Benetton: nowa kampania reklamowa
Benetton zasłynął już wieloma kontrowersyjne kampaniami. Wystarczy wspomnieć fotografię całujących się księdza i zakonnicy, mężczyzny umierającego na AIDS czy ofiary mafijnych porachunków w kałuży krwi. Co tym razem?
Benetton zasłynął już wieloma kontrowersyjne kampaniami. Wystarczy wspomnieć fotografię całujących się księdza i zakonnicy, mężczyzny umierającego na AIDS czy ofiary mafijnych porachunków w kałuży krwi. Co tym razem? Benetton zaprosił do współpracy m.in. brazylijską, transseksualną modelkę (słynna Lea T.), jednak wcale nie chce szokować. Nowa kampania koncentruje się na pasji do mody i na produkcie, a nie na odmiennościach.
Nie jest to też pierwsza „niekontrowersyjna” reklama Benetton. W zeszłym roku marka i fundacja UNHATE zajęły się kwestią młodych bezrobotnych. Zatytułowana „Bezrobotny roku” kampania miała na celu zwrócenie uwagi na sytuację „oburzonych”, dla których – mimo ich wykształcenia – zabrakło miejsca na rynku pracy.
W tym roku twarzami Benetton zostało dziewięciu współczesnych trendsetterów: wspomniana już Lea T. , niepełnosprawny model Mario Galla, wnuczka legendy kina - Kiera Chaplin czy bokser Dudley O'Shaughnessy.
Każdy z tegorocznych ambasadorów Benettona został zapytany o swoją definicję koloru, o to, co myślą o marce Benetton i wreszcie o to, co jest dla nich w życiu ważne i co daje im siłę do działania.
W kolekcji wiosna-lato 2013 dostępna będzie limitowana edycja T-shirtów ze zdjęciami z kampanii. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na działalność Fundacji UNHATE, której statutowym celem jest walka z wszelkimi formami dyskryminacji.
(nmk/pho, kobieta.wp.pl)
KUPUJ UBRANIA OD MŁODYCH PROJEKTANTÓW NA * CONCEPTSHOP.PL*