10 najgłośniejszych momentów w świecie mody z 2015 roku
Joan Didion dla Céline, Helena Norowicz dla Bohoboco
Najgłośniejsza współpraca tego sezonu, najbardziej spektakularne kampanie i najciekawsze kreacje z czerwonego dywanu. Zobaczcie, co zdarzyło się w branży mody w 2015 roku!
Ten rok należał do dojrzałych kobiet! Najpierw francuska marka Céline postanowiła zaangażować do swej kampanii 80-letnią powieściopisarkę, eseistkę i dziennikarkę Joan Didion, a zaraz w jej ślady poszedł dom mody Saint Laurent, który zatrudnił jako ambasadorkę 71-letnią Joni Mitchell. Nie trzeba było długo czekać, by ten trend zawitał także do Polski. Jako pierwszy, przykład z zagranicznych marek wziął duet projektantów, tworzących pod nazwą BOHOBOCO. W ich kampanii pojawiła się 81-letnia aktorka Helena Norowicz, która debiutowała w 1959 roku.
Projektanci pokazali, że nie ma jednej definicji piękna, a w modzie oprócz pięknych ubrań liczą się charyzma, naturalność i inteligencja. Kampanie te można nazwać swoistym manifestem. Nadchodzi koniec dyktatury młodych, szczupłych i gładkich modelek.
Aleksandra Wołejsza/ Kobieta WP