Wywiad z projektantkami Lola Victoria Design
Lola Victoria Design to nowa marka na międzynarodowym rynku dodatków modowych. Powstała dzięki współpracy dwóch młodych projektantek, prywatnie przyjaciółek: Aleksandry LOLI Jędruszczak oraz Joanny VICTORII Kolskiej.
10.07.2013 | aktual.: 12.07.2013 15:54
Lola Victoria Design to nowa marka na międzynarodowym rynku dodatków modowych. Powstała dzięki współpracy dwóch młodych projektantek, prywatnie przyjaciółek: Aleksandry LOLI Jędruszczak oraz Joanny VICTORII Kolskiej. Podczas spotkania w jednej z warszawskich kawiarni, odkryły wspólne zainteresowanie modą i podobne podejście do estetyki, postanowiły więc połączyć siły by wspólnie realizować swoje pasje.
* Jak powstała marka Lola Victoria Design?*
Naszym marzeniem było zarażenie innych przeświadczeniem, że wszystko, co osobiste, może oddawać naszą osobowość - nawet etui na laptopa nie musi być typowe. Chciałyśmy zmienić spojrzenie na koncepcję etui do urządzeń przenośnych. Wtedy narodziło się LVD. Pomysł był prosty, a zarazem oryginalny - etui na laptopy i tablety wykonane z tkanin tapicerskich, kolorowych żakardów i skór ekologicznych - funkcjonalne, ale i oryginalne.
Zaczęło się od etui na laptopy. Czy planujecie rozszerzenie działalności marki?
Możemy zapewnić, że pozostawanie na długo w tym samym miejscu nie jest w naszym stylu. Cały czas rodzą się pomysły na kolejne etui, etui z funkcją torby oraz torby oversize. Teraz chcemy skupić się na stworzeniu koncepcji torby męskiej, poszerzamy również na prośbę klientów ofertę etui na tablety. Powstają także prototypy zabawnych gadżetów.
Nasze “ Magic Bags” mają skrywać wszystko to, co jest ważne dla ich właściciela - to założenie nigdy się nie zmieni - ewoluować będzie pomysł, a wraz z nim etui. Chcemy zaskakiwać sympatyków naszej marki, więc mamy w planach eksperymentowanie z materiałami, jakich używamy przy produkcji - i nie mamy tu na myśli jedynie tkanin.
Projektujecie dla Lenovo. Limitowana edycja etui dla tej marki to początek szerszej współpracy?
Zaczęłyśmy swój biznes zaledwie 9 miesięcy temu, lecz nasze dotychczasowe osiągnięcia są zaskakujące, jak na tak krótki staż na polskim rynku modowym. Kilka miesięcy temu, rozpoczęła się współpraca z Lenovo Polska... Dzięki otwartości i kreatywności zespołu Lenovo doszło do precedensu - pierwszy raz w Polsce korporacja o rodowodzie międzynarodowym postanowiła wesprzeć start up...
Teraz zostałyśmy zaproszone do udziału w projekcie “For Those Who Do. Zrób to z Lenovo!”. To projekt dla ludzi z pasją, kreatywnych, aktywnych, którzy kochają to, co robią i poświęcają się temu bez reszty. My właśnie dlatego postanowiłyśmy zacząć naszą przygodę ze wspólnym biznesem i projektowaniem. Kochamy modę, uwielbiamy tworzyć. Dla Lenovo zaprojektowałyśmy 8 unikalnych modeli etui dedykowanych nowemu Ultrabookowi Lenovo Yoga 13. Mamy nadzieję, że to nie koniec współpracy - trwają prace nad modelem stricte męskim - klasycznym i bardziej masywnym.
Dodatki LVD można już kupić w paryskim butiku Sylvie Bouyer. Jak udało Wam się tego dokonać?
Od zawsze naszym marzeniem było znalezienie się w światowej stolicy mody, jaką jest Paryż. A ponieważ nie ma dla nas rzeczy niemożliwych, w końcu udało się! Creation Sylvie Bouyer to urocze atelier znajdujące się w piątej dzielnicy Paryża. Znaleźć w nim można bardzo oryginalne fasony, biżuterię a także ubrania szyte na miarę. Sylvie Bouyer zauważyła projekty LVD podczas Fashion Week Philosophy w Łodzi i była zafascynowana ideą nadania elegancji czemuś, co dotąd miało za zadanie być jedynie funkcjonalnym. Etui LVD spodobały jej się na tyle, że zaproponowała pokazanie ich paryskiej klienteli. I tak LVD zawitało do Paryża. Teraz mamy jeszcze więcej motywacji - marzenia się spełniają - więc Mediolan i Nowy York to tylko kwestia czasu.
