Triumph - bielizna, innowacje, historia
Triumph - bielizna na różne okazje
Triumph – najważniejsze informacje
Triumph International to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek bieliźnianych, założona w 1886 r. w Heubach w Niemczech przez Johanna Gottrieda Spiesshofera i Micheala Brauna. Obecna siedziba znajduje się w Bad Zurzach w Szwajcarii.
Triumph – historia marki
Wszystko zaczęło się od gorseciarza Johanna Gottrieda Spiesshofera i kupca Michaela Brauna, którzy wspólnie założyli manufakturę pod szyldem Spiesshofer & Braun. Później, zainspirowani Łukiem Triumfalnym w Paryżu, zmienili nazwę na Triumph. Początkowo produkcja miała miejsce w małym baraku, gdzie 6 osób obsługiwało wszystkie maszyny. Szybko liczba ta wzrosła do 150.
Pierwszą bieliznę stanowiły gorsety, których zadaniem było wysmuklenie talii i podniesienie biustu, co miało podkreślić kobiece walory. W latach 20. zaczął pojawiać się biustonosz, natomiast już w latach 30. Triumph eksperymentował już ze stanikami rozpinanymi z przodu oraz takimi, których ramiączka można było wymieniać.
Od lat 50. firma funkcjonuje już pod nazwą Triumph International. Marka rozszerza działalność, trafiając do klientów w całej Europie. Zmienia się także sposób prezentowania bielizny. Modelki nie nakładają już trykotów. Pod koniec dekady pojawia się elastan, który zwiastuje nową erę bielizny. Ilość szwów dzięki niemu jest znacznie zmniejszona i łatwiej dopasować materiał do ciała. Elastan umożliwił także produkcję strojów kąpielowych w dzisiejszym rozumieniu. Od czasu do czasu do kolekcji wraca gorset.
Od lat 60. Triumph ma swoje sklepy w Azji – w Hong Kongu, Singapurze, na Tajwanie, w Tajlandii, Chinach, Indiach czy w Japonii. Liczba krajów w zasięgu marki dochodzi do 92.
W nowym tysiącleciu na rynku pojawiły się minimizery Triumpha, kierowane do kobiet z obfitym biustem. Model ten miał na celu optyczne zmniejszenie piersi o jeden numer.
Od roku 2013 firma działa także w Ameryce Północnej.
Triumph - innowacje
Triumph od początku działalności miał na celu dostosowanie się do potrzeb kobiet. Zaczęło się od gorsetów. Bielizna przestała być jednakowa i nudna. Pojawiły się biustonosze, które w ciągu dziesięcioleci wielokrotnie się zmieniały. Zaraz za nimi zaczęto projektować kolejne bieliźniane nowinki, które miały podkreślać indywidualizm każdej klientki.
Niektóre z nowatorskich pomysłów marki Triumph:
- biustonosze z wymienialnymi ramiączkami oraz z zapięciem z przodu;
- wykorzystanie elastanu do produkcji bielizny;
- użycie lycry i nylonu;
- stanik Minimizer - dla kobiet z obfitym biustem, który zwiększa komfort codziennego użytkowania oraz optycznie zmniejszyć klatkę piersiową;
- Soft Secret - stworzony z mikrofibry gładki biustonosz z termicznie modelowanymi miseczkami, który dopasowuje się do ciała;
- teleskopowe fiszbiny;
- Magic Wire - stanik z silikonowymi ramiączkami;
- Magic Boost - biustonosz, który ujędrnia biustonosz;
- Dynamic Lite - sportowy biustonosz.