FitnessDania fit. Jak przyrządzić dania typu fast-food w wersji fit?

Dania fit. Jak przyrządzić dania typu fast-food w wersji fit?

Dania fit. Jak przyrządzić dania typu fast-food w wersji fit?
Źródło zdjęć: © 123RF

07.12.2018 13:18, aktual.: 19.12.2018 18:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dania fit to podstawa programów żywieniowych, które są gwarancją zachowania zdrowia oraz szczupłej sylwetki. Dania fit nie muszą być nudne i składać się ciągle z tych samych składników. Przy odrobinie kreatywności ze zdrowych produktów można przygotować takie smakołyki, jak kebab, pizza czy hamburgery. Poznaj kilka przepisów na wysokokaloryczne dania przyrządzane w wersji fit.

Kebab w wersji fit

Kebab jest popularnym fast-foodem, którego chętnie zjadamy zwłaszcza wtedy, gdy wracamy z nocnej imprezy. Kebab jest wysokokaloryczny i bardzo często zawiera tłuste sosy zgubne dla naszej figury. Jeśli jednak podczas diety, najdzie cię ochota na kebaba, skuś się na wypróbowanie tego przepisu.

Składniki na tortillę:

  • szklanka mąki razowej;
  • pół szklanki wody;
  • ¼ szklanka oleju rzepakowego;
  • szczypta soli.

Składniki na farsz:

Składniki na sos:

Przygotowanie dania fit:
Aby mięso było aromatyczne, dopraw je ziołami, pieprzem i czosnkiem i odstaw do lodówki. Następnie duś je pod przykryciem w oleju lub większej ilości wody. Składniki na ciasto wymieszaj, a następnie wyrabiaj przez ok. 10 minut. Po wyrobieniu ciasta, podziel je na mniejsze kawałki i wałkuj na cieniutkie placki. Placki smaż na teflonowej patelni przez ok. 2-4 minuty na każdej ze stron. Na gotowe placki nałóż kurczaka, wybrane warzywa, zalej sosem z jogurtu i złóż tortillę w kebab lub zawiń w rulonik.

Pizza w wersji fit

Pizza w naszym kraju słynie jako danie wysokokaloryczne, które ma zgubny wpływ na naszą sylwetkę. Przygotowanie pizzy w wersji fit nie jest jednak trudnym zadaniem, a sama pizza smakuje bardzo podobnie do tej, którą możemy zjeść w ulubionej pizzerii. Aby przygotować pizzę w wersji fit, postępuj zgodnie z poniższym przepisem:

Składniki na ciasto:

  • mąka razowa;
  • woda;
  • oliwa z oliwek;
  • drożdże w proszku;
  • sól i pieprz.

Składniki na wierzch pizzy:

  • koncentrat pomidorowy;
  • ser mozarella;
  • kurczak gotowany;
  • pieczarki;
  • suszone pomidory;
  • rukola.

Przygotowanie:
Aby przygotować ciasto, wymieszaj najpierw suche składniki, a następnie dodaj łyżkę oliwy z oliwek. Dolewaj wodę i zagniataj ciasto aż uzyskasz zwartą konsystencję. Odstaw ciasto na 15 minut i ponownie zagniataj je przez ok. 3 minuty. Odczekaj aż ciasto wyrośnie, podziel na kilka kawałków i wałkuj na cienkie placki. Placki posmaruj koncentratem pomidorowym, a następnie pokryj cały wierzch startym serem mozarella. Na wierzchu ułóż kurczaka gotowanego, pieczarki i suszone pomidory. Piekarnik rozgrzej do 230 stopni i piecz pizzę przez ok. 7-8 minut. Po tym czasie wyjmij pizzę z piekarnika i ułóż na wierzchu rukolę.

Hamburgery w wersji fit

Fit burger to danie, które posmakuje każdemu, kto kiedykolwiek zasmakował w hamburgerach. Wersja fit jest łatwa w przyrządzeniu, a efekt jest naprawdę zaskakujący.

Składniki:

  • 2 bułki grahamki (z pełnoziarnistej mąki);
  • 200 g chudego mięsa mielonego z wołowiny;
  • sos: musztarda Dijon i jogurt naturalny;
  • warzywa: sałata, pomidor, czerwona papryka, cebula, ogórek kiszony;
  • przyprawy: sól, czosnek, papryka słodka/ostra.

Przygotowanie:
Posiekaj drobno cebulę i wymieszaj z mięsem, oliwą z oliwek i przyprawami. Mięso usmaż na maśle klarowanym po obydwu stronach na złoty kolor. Do nagrzanego piekarnika włóż przekrojone na pół bułki i podgrzewaj je przez ok. 2 minuty. Po tym czasie wyjmij bułki z piekarnika i kolejno układaj w nich sos, sałatę, mięso, pomidora, ogórka, paprykę, cebulę, sos i górę bułki.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (11)
Zobacz także