Jak traktujecie LVD - czy to Wasze główne zajęcie zawodowe czy bardziej realizacja hobby?
Początkowo była to dla nas przygoda - świetna zabawa, jednak z czasem LVD na dobre wtargnęło w nasze życie... Dziś nie ma dnia kiedy byśmy nie myślały o projekcie - stał się pracą na pełny etat, ale nadal sprawia nam niemało przyjemności - a satysfakcja z sukcesów daje nam motywację do doskonalenia naszych linii produktowych. LVD wiele nas nauczyło - dwie roztrzepane dziewczyny musiały bardzo szybko odnaleźć się w zupełnie nowej sytuacji. Wiele dowiedziałyśmy się o funkcjonowaniu firmy i ciągłej pracy nad jej rozwojem.
Który projekt uważacie za swoją wizytówkę i jak doszło do jego powstania?
Jednym z pierwszych naszych projektów były modele Fuchsia Flowers White i Fuchsia Flowers Black... Modele te w zabawny sposób pokazują podobieństwa i różnice między nami. Obie zakochałyśmy się w motywie kwiatów ze słynnej manufaktury tkanin Polski Len, ale każda z nas widziała ten projekt inaczej. Finalnie zdecydowałyśmy się na realizację obu pomysłów - wiosennego, bardzo kobiecego (Lola) i kontrastowego, wyrazistego (Victoria).
Co sprawia, że produkty LVD są wyjątkowe?
Etui LVD nie przypominają w niczym popularnych toreb na laptop: mają elegancką formę, występują w wielu modelach i wzorach, każde jest inne i skierowane do innej osoby. Ich siła polega na tym, że są dodatkiem modowym - poza funkcją mają również walory estetyczne. Wykonane są z wielu różnych materiałów od tkanin delikatnych, jak atłas czy jedwab, po tkaniny obiciowe - stylowe żakardy czy welury. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Znakiem rozpoznawczym marki są zaskakujące wybory tkanin zamknięte w graficznej formie koperty. Ważne są dla nas szczegóły - projektujemy intuicyjnie - każdy projekt budzi jakieś skojarzenia - jest przeznaczony dla konkretnej osoby, ma za zadanie podkreślić jej osobowość. Nasz produkt jest nietypowy - bawimy się formą...Tkaniny są dla nas morzem inspiracji - kolory, faktury, zestawianie ich.
Nasze kolekcje exclusive występują w ilości zaledwie kilku sztuk w modelu. Projektujemy również na zamówienie - realizujemy marzenia klientów, w ten sposób powstają unikatowe wzory, a ich właściciele mogą poszczycić się tym, że ich etui występuje tylko w jednym egzemplarzu.
Modne, czyli jakie? Jak definiujecie modę? Jaką rolę odgrywa ona w Waszym życiu?
Dla nas moda to oryginalność, a nie ślepe podążanie za trendami. Najważniejsza jest odwaga w kreowaniu własnego stylu - nie ma nic złego w czerpaniu z aktualnych odkryć, ale ważne jest, aby umiejętnie wyważać swoje stylizacje, pozostać sobą. Strój podkreśla nasz indywidualizm, pokazuje nasz dystans do siebie samych, pozwala nam uzewnętrznić nasz charakter. Moda powinna być zabawą - nie można podchodzić do niej zbyt poważnie. Sztuka polega na łączeniu elementów - modna osoba to taka, która potrafi zaskakiwać.
Moda jest dziedziną sztuki. High Fashion potrafi zapierać dech w piersiach, czerpie z innych dziedzin sztuki - z architektury, malarstwa, rzeźby... Bardzo ciekawe jest też przenikanie elementów haute couture do pret-a-porter. Moda “na co dzień” zyskuje ciekawe formy - jesteśmy coraz bardziej otwarci...
Czy Waszym zdaniem Polki znają się na modzie? Czy według Was odstajemy w tym względzie na tle innych Europejek?
Dużo się zmienia w postrzeganiu mody przez Polki... Coraz częściej statystyczna Polka zastanawia się, w co się ubrać, nie tylko wybierając się na ważne przyjęcie, ale także na co dzień. Moda stała się stylem życia dla wielu osób. Dużo się dzieje w świecie fashion - młodzi projektanci wiele wnoszą. Ich świeżość i wyobraźnia są doceniane. Doskonale widać to podczas takich wydarzeń jak Fashion Week w Łodzi - Polki chcą być oryginalne! Długo drzemał w nich potencjał i wreszcie odważyły się go ujawnić.
(mtr), kobieta.wp.pl