ycipk-3ad5qr

Prosty sposób, który ułatwi ci zasypianie. To działa

Przekręcasz się z boku na bok, a sen nie nadchodzi? Wiele osób ma taki problem. Część stara się wypróbować "naturalne" sposoby, ułatwiające zapadanie w sen - ziołowe napary, tabletki czy wyłączanie wszelkiego rodzaju urządzeń w domu, aby nie rozpraszały i wprowadzały atmosferę wyciszenia. Naukowcy znaleźli jednak jeszcze prostszy sposób, który pozwoli ci zasnąć. Nic nie kosztuje, a jest skuteczny.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Masz problemy z zasypianiem? Wiemy, jak je rozwiązać.
Masz problemy z zasypianiem? Wiemy, jak je rozwiązać. (Shutterstock.com)
ycipk-3ad5qr

Zespół badaczy z Uniwersytetu w Teksasie przebadał 57 osób w wieku 19-30 lat. Uczestnicy eksperymentu byli podzieleni na dwie grupy. Obie zasypiały w laboratorium, ale miały do wykonania różne zadania przed zaśnięciem. Jedni mieli napisać listę rzeczy do zrobienia w następnych dniach, a inni spisać to, co udało im się zrobić w dniach poprzednich. Wyniki okazały się zaskakujące.

Otóż osoby, które zapisały sobie rzetelnie listę rzeczy, które dopiero mają zrobić, zasypiały 9 minut szybciej niż ci z drugiej grupy. Zajmowało im to 16 minut, a osobom, które spisały rzeczy zrobione w poprzednich dniach zasypiały dopiero po 25 minutach.

Martwienie się przyszłymi zadaniami ma istotny wpływ na zasypianie i może sprawiać trudności.

ycipk-3ad5qr

Warto uwzględnić jeszcze jeden z prostych sposobów na przyszpieszenie procesu zaśnięcia. Duże znaczenie ma tutaj temperatura pomieszczenia, w którym śpimy, ale też temperatura ciała. Należy pamiętać, żeby przed położeniem się do łóżka, wywietrzyć sypialnię. Temperatura w niej nie powinna przekraczać 19 stopni. Aby ułatwić sobie zasypianie warto też... wysunąć spod kołdry jedną bądź dwie stopy. W ten sposób ochładzamy trochę ciało, a to pozwala szybciej zasnąć i przede wszystkim spać głębiej. Wypróbowaliście te sposoby na sobie?

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-3ad5qr

ycipk-3ad5qr
ycipk-3ad5qr