POLISH FASHION DESIGNERS. MOCNA REPREZENTACJA POLSKI NA TYGODNIU MODY W NOWYM JORKU
New York Fashion Week to jedno z tych wydarzeń, które przykuwają uwagę najważniejszych osób świata mody i decydują o tym, co nosi się na ulicy, salonach i czerwonych dywanach na całym świecie. W tym roku w oficjalnym kalendarzu nowojorskiego Tygodnia Mody nie zabraknie mocnych polskich nazwisk. Za sprawą projektu Polish Fashion Designers, 9 września, w Joseph Raphael De Lamar House przy Madison Avenue w czasie wspólnego pokazu zaprezentuje się aż dziesięć polskich marek.
Takiej prezentacji mody "made in Poland" na nowojorskim Fashion Week jeszcze nie było. Jeden widowiskowy wspólny pokaz i dziesięć znakomitych marek: Jemioł, Dawid Tomaszewski, Angelika Józefczyk, Monika Ptaszek, Jackob Buczyński, Natalia Ślizowska, Reinkreacja, MUZA, NAOKO, Lamu. Każda z nich to inny oryginalny autorski styl, co pozwoli międzynarodowej publiczności lepiej poznać niezwykłą kreatywność naszych twórców i fantastyczną jakość mody o polskim rodowodzie. Różnorodność koncepcji i inspiracji kolekcji SS 2024 wspólną oprawą i wizją zepnie Waldek Szymkowiak, który zasłynął reżyserią pokazów m.in. dla takich sław jak Jean-Paul Gaultier, Jacqmeus czy Victoria's Secret.
Pokaz zostanie zrealizowany w imponujących wnętrzach Joseph Raphael De Lamar House, rezydencji przy Madison Avenue na Manhattanie, będącej siedzibą Konsulatu RP w Nowym Jorku.
Wydarzenie przygotowywane z takim rozmachem i to w ramach oficjalnego kalendarza NYFW jest często poza zasięgiem pojedynczych marek. Stąd pomysł na Polish Fashion Designers, za którym stoi międzynarodowy kolektyw. Po stronie amerykańskiej za projekt odpowiada Maggie Haese jako pomysłodawczyni projektu, po stronie polskiej Magdalena Christofi oraz Katarzyna Wojtera, a więc osoby o ogromnym doświadczeniu w tworzeniu wydarzeń modowych na światowym poziomie.
– Uznałyśmy, że to najwyższy czas, żeby polscy projektanci zaistnieli na światowych wybiegach w oprawie godnej ich talentu. Polish Fashion Designers powstało właśnie po to, żeby utorować im drogę do najważniejszych przedstawicieli branży mody na świecie, a gdzie można zrobić to lepiej niż w Nowym Jorku w czasie Tygodnia Mody, kiedy swoje nowe kolekcje prezentować będą najwięksi – wyjaśnia Magdalena Christofi.
Tegoroczna, pierwsza edycja PFD odbędzie się 9 września. O to, by przyciągnęła uwagę przedstawicieli mediów i rynku modowego, zadba nowojorska agencja public relations CURRENT•LY. Za dokumentację fotograficzną pokazu odpowiada Sivan Miller, współpracujący z organizatorami nowojorskiego Tygodnia Mody, a za make up Juan Alberto Bazan.
– Zależało nam na zaangażowaniu do projektu także polskich partnerów, którym dajemy przestrzeń do zaprezentowania się przed międzynarodową grupą gości NYFW. Nawiązałyśmy współpracę z Konsulatem RP w Nowym Jorku oraz Polską Agencją Inwestycji i Handlu, a partnerami wydarzenia są Sunew, INGLOT, OSHEE, Muszynianka, Square Enterprises Żubrówka, Wawel, Brooklyn Imports oraz Midtown Loft – podkreśla Magdalena Christofi. Partnerzy medialni to WP, Anywhere, Moda w Polsce, Global Fashion Channel.