5 gier, które zabierzesz ze sobą do plecaka. Koniec z nudą w podróży i na wyjeździe

Wakacje tuż, tuż, a to oznacza sezon na wyjazdy. Te dalekie i bliskie. Długie i krótkie. Jeśli masz dzieci, każdy wyjazd jest dla ciebie wyzwaniem. Pod wieloma względami. Jednym z nich jest zapewnienie dzieciom rozrywki podczas długiej drogi albo, kiedy pogoda nie dopisuje i trzeba zostać w hotelu. Co wtedy robić? Zagrać wspólnie w grę. Mamy propozycje gier kompaktowych, które bez problemu zmieszczą się do plecaka i można je zabrać ze sobą w każdą podróż.

Te gry przegnają nudę.
Te gry przegnają nudę.
Źródło zdjęć: © unsplash | Jelleke Vanooteghem

Criss Cross

Nie ma osoby, która nie znałaby gry w kółko i krzyżyk. Gra Criss Cross to wariacja na jej temat. Każdy gracz otrzymuje arkusz gry oraz ołówek, a jego zadaniem będzie rysowanie symboli pojawiających się na kościach. Należy tak planować rozmieszczenie symboli, aby było najwięcej tych samych w linii. Po 14 rundach następuje obliczenie punktów. Wygrywa gracz, który zdobędzie ich najwięcej. Dwa poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Gra posiada też tryb rozgrywki dla jednego gracza.

Lato z komarami

To gra karciana, w której chcemy wysłać komary (widoczne na kartach) na wakacje. Celem gry jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich kart z ręki. Pierwszy gracz, który to zrobi, nie dostanie ujemnych punktów. Uczestnicy gry muszą decydować, jaką kartę zagrać i kiedy spasować, by na koniec rundy mieć jak najmniej karnych punktów. Gra toczy się w szybkim tempie, a jednym sprytnym ruchem można zaskoczyć swoich rywali.

Pędzące żółwie

To karciana, kompaktowa wersja "Pędzących żółwi", popularnej planszówki. Cel gry jest taki sam, jak w powiększonej wersji – przesuwanie swoich żółwi tak, by ten, którym skrycie kierujemy, znalazł się na pierwszym miejscu. 12 żółwików ustawianych jest w linii na środku stołu, a następnie gracze losują, jakim kolorem będą grać. Gracze znają swój kolor, ale nie ujawniają go przeciwnikom, więc do końca nie wiadomo, kto wygra. W "Pędzące żółwie" mogą grać już pięciolatkowie.

Archimedes

Wesoła, szybka i edukacyjna gra, w której gracze tworzą równania matematyczne, starając się jak najszybciej pozbyć wszystkich swoich kart z ręki. Zwycięzcą będzie ten, kto przez 5 rund zdobędzie najmniej punktów karnych.

Gra wspiera naukę matematyki oraz myślenia taktycznego. Poprzez dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie młodzi gracze rozwijają swoje kompetencje matematyczne, doskonale się przy tym bawiąc. Na kartach w grze pojawiają się najwięksi matematycy w dziejach. M.in.: Alan Turing, Malba Tahan, Emmy Noether, Sofja Kowalewska, Hypatia z Aleksandrii i Archimedes oraz dwóch najsłynniejszych polskich uczonych: Stefan Banach, oraz Wacław Sierpiński. Gra może stać się pretekstem do rozmowy o dokonaniach poszczególnych naukowców i ich znaczeniu dla rozwoju królowej nauk.

Szkoła latania

Bohaterowie komiksów "Kajko i Kokosz" znani są już dwóm pokoleniom Polaków. Ich przygody czytane są zarówno przez dzieci, jak i rodziców. Gra karciana "Kajko i Kokosz – Szkoła latania" nawiązuje do tej najpopularniejszej polskiej serii komiksowej.

Zasady gry są niezwykle proste. Zagraj karty, wykorzystaj siłę swoich postaci i pokonaj rywali! Wygra gracz, który na koniec gry będzie mieć najmniej punktów karnych. Gra ma dwa warianty zasad, dzięki czemu świetnie sprawdzi się zarówno w gronie 7-latkow, jak i starszych graczy.

Wybrane dla Ciebie