Gdzie szukamy informacji o modzie? W serwisach i na blogach
Ponad połowa internautów, którzy interesują się modą, kupuje ubrania inspirując się blogami modowymi. Jednak przede wszystkim wiedzę na tematy modowe czerpiemy z serwisów społecznościowych i informacyjnych.
03.09.2013 | aktual.: 03.09.2013 12:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ponad połowa internautów, którzy interesują się modą, kupuje ubrania inspirując się blogami modowymi. Jednak przede wszystkim wiedzę na tematy modowe czerpiemy z serwisów społecznościowych i informacyjnych.
Blogi o modzie są dla polskich internautów ważniejszym źródłem inspiracji modowych niż magazyny i programy telewizyjne dotyczące tej tematyki.
Maffashion najpopularniejsza
Najpopularniejszy jest blog Julii „Maffashion” Kuczyńskiej. Znała go największa liczba ankietowanych. „Maffashion” wyprzedziła blog Makelifeeasier.pl Kasi Tusk. W czołówce najpopularniejszych blogerek modowych znalazły się też Jessica Mercedes z Jemerced.com i Macademiangirl.com, czyli Tamara Gonzalez Perea.
Z sondażu firm FashionFan, Interactive Research Center i LeadR wynika, że blogi modowe odwiedza 44 proc. polskich internautów zainteresowanych modą. Aż 39 proc. spośród tych użytkowników zagląda na takie strony codziennie, natomiast 75 proc. - przynajmniej raz w tygodniu.
Jednak wbrew temu, co może się wydawać blogi nie są pierwszym źródłem informacji o modzie. Okazuje się, że większość respondentów wiadomości branżowe czerpie z serwisów social media (72 proc.) oraz serwisów internetowych (65 proc.) . Dopiero na trzecim miejscu z wynikiem 44 proc. znalazły się blogi modowe.
Zaczęło się od Makelifeeasier.pl
W polskim internecie blogi modowe pojawiły się w roku 2007 i szybko stały się popularne. Aż 69% internautów powyżej 15 roku życia przyznaje się do odwiedzenia jakiegokolwiek bloga. Te modowe, według Raportu "Blogerzy w Polsce (znajomość-wizerunek-znaczenie)" opublikowanym w 2013 roku przez Ogólnopolski Panel Badawczy ARIADNA, są jednymi z najbardziej poczytnych.
Do rozwoju blogów modowych niewątpliwie przyczyniła się Kasia Tusk ze swoim "Makelifeeasier.pl". Jednak według sondażu firm FashionFan, Interactive Research Center i LeadR to nie ona ma najwięcej odwiedzających. Na pierwszym miejscu znajduje się Julia "Maffashion" Kuczyńska. Jej blog "Madamejulietta.blogspot.com" zna prawie 11 proc. respondentów.
Kupuje to, o czym przeczyta
Większość ankietowanych przyznawała się również, że pod wpływem blogów modowych dokonywała zakupów (56 proc.).
Na blogach modowych – kreatywna osoba znajdzie w jednym połączeniu ubrań, kilka innych pomysłów na własne zestawienia. Czytelnik ulega wpływowi bloga, chce ubierać się tak, jak zobaczył i chce zakładać odzież projektantów, których nazwiska ujrzały na blogach. Wniosek z tego taki, że blogi są świetną drogą reklamy ukrytej za zasłoną kreatywności i niezależności.
Najwięcej polskich internautów interesujących się modą obserwuje w sieci markę H&M (31 proc. wskazań), a nieco mniej - Zarę (19 proc.) i Reserved (17 proc.).
Największymi motywacjami do przeglądania blogów modowych są szukanie ciekawych stylizacji (wymienia to 54 proc. użytkowników) i nowych informacji (44 proc. wskazań) oraz rozrywka (43 proc.).
Okazji cenowych wypatruje 31 proc. użytkowników, a historii z życia prywatnego blogerów - tylko 9 proc. Jednocześnie 56 proc. osób odwiedzających blogi modowe przyznaje, że robią zakupy - głównie ubrań - pod wpływem zawartych tam informacji.
Na podstawie wirtaulnemedia.pl/(gabi), kobieta.wp.pl