Cekiny, krokodyl i nowa fucha Hilary Swank
Co nowego w wielkiej modzie? Katastrofa! Padający i zastygający w lśniącą glazurę (niczym na ostatnim pokazie Chanel) śnieg zablokował doroczne święto obfitości – wyprzedaże. W Nowym Jorku, Paryżu i w Londynie włodarze miast kazali mieszkańcom nie wychylać nosa z domów i zapomnieć o przecenach u MiuMiu i Marca Jacobsa.
Co nowego w wielkiej modzie? Katastrofa! Padający i zastygający w lśniącą glazurę (niczym na ostatnim pokazie Chanel) śnieg zablokował doroczne święto obfitości – wyprzedaże. W Nowym Jorku, Paryżu i w Londynie włodarze miast kazali mieszkańcom nie wychylać nosa z domów i zapomnieć o przecenach u MiuMiu i Marca Jacobsa.
Lecz świat mody nadal się kręci nie chcąc ulec śnieżnemu szaleństwu. Jak nie dać się zimie wiedzą Francuzi, którzy uznali, że cekiny, a zwłaszcza duża ilość cekinów, przypomina całemu światu, gdzie mieszka wielka moda. Kiedy myślimy o najsłynniejszym domu mody myślimy Chanel, kiedy mówimy o najbardziej znanych perfumach – myślimy o Chanel nr 5.
Aby nikt nie miał wątpliwości, że stolicą mody jest Paryż, od 6 do 28 stycznia jedno z najpopularniejszych muzeów w tym mieście, Musée d’Orsay zostanie ozdobione wielkim posterem. Na posterze będzie widniało logo wszechczasów – butelka perfum o charakterystycznej kwadratowej linii. Osobliwy billboard będzie mierzył ok. 1300 metrów kwadratowych i będzie widziany od strony Sekwany. Blask 1200 ręcznie wszytych gigantycznych cekinów na czarnym tle to nadal product placement i reklama, ale jaka glamour! Francja – elegancja, nic dodać nic ująć…
Inna marka ze słynnym logo – małym krokodylem zaprezentowała pierwsze zdjęcia reklamowe nowej kampanii. Przyszłoroczną kolekcję wiosenną pt. „Niekonwencjonalny szyk” Lacoste promują modelki Anja Rubik (świeżo po zaręczynach) i Liya Kebede oraz modele Noah Mills i Jon Kortajarena. Fotografie wykonane przez słynny duet Mert Alas i Marcus Piggott pokazują modeli twardo stojących na ziemi, a nie jak miało to miejsce w poprzednich kampaniach – skaczących, lewitujących i biegających.
POLECAMY:* Perły do małej czarnej?*
„Po pięciu latach i dziesięciu sezonach poczuliśmy, że najwyższy czas na zmiany. Poprzednie kampanie koncentrowały się raczej na produkcie, w tym sezonie chcieliśmy uchwycić ducha marki” mówi Christophe Chenut, szef Lacoste SA. „Mimo to na zdjęciach prezentujemy charakterystyczne dla Lacoste produkty – każdy model nosi nasza koszulkę polo, lub okulary słoneczne. Jesteśmy dumny z tego, z czego jesteśmy znani. Kampania reklamowa Lacoste kosztowała ok.50 milionów euro” niekonwencjonalny szyk kosztuje niemało…
Hilary Swank nigdy nie była uważana za ikonę mody. Być może ma to coś wspólnego z jej oscarową rolą. W „Nie czas na łzy” aktorka wcieliła się w rolę kiepsko ubranego transseksualisty. Ostatnio zrobiło się ciszej o dokonaniach artystki, więc branża zdziwiła się, kiedy portal WWD podał, że Swank zajmie się teraz projektowaniem ubrań. Wprawdzie nie z górnych pólek i nie na pokazy haute couture, lecz odzieży sportowej. Hilary, która kiedyś uprawiała lekką atletykę, została poproszona przez Designers Management Agency, aby rozwinąć pomysł na kolekcję ciuchów sportowych.
„Najpierw miały być tylko motywujące i inspirujące t-shirty, ale zdecydowaliśmy się rozszerzyć linię” mówi Marc Beckman, współtwórca DMA, dodając, że agencja wraz z Swank poszukuje projektantów, którzy chcieliby partnerować Hilary w tworzeniu kolekcji. Dobrze mieć zaplecze w postaci fachowców, gdyż doświadczenia np. Ungaro ze współpracy z hollywoodzką aktorką (Lohan) mogą skończyć się różnie.
POLECAMY:* Perły do małej czarnej?*