Pierwsza edycja Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw
Pokazy mody polskich i zagranicznych projektantów, specjalna strefa MB POP UP SHOP oraz spotkania w najmodniejszych miejscach Warszawy - to najważniejsze atrakcje Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw. Pierwsze w Polsce prestiżowe wydarzenie modowe pod znakiem srebrnej gwiazdy odbędzie się od 15 do 17 maja w Soho Factory. W tym czasie Warszawa zamieni się w najmodniejszą europejską stolicę.
13.05.2015 | aktual.: 13.05.2015 14:01
Pokazy mody polskich i zagranicznych projektantów, specjalna strefa MB POP UP SHOP oraz spotkania w najmodniejszych miejscach Warszawy - to najważniejsze atrakcje Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw. Pierwsze w Polsce prestiżowe wydarzenie modowe pod znakiem srebrnej gwiazdy odbędzie się od 15 do 17 maja w Soho Factory. W tym czasie Warszawa zamieni się w najmodniejszą europejską stolicę.
Od 20 lat Mercedes-Benz współpracuje z branżą mody. Marka zaczęła od sponsorowania tygodni mody w Sydney i Melbourne w 1995 roku, a dzisiaj wspiera już ponad 50 wydarzeń modowych w ponad 30 krajach, m.in. w Amsterdamie, Madrycie, Pekinie i Stambule.
Pierwsza edycja Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw wystartuje już w połowie maja. „Moda i design to jedna z najważniejszych dziedzin w strategii marketingowej Mercedes-Benz. Jesteśmy partnerem takich przedsięwzięć jak New York Fashion Week i Berlin Fashion Week”, mówi Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz w Polsce.
Dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji Mercedes-Benz Polska, wyjaśnia, dlaczego Mercedes zdecydował się zaangażować w jedno duże wydarzenie modowe w Polsce. „Styl i design – a jednocześnie ponadczasowa elegancja to składniki DNA naszej marki. Przez prawie 20 lat istnienia firmy w Polsce wspieraliśmy wiele pokazów mody. Teraz stwierdziliśmy, że warto je obejrzeć podczas Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw. Jak mawiała Coco Chanel: Mody się zmieniają, styl pozostaje. W Soho obejrzymy dużo ciekawej mody w doskonałym stylu”.
„Cieszymy się, że Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw przyciąga zarówno polskich projektantów jak i gości z zagranicy, którzy odkrywają, że Polska jest dla nich świetnym rynkiem. Warszawa jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się metropolii w Europie, ważnym ośrodkiem biznesowym i kulturalnym. Wydarzenie pod gwiazdą Mercedesa to ogromna szansa dla projektantów i rynku mody w Polsce”, dodaje Natalia Głowacka, producent MB FWW.
Teraz czas na Warszawę!
Imprezy modowe organizowane we współpracy z prestiżową niemiecką marką odbywają się od wielu lat między innymi w Berlinie, Moskwie, Istambule, Zurichu. Teraz czas na Warszawę! W czasie odbywających się przez trzy dni pokazów w Soho Factory będzie można zobaczyć kolekcje 10 zagranicznych oraz 15 polskich projektantów i marek. Wśród nich pojawią się takie gwiazdy jak Dawid Woliński, Dawid Tomaszewski, Łukasz Jemioł i znana na całym świecie hiszpańska marka Custo Barcelona. Nie zabraknie też utalentowanych młodych projektantów, m.in. duet Odio x Pieczarkowski, Joanna Startek oraz Eva Grygo.
POKAZY
Trzydniowy program Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw zapowiada się niezwykle atrakcyjnie. Już pierwszego dnia podczas uroczystego otwarcia na OPENING GALA będzie można zobaczyć pokaz hiszpańskiego duetu Custo Barcelona. Marka ta prezentuje swoje kolekcje podczas nowojorskiego tygodnia mody, a do grona swoich klientek zalicza znane ze świetnego stylu aktorki Charlize Theron i Julię Roberts.
Piątkową galę uświetni też pokaz mistrza polskiej mody, Dawida Wolińskiego, który od 12 lat każdą kolekcją dowodzi, że krytycy nie pomylili się, obwołując go jednym z największych talentów wysokiego krawiectwa. Jego superkobiece i seksowne sukienki noszą wierne mu muzy i przyjaciółki. Znak rozpoznawczy projektanta to perfekcyjne wykończenie oraz zaskakujące detale. Na wybiegu po raz pierwszy zobaczymy kolekcję pret a porter, nie pozbawioną jednak krawieckiego kunsztu, z którego słynie projektant. Zaskakujące zestawienia mody ulicznej z wysokim krawiectwem to element charakterystyczny dla najnowszej kolekcji, ale nowatorskie konstrukcje nie zawiodą wiernych fanów projektanta. Oprócz tego swoje kolekcje na wybiegu MB FWW zaprezentują także debiutantka Agata Gnaś oraz hiszpańska projektantka Maria Lafuente.
W sobotę 16 maja, na wybiegach MB FWW będzie królowała polska i zagraniczna moda. Pokazy rozpoczną się o godzinie 13.00 i potrwają aż do 21.00. W tym czasie będziemy mogli podziwiać kreacje stworzone przez Luizę Kimak, 303 Avenue, JOLIE SU, Evę Grygo, Dawida Tomaszewskiego i Rinę Cossack. Nie zabraknie też gości zagranicznych. Pokaże się czeski duet Chatty, nagrodzony tytułem Fashion Designer of the Year podczas Czech Grand Design Award, Jessica Conzen, projektantka mieszkająca na Majorce, która odbyła staż u Stelli McCartney oraz Maison Martin Margiela.
Kolejnymi gwiazdami z zagranicy, które uświetnią drugi dzień pokazów w Soho Factory, będą PPDC | Patricia da Costa i L.ROUSSEAU URBAN COUTURE. Portugalska projektantka prezentuje wyjątkowe podejście do stylu garcon, tworząc ubrania dla nowoczesnych kobiet inspirowane modą męską. Marka L.ROUSSEAU URBAN COUTURE została stworzona przez włoską designerkę Lucię Russo, wyróżnioną w międzynarodowym konkursie Next Generation oraz docenioną przez National Chamber of Italian Fashion. Największą atrakcją sobotniego wieczoru w Soho Factory będzie pokaz Łukasza Jemioła, jednego z najbardziej znanych polskich twórców mody, który ubiera takie gwiazdy jak Anja Rubik, Małgorzata Kożuchowska i Joanna Horodyńska.
Program ostatniego dnia MB FWW wypełnią pokazy polskich projektantów: Edyty Jermacz, Joanny Startek oraz duetu Odio x Pieczarkowski. Z gości zagranicznych swoje kolekcje pokażą Leyre Valiente z Hiszpanii, finalistka konkursu Who’s on Next, zorganizowanego przez hiszpańską edycję „Vogue’a”, Natalia Rivera, kolejna gwiazda z Hiszpanii, finalistka prestiżowego konkursu MODAFAD. Modę z Austrii reprezentuje marka Pitour, proponująca awangardowy look oparty na nietypowych połączeniach kolorystycznych i prostych cięciach. Wydarzeniem, którego nie można przegapić podczas MB FWW, będzie specjalny niedzielny pokaz mody zorganizowany wspólnie z Mostrami.pl, najlepszym polskim portalem modowym. Na wybiegu będzie można zobaczyć kreacje najbardziej znanych projektantów i marek: Łukasza Jemioła, Evy Minge, Zuo Corp + Papillon i Solar. Pierwszą edycję MB FWW zamknie pokaz szwajcarskiej mody męskiej Marca Stone’a.
Gościem specjalnym MB FWW będzie top modelka Dree Hemingway, praprawnuczka słynnego pisarza, która zasiądzie w pierwszym rzędzie na pokazach.
KONKURS SPEED FASHION
Marka Mercedes-Benz od dawna wspiera młode talenty. Z myślą o młodych zdolnych projektantach powstał konkurs SPEED FASHION. Zadaniem konkursowym było zaprojektowanie kolekcji inspirowanej Formułą 1. Laureatką została Ewelina Ziemek. To właśnie ona zaprezentuje swoje kreacje podczas autorskiego pokazu na wybiegu MB FWW w Soho Factory. Prace konkursowe oceniało jury w składzie: Anna Mucha, Grażyna Olbrych, Marcin Różyc i Niels Kowollik.
POP UP SHOP
Najbardziej stylowy weekend w Polsce pod patronatem Mercedes-Benz to nie tylko pokazy. Organizatorzy MB FWW zapraszają wszystkich pasjonatów mody do strefy komercyjnej MB FWW POP UP SHOP, gdzie będzie można kupić unikatowe produkty polskich i zagranicznych marek, m.in.: Risk Made in Warsaw, Kombokolor, Bielenia, La Boba, Mr. Gugu & Miss Go. Strefa komercyjna mieścić się będzie w Soho Factory, a wstęp do niej będzie bezpłatny. Do Soho Factory będzie można dotrzeć z centrum Warszawy w sobotę (16 maja) i niedzielę (17 maja) darmowym autokarem, który odjeżdżać będzie co godzinę, od 13:00 do 19:00, spod Pałacu Kultury.
Dodatkowo w Soho Factory odbędą się szkolenia na temat branży mody w Polsce prowadzone przez wykładowczynie VIAMODA - partnera MB FWW.
W weekend cała Warszawa stanie się modną metropolią. MB FWW wychodzi na miasto. W prestiżowych barach, butikach i restauracjach na gości pokazów czekają atrakcyjne zniżki.
PARTNERZY POKAZÓW
Oficjalnym kreatorem wizażu jest marka MAC Cosmetics, stworzona przez profesjonalistów dla profesjonalistów.
O stylizacje fryzur modelek i modeli, biorących udział w pokazach MB FWW, zadba Jaga Hupało i jej Zespół Stylistów Create Team z warszawskiej Pracowni Jaga Hupało Born to Create.
W organizację wydarzenia zaangażowała się także szwajcarska firma wnętrzarska Geberit. Ważnym partnerem jest Regent Warsaw Hotel, który zaprasza do siebie zagranicznych gości. O przelot uczestników zadba PLL LOT. Wydarzenie wspierają także marki Absolut oraz BoConcept.
Wśród sponsorów warto wyróżnić także Mercedes-Benz Bank Polska, Samsung Galaxy S6 edge, Orange oraz Kazar.
AFTER PARTY
Po pełnym wrażeń dniu spędzonym na pokazach i zakupach goście będą mogli bawić się do białego rana na after party, które odbędzie się w sobotę w najmodniejszym warszawskim klubie BAL.