju, aby połączyć dzieci z naturą i uczynić ją najpiękniejszym placem zabaw dla nich. W tym roku Petit Bateau obchodzi swoje 130 urodziny i świętuje to jak należy!

Źródło zdjęć: © materiały partnera

KULTOWE PASKI - z tego słynie marka Petit Bateau.

Paski w Petit Bateau to ikony marki. Niezależnie od tego, czy są cienkie, zwane "milleraies", czy szersze, zwane "marinières", stały się niezbędnym wzorem w naszych szafach. Bardzo dobrze znane na całym świecie, dające efekt "French Touch".

© materiały partnera

HISTORIA MARKI

1893 Wszystko zaczęło się w Troyes w 1893 roku, wówczas centrum francuskiej dzianiny. Pierre Valton otworzył fabrykę specjalizującą się w bieliźnie, którą nazwał Valton & Fils.

© materiały partnera

W 1918 roku syn założyciela, Etienne Valton pomógł firmie zaistnieć. Zainspirowany przez swoją żonę, która nuciła piosenkę "Maman les p'tits bateaux qui vont sur l'eau ont-ils des jambes?", wynalazł małe majtki, odcinając nogawki od używanych wówczas długich kalesonów. Rewolucyjne cięcie nożyczkami nadało kształt bawełnianym majtkom, o wiele bardziej praktycznym i wygodnym, bez nogawek i guzików, z elastyczną talią.

W 1920 roku ten sam Etienne Valton zmienił nazwę rodzinnej firmy na Petit Bateau. Muzą firmy została mała dziewczynka o imieniu Marinette, która przez 30 lat uosabiała markę z polotem. Od tego momentu, DNA marki zostały ustalone: ukłon w stronę dzieciństwa, humor, know-how, komfort, swoboda ruchu, innowacja...

© materiały partnera

W 1937 roku majtki Petit Bateau otrzymały główną nagrodę za innowacyjność na Światowej Wystawie w Paryżu. To był przełom, od tego czasu każda dekada w Petit Bateau miała swoje własne innowacje:

Lata 50’ to body dla niemowląt z wycięciem na ramiona, które łatwo się zakłada.

Lata 60’ to aksamitna piżama bouclette czy

Lata 70’ to dzianina Milleraies wykonana na nowych maszynach dziewiarskich.

Lata 80’, to pierwsze body z zatrzaskami w kroku.

PETIT BATEAU NA WYBIEGU U CHANEL

© materiały partnera

W 1994 roku projektant Karl Lagerfeld spopularyzował kultowy T-shirt Petit Bateau, pokazując go na wybiegu pod tweedową marynarką Chanel. W międzyczasie marka stała się częścią grupy Rocher w 1988 roku

Z kolei następne lata 2000 wprowadziły przełomowe kolaboracje (Maison Kitsuné, Carven, Christian Lacroix...). W latach 2000 i 2010 narodziły się kolejne wspaniałe pomysły. Od żółtej olejnej tkaniny inspirowanej płaszczami rybaków, przez klasyczną bawełnę second-skin (z ultramiękkiej dzianiny), po bodyjamę® w 2018 roku, hybrydowy element oferujący jeszcze większą swobodę ruchu do niemowląt, zespół projektowy Petit Bateau pękał od kreatywności, wyobrażając sobie przyszłość i wymyślając nowe modele.

© materiały partnera

W 2023 roku, Petit Bateau jest w modzie od 130 lat. Ponadpokoleniowy sukces, który nigdy nie został naruszony, we Francji i za granicą. "To jest siła Petit Bateau, by być marką dziedzictwa pozostając jednocześnie zdecydowanie nowoczesną", mówi CO Petit Bateau Guillaume Darrousez.

PETIT BATEAU - 130 LAT NIESZABLONOWEJ, ZABAWNEJ, ODWAŻNEJ KOMUNIKACJI

Ikoniczne obrazy, legendarne historie, szczypta humoru... Historia Petit Bateau jest punktowana przez ponad sto lat oryginalnych, zabawnych, uderzających kampanii reklamowych, które doskonale odzwierciedlają odważnego ducha marki. Passa marki wciąż trwa… sto lat PETIT BATEAU!

23 MAJA 2023 - marka Petit Bateau świętowała 130 lecie marki w Warszawie w Qchni Artystycznej.

© materiały partnera
Źródło artykułu:WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie