Internauci rzucili się na pomoc jeżom. Klikają jak szaleni, by dostały karmę

Internauci rzucili się na pomoc jeżom. Klikają jak szaleni, by dostały karmę
Źródło zdjęć: © 123RF.COM
Karolina Błaszkiewicz

07.06.2017 13:57, aktual.: 07.06.2017 22:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pomyślałabyś, że jeże mogą być podopiecznymi ośrodka rehabilitacyjnego? Otóż, mogą, a od kilku dni stały się gwiazdami sieci. Tysiące osób zagłosowały na nie w akcji sklepu, który w zamian za kliki, przekaże im zapas jedzenia - lub, jak kto woli, "zapełni głodne, jeżowe brzuszki".

Ośrodek Rehabilitacji Jeżyw Kłodzku działa od sierpnia 2010 roku i z założenia przez określony czas pomaga im, leczy je i rehabilituje. Pieczę nad ośrodkiem sprawuje Jerzy Gara, który nie jest tylko jego właścicielem, ale i wielkim miłośnikiem jeży. "Jerzego przygoda z jeżami zaczęła się kilka lat przed powstaniem Ośrodka. W zasadzie można powiedzieć, że to jeże, poszukując pomocy, przyszły do domu Pana Jerzego i zostały na dłużej. Nie ma tu anonimowych jeży, każdy ma imię i swój domek." - czytamy na stronie internetowej ORJ. Zaangażowanie właściciela i pracowników to jedno, wiele znaczy też wsparcie z zewnątrz. Stąd m.in. akcja, która przyciągnęła uwagę setek internautów, którzy oszaleli na punkcie jeży.

Supermarket internetowy bdsklep.pl prowadzi akcję "Pomóż nam pomagać". W jej ramach namawia do oddawania głosów na jedną z trzech organizacji - dokładnie 5 tys. wystarczy, by sklep coś dla nich zrobił. Ośrodek dla jeży może zyskać 30 paczek z karmą, a to oznacza, że aż 100 zwierząt będzie miało co jeść. ORJ dzięki zaangażowaniu internautów wyprzedza Fundację Pomóż Im - Onkologia i Hospicjum dla dzieci i schronisko dla zwierząt w Białymstoku. Popularność jeży wciąż rośnie, facebookowy post lubi już ponad 1,5 tys. osób, a 2 tys. go udostępniło. Dlatego w niecałe dwie doby do celu jeżom brakuje niespełna 2,5 tys. głosów. Każdy może oddać głos tylko raz.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także