Gdyby mężczyźni mieli okres...
Zastanawiasz się czasem, jak wyglądałoby życie mężczyzn, gdyby co miesiąc przeżywaliby ten sam dyskomfort i huśtawki hormonów, co kobiety? Tak, chodzi o okres. Firma WaterAid stworzyła serię reklam, pokazujących w żartobliwy sposób zmagających się z miesiączką panów. Jedno jest pewne - nie jest to nic prostego!
31.05.2015 | aktual.: 01.06.2015 13:18
Zastanawiasz się czasem, jak wyglądałoby życie mężczyzn, gdyby co miesiąc przeżywali ten sam dyskomfort i huśtawki hormonów, co kobiety? Tak, chodzi o okres. Firma WaterAid stworzyła serię reklam, pokazujących w żartobliwy sposób zmagających się z miesiączką panów. Jedno jest pewne - nie jest to nic prostego!
Ekstrawertyczni mężczyźni prawdopodobnie wpisywaliby na swoim fejsbukowym koncie hashtag "mamokres". W reklamach męskich tamponów występowaliby zaś celebryci... Tak przynajmniej domniewywują kobiety biorące udział w ankiecie WaterAid.
Pierwsze skojarzenie z okresem i mężczyzną to znaczące zmiany w świecie sportu. Według pań, trenerzy musieliby dopasowywać wyjściowy skład drużyny do "stanu" zawodników. Bukmarzechy zaś obstawialiby wyniki sportowców na podstawie informacji o ich miesięcznym cyklu.
Połowa biorących udział w badaniu kobiet uważa, że do drogerii trafiłyby tampony dla mężczyzn. 20 proc. jest pewna, że w naszych Messengerach pojawiłaby się emotki z okresem.
Na Youtubie można zobaczyć reklamę męskich tamponów - wystarczyć wpisać w wyszukiwarkę hasło: If Man Had Periods - manpons. Zabawny film to tak naprawdę część kampanii mającej zwrócić uwagę na problem 1,25 mld kobiet, które podczas okresu nie mają dostępu do łazienki i bieżącej wody.
- Jedna na trzy kobiety na świecie nie ma dostępu do łazienki podczas miesiączki. Co więcej, wiele z nich jest dyskryminowanych, bo mężczyźni wierzą, że w tym "stanie" są nieczyste i zakażone - mówi Barbara Frost, przedstawicielka WaterAid.
- Codziennie 800 mln kobiet ma okres, a nadal większość z nas uważa ten temat za wstydliwy i tabu - skwitowała cel kampanii Frost.
(mtr), WP Kobieta