Walka o nos klienta, czyli telefon o zapachu czekolady

Czujesz intensywny zapach czekolady lub pomarańczy, chodząc po sklepie? Pod koniec 2007 roku będzie to oznaczać, że właśnie jesteś koło półki z napojami Pepsi, albo batonikami Mars. Gazety pachnące czereśniami i ulotki z czekoladowym aromatem staną się standardem, mającym na celu pozyskanie nowych klientów.

Obraz

Czujesz intensywny zapach czekolady lub pomarańczy, chodząc po sklepie? Pod koniec 2007 roku będzie to oznaczać, że właśnie jesteś koło półki z napojami Pepsi, albo batonikami Mars. Gazety pachnące czereśniami i ulotki z czekoladowym aromatem staną się standardem, mającym na celu pozyskanie nowych klientów.

Zapachy z kuchni górą

Najwięksi producenci towarów tzw. FMCG (szybko zbywalnych) postanowili przyciągnąć klientów przyjemnymi zapachami. - 2007 rok będzie rokiem walki o nosy klientów. Śmiało będzie można nazwać go rokiem zapachów - twierdzi Carmine Santandrea, szefowa agencji ScentAndrea, która specjalizuje się w reklamach zapachowych.

Agencja przygotowała ponad 8 tysięcy systemów produkujących zapachy, które zostaną umieszczone w sklepach na całym świecie. Zapachami będą przyciągać produkty takich firm jak PepsiCo, Mars Incorporated, Kraft Foods oraz Procter & Gamble. Mają one nadzieję, że dzięki nowej formie reklamy, uda im się pozyskać klientów, którzy do tej pory nie kupowali ich produktów.

Apetyt na zakupy rośnie

- Węch jest jednym z najważniejszych zmysłów. Reklama, która dociera przez nasze nosy, jest o wiele skuteczniejsza niż ta, którą widzimy lub słyszymy - twierdzi Jack Sullivan z domu mediowego Starcom. Nie potrafię wyjaśnić, dlaczego do tej pory nie wykorzystywano zapachów w reklamie. Być może problemem były kestie związane z alergią. Alergik, przechodząc koło półki z reklamą zapachową, mógłby dostać uczulenia, a to z pewnością nie zachęciłoby go do kupna produktu - dodaje Sullivan.

Mała liczba reklam zapachowych może być też spowodowana ich wysoką ceną. Jednak jest ona coraz niższa. Koszt jednej reklamy zapachowej wynosił kilka lat temu 100 dol. Niedawno, kiedy LG wprowadzało na rynek telefon Chocolate, za każdą reklamę z zapachem czekolady firma zapłaciła 20 dolarów - podaje "Advertising Age".

Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Co z pierścionkiem zaręczynowym po rozstaniu? Prawniczka rozwiewa wątpliwości
Co z pierścionkiem zaręczynowym po rozstaniu? Prawniczka rozwiewa wątpliwości
Wygrała "Projekt Lady". Tak wygląda po latach
Wygrała "Projekt Lady". Tak wygląda po latach
"Niewidzialna niepełnosprawność". Od 15 lat mierzy się z chorobą
"Niewidzialna niepełnosprawność". Od 15 lat mierzy się z chorobą
Miał romans. Po powrocie do żony potajemnie odwiedził kochankę
Miał romans. Po powrocie do żony potajemnie odwiedził kochankę
Tyle kosztują chryzantemy. Ceny zaskakują
Tyle kosztują chryzantemy. Ceny zaskakują
Pokazała się w mini "bombce". Spójrzcie tylko na te nogi
Pokazała się w mini "bombce". Spójrzcie tylko na te nogi
Nie kupuj takich zniczy. Szkoda pieniędzy
Nie kupuj takich zniczy. Szkoda pieniędzy
Wiedziała, że ją zdradził. Świadomie wrzuciła mu tabletki do drinka
Wiedziała, że ją zdradził. Świadomie wrzuciła mu tabletki do drinka
Wywietrz mieszkanie w ten sposób. Rachunki za ogrzewanie spadną
Wywietrz mieszkanie w ten sposób. Rachunki za ogrzewanie spadną
Złodzieje ruszyli na działki. Oto co kradną najczęściej
Złodzieje ruszyli na działki. Oto co kradną najczęściej
Jej mąż ma nowotwór mózgu. Oto co wystawiła na licytację
Jej mąż ma nowotwór mózgu. Oto co wystawiła na licytację
Kolekcjonerzy chcą je mieć. Oferują grube tysiące
Kolekcjonerzy chcą je mieć. Oferują grube tysiące