Blisko ludziAplikacje randkowe udostępniają darmowe funkcje. Tylko dla zaszczepionych

Aplikacje randkowe udostępniają darmowe funkcje. Tylko dla zaszczepionych

W USA do promowania szczepień przeciwko Covid-19 dołączyły aplikacje randkowe. Zaszczepieni użytkownicy mogą tam liczyć nie tylko na darmowe funkcje premium, ale także na większe zainteresowanie wśród potencjalnych partnerów. Na razie nie wiadomo, czy inicjatywa zostanie rozszerzona na inne kraje.

Aplikacje randkowe udostępniają darmowe funkcje. Tylko dla zaszczepionych
Aplikacje randkowe udostępniają darmowe funkcje. Tylko dla zaszczepionych
Źródło zdjęć: © Getty Images

Według badania przeprowadzonego przez serwis randkowy OKCupid w USA, osoby, które są już zaszczepione lub planują szczepienie, otrzymują o 14 proc. więcej tzw. "matchy", czyli połączeń z potencjalnymi partnerami. Amerykańskie portale i aplikacje randkowe stały się kolejną "bronią", która ma zachęcić ludzi do szczepień. Inicjatywa wyszła z Białego Domu i potrwa od 24 maja do 4 lipca.

Za pośrednictwem aplikacji randkowych

Za pośrednictwem aplikacji randkowych takich jak: Tinder, Hinge, Match, Badoo czy OkCupid amerykańcy urzędnicy zachęcają do szczepień. W zamian użytkownicy mogą skorzystać z funkcji premium w aplikacjach, które do tej pory były płatne, a dzięki odpowiednim filtrom i naklejkom mogą komunikować, jaki jest status ich szczepienia.

"W ciągu najbliższych kilku tygodni będziemy przedstawiać szereg zewnętrznych inicjatyw, które mają zachęcić ludzi do szczepień. Uważamy, że szczególnie ważne jest dotarcie do młodych ludzi. Dlatego serwisy randkowe, takie jak Bumble, Tinder, Hinge, Match, OkCupid, BLK, Chispa, Plenty of Fish i Badoo oferują dodatkowe funkcje, które zachęcają do szczepień i pomagają ludziom poznać tych, którzy mają tę niezwykle atrakcyjną cechę: zostali zaszczepieni przeciwko koronawirusowi. Witryny te obsługują ponad 50 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych" - można przeczytać w oświadczeniu opublikowanym przez Biały Dom.

Rzecznik Tindera zapytany o to, czy inicjatywa zostanie rozszerzona na inne kraje, nie udzielił konkretnej odpowiedzi.

- Szukamy najlepszych sposobów na to, jak możemy najlepiej dzielić się informacjami i zasobami dotyczącymi szczepionki z naszymi użytkownikami na całym świecie - powiedział w rozmowie z BBC.

Akcja spotkała się z mieszaną oceną psychologów

Akcja spotkała się z mieszanym odbiorem. Niektórzy psychologowie kwestionują skuteczność tych działań. Zdaniem Susan Michie, profesor psychologii zdrowia na University College London, która jest również doradcą rządu Wielkiej Brytanii w sprawie Covid-19, takie działania mogą przynieść odwrotny efekt. Jej zdaniem najważniejszym impulsem do szczepień powinna być wewnętrzna motywacja i troska o siebie, ale również o społeczeństwo.

- Chodzi o to, co robimy jako cała populacja. Nie chodzi o jednostki. Chcemy, aby ludzie zrozumieli, że nie robią tego dla pieniędzy czy darmowego piwa – dodała ekspertka w rozmowie z BBC.

Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Chętnie poznamy wasze historie, podzielcie się nimi z nami i wyślijcie na adres: wszechmocna_to_ja@grupawp.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)