Kevin Murphy 10‑lecie światowej marki fryzjerskiej w Polsce
Niebanalny stylista, genialny wizjoner, edukator oraz entuzjasta ekologii i naturalnych produktów. Te wartości należą do kreatora, którego zdolności, pasja i ciągły rozwój doprowadziły do stworzenia marki światowego formatu. KEVIN MURPHY świętuje 10 lat obecności w Polsce.
26.01.2023 14:13
Jego droga zawodowa i osiągnięty sukces mogą być wzorem do naśladowania dla zdolnych entuzjastów fryzjerstwa, a także świetnym scenariuszem filmowym. Bo to właśnie wewnętrzna pasja i wrodzone zdolności Kevina stały się kanwą jego osiągnięć. Jak to się zaczęło? Syn fryzjerki trafia do dobrej szkoły. Matka widzi w nim przyszłego kreatora. Po odbyciu praktyk Kevin zaczyna pracę w modnym salonie Smithers (Brisbane), gdzie uczy się technik stylizacji włosów i po raz pierwszy czesze modelkę Katrinę Richie na próbną sesję. Gdy kończy kurs w prestiżowej Vidal Sasoon Academy w Londynie (1983), jest zafascynowany stylizacją sesyjną. W kolejnych latach jego prace zdobią okładki najlepszych pism modowych o globalnym zasięgu, takich jak: Vogue, Harper’s Bazar, Madmoiselle, Vanity Fair, Marie Claire, Elle, IN Style i GQ. To dopiero początek jego sukcesów.
Kosmetyki na miarę marzeń
Pracując z modelkami podczas sesji Kevin widzi, jak częste zmiany fryzur wpływają na utratę lekkości i blasku włosów. Na rynku brakuje profesjonalnych produktów, więc w 2001 roku postanawia stworzyć markę kosmetyków, które spełnią jego oczekiwania – lekkich, łatwych w użyciu, wydajnych, a przy tym bezpiecznych dla środowiska. 3 lata później wraz z Peterem MacDonaldem zakłada markę KEVIN.MURPHY. Powