ModaGdzie szukamy informacji o modzie? W serwisach i na blogach

Gdzie szukamy informacji o modzie? W serwisach i na blogach

Gdzie szukamy informacji o modzie? W serwisach i na blogach
Źródło zdjęć: © AKPA
03.09.2013 10:14, aktualizacja: 03.09.2013 12:51

Ponad połowa internautów, którzy interesują się modą, kupuje ubrania inspirując się blogami modowymi. Jednak przede wszystkim wiedzę na tematy modowe czerpiemy z serwisów społecznościowych i informacyjnych.

Ponad połowa internautów, którzy interesują się modą, kupuje ubrania inspirując się blogami modowymi. Jednak przede wszystkim wiedzę na tematy modowe czerpiemy z serwisów społecznościowych i informacyjnych.

Blogi o modzie są dla polskich internautów ważniejszym źródłem inspiracji modowych niż magazyny i programy telewizyjne dotyczące tej tematyki.

Maffashion najpopularniejsza

Najpopularniejszy jest blog Julii „Maffashion” Kuczyńskiej. Znała go największa liczba ankietowanych. „Maffashion” wyprzedziła blog Makelifeeasier.pl Kasi Tusk. W czołówce najpopularniejszych blogerek modowych znalazły się też Jessica Mercedes z Jemerced.com i Macademiangirl.com, czyli Tamara Gonzalez Perea.

Z sondażu firm FashionFan, Interactive Research Center i LeadR wynika, że blogi modowe odwiedza 44 proc. polskich internautów zainteresowanych modą. Aż 39 proc. spośród tych użytkowników zagląda na takie strony codziennie, natomiast 75 proc. - przynajmniej raz w tygodniu.

Jednak wbrew temu, co może się wydawać blogi nie są pierwszym źródłem informacji o modzie. Okazuje się, że większość respondentów wiadomości branżowe czerpie z serwisów social media (72 proc.) oraz serwisów internetowych (65 proc.) . Dopiero na trzecim miejscu z wynikiem 44 proc. znalazły się blogi modowe.

Zaczęło się od Makelifeeasier.pl

W polskim internecie blogi modowe pojawiły się w roku 2007 i szybko stały się popularne. Aż 69% internautów powyżej 15 roku życia przyznaje się do odwiedzenia jakiegokolwiek bloga. Te modowe, według Raportu "Blogerzy w Polsce (znajomość-wizerunek-znaczenie)" opublikowanym w 2013 roku przez Ogólnopolski Panel Badawczy ARIADNA, są jednymi z najbardziej poczytnych.

Do rozwoju blogów modowych niewątpliwie przyczyniła się Kasia Tusk ze swoim "Makelifeeasier.pl". Jednak według sondażu firm FashionFan, Interactive Research Center i LeadR to nie ona ma najwięcej odwiedzających. Na pierwszym miejscu znajduje się Julia "Maffashion" Kuczyńska. Jej blog "Madamejulietta.blogspot.com" zna prawie 11 proc. respondentów.

Kupuje to, o czym przeczyta

Większość ankietowanych przyznawała się również, że pod wpływem blogów modowych dokonywała zakupów (56 proc.).

Na blogach modowych – kreatywna osoba znajdzie w jednym połączeniu ubrań, kilka innych pomysłów na własne zestawienia. Czytelnik ulega wpływowi bloga, chce ubierać się tak, jak zobaczył i chce zakładać odzież projektantów, których nazwiska ujrzały na blogach. Wniosek z tego taki, że blogi są świetną drogą reklamy ukrytej za zasłoną kreatywności i niezależności.

Najwięcej polskich internautów interesujących się modą obserwuje w sieci markę H&M (31 proc. wskazań), a nieco mniej - Zarę (19 proc.) i Reserved (17 proc.).

Największymi motywacjami do przeglądania blogów modowych są szukanie ciekawych stylizacji (wymienia to 54 proc. użytkowników) i nowych informacji (44 proc. wskazań) oraz rozrywka (43 proc.).

Okazji cenowych wypatruje 31 proc. użytkowników, a historii z życia prywatnego blogerów - tylko 9 proc. Jednocześnie 56 proc. osób odwiedzających blogi modowe przyznaje, że robią zakupy - głównie ubrań - pod wpływem zawartych tam informacji.

Na podstawie wirtaulnemedia.pl/(gabi), kobieta.wp.pl

POLECAMY:

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także