Ich produktów pożądają krezusi. Znana marka pali ubrania warte 38 milionów dolarów

Burberry, bodajże najbardziej znana z brytyjskich marek z wyższej półki, po raz kolejny znalazła się w ogniu krytyki. Z opublikowanego raportu strat i zysków wynika bowiem, że na przemiał tylko w tym roku trafiły produkty z logo marki warte 38 milionów dolarów, czyli równowartość 140 milionów złotych.

Czapka w kratkę, która stała się znakiem rozpoznawczym Burberry.
Źródło zdjęć: © Instagram.com
Helena Łygas
oprac.  Helena Łygas

John Peace, ustępujący prezes spółki, w oficjalnym komunikacie powiedział, że "niszczenie asortymentu nie jest czymś, co przychodzi im łatwo". Natomiast dyrektorka finansowa Burberry, Julie Brown, oświadczyła w podobnym tonie, że "traktują to przykre zadanie bardzo poważnie". Jeszcze w tym roku mają zostać zniszczone nie tylko ubrania i dodatki, ale też kosmetyki z logiem jeźdźca na koniu.

Jak gdyby na swoje usprawiedliwienie, dyrektor generalny Burberry, Marco Gobbetti oświadczył, że firma od roku oddaje resztki skór naturalnych marce Elvis&Kresse zajmującej się szyciem galanterii ze ścinków.

Trudno zresztą usprawiedliwić sensownie taką decyzję. Z drugiej strony, utrzymanie statusu marki luksusowej, wymaga zachowania cen produktów na odpowiednio wysokim poziomie. Można się spodziewać, że gdyby Burberry zdecydowało się na sprzedawanie ubrań za bezcen, brand mógłby stracić w przyszłości kolejnych klientów.
Ta skala marnotrawstwa jest o tyle boleśniejsza, że Burberry nie należy bynajmniej do marek, które postanowiły zrezygnować ze skór naturalnych.

Podobno decyzją nie są zachwyceni udziałowcy firmy. Tym bardziej, że czarne chmury zebrały się nad Burberry już dwa lata temu, kiedy ujawniono wartość zniszczonych ubrań i dodatków (wówczas niemal dwukrotnie mniejszą niż w tym roku).

Trudno wyobrazić sobie sensowne rozwiązanie dla tej paradoksalnej sytuacji. No, chyba że instytucjonalne. H&M kilkukrotnie postępował tak samo, ponieważ przekazanie ubrań potrzebującym wiązałoby się z tak dużym podatkiem, że było dla koncernu po prostu nieopłacalne.

Potentat klasycznych trenchy traci na tej praktyce już nawet nie tyle finansowo, co wizerunkowo.

Źródło artykułu: WP Kobieta
Wybrane dla Ciebie
Pokazała, co dostają dzieci pracowników kopalni. Ogromne paczki
Pokazała, co dostają dzieci pracowników kopalni. Ogromne paczki
Nie kupuj choinki w markecie. Tu znajdziesz znacznie taniej
Nie kupuj choinki w markecie. Tu znajdziesz znacznie taniej
Przez kilka miesięcy mieszkała na dworcu. "Nie miałam dokąd pójść"
Przez kilka miesięcy mieszkała na dworcu. "Nie miałam dokąd pójść"
Damięcka jak zawsze w punkt. "Genialne, a jak wymowne"
Damięcka jak zawsze w punkt. "Genialne, a jak wymowne"
Przeżyła śmierć kliniczną. Oto co widziała po "tamtej stronie"
Przeżyła śmierć kliniczną. Oto co widziała po "tamtej stronie"
29-latka przegoniła Taylor Swift. Jest najmłodszą miliarderką świata
29-latka przegoniła Taylor Swift. Jest najmłodszą miliarderką świata
Już nie czerwień. Zimą będziemy nosić "ice nails" jak Hailey Bieber
Już nie czerwień. Zimą będziemy nosić "ice nails" jak Hailey Bieber
Córka wybrała nazwisko dziadka. Nie każdy wie, że jest aktorką
Córka wybrała nazwisko dziadka. Nie każdy wie, że jest aktorką
Hyży w najmodniejszej spódnicy zimy. Tak poprowadziła "halo tu Polsat"
Hyży w najmodniejszej spódnicy zimy. Tak poprowadziła "halo tu Polsat"
Weszła cała w cekinach. Tylko spójrzcie, co miała na marynarce
Weszła cała w cekinach. Tylko spójrzcie, co miała na marynarce
Trafił do szpitala psychiatrycznego. "Przez rok nie jadłem nic"
Trafił do szpitala psychiatrycznego. "Przez rok nie jadłem nic"
Tak rozpoznasz, że partner stosuje sledging. To alarmujące sygnały
Tak rozpoznasz, że partner stosuje sledging. To alarmujące sygnały
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