Blisko ludziRaport "sypialnia przyszłości". Po przebudzeniu chwytamy za telefon

Raport "sypialnia przyszłości". Po przebudzeniu chwytamy za telefon

Raport "sypialnia przyszłości". Po przebudzeniu chwytamy za telefon
Źródło zdjęć: © 123RF
Agata Porażka

26.02.2019 13:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zamiast "dobranoc" sms, zamiast partnera poduszka - tak wyglądają priorytety Polaków w sypialni. A jeśli trendy się nie zmienią, to będzie tylko coraz gorzej. Raport "sypialnia przyszłości" przedstawia jakie czasy nadchodzą dla współczesnych domów.

"Inteligentna sypialnia przyszłości będzie nieustannie zmieniającym się miejscem, które będzie wiedziało, czego w danym momencie potrzebuje domownik (wyciszenia, spokoju, łagodnego światła czy romantycznej atmosfery)" - pisze Natalia Hatalska, założycielka infuture hatalska foresight institute, która odpowiada za wykonanie raportu powstałego we współpracy z Ikeą.

Nie jest zaskoczeniem, że pierwszą rzeczą, za którą chwytamy po przebudzeniu się, jest telefon. Jest to także ostatni przedmiot, z którego korzystamy przed pójściem spać. Aż 45 proc. osób w wieku 18-24 lat korzysta z komunikatorów internetowych przed snem, a 75 proc. osób w tej samej kategorii wiekowej przegląda internet.

Warto też zwrócić uwagę na to, że w sferze dotyku druga osoba znalazła się dopiero na trzecim miejscu pod względem ważności. Pierwsze zajęła poduszka, a drugie - kołdra.

"Kryzys relacji to coś, o czym się dziś sporo mówi. Samotność jest ogromnym problemem naszych czasów. Ale tak naprawdę to tylko jeden z czynników zmian mających wpływ na to, jak w przyszłości może wyglądać sypialnia. Oprócz niego równie istotne są postępująca digitalizacja życia, nadmiar bodźców, urbanizacja, zanieczyszczenie środowiska, kryzys energetyczny czy starzejące się społeczeństwo" - podkreśla Hatalska.

Masz newsa, zdjęcia lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także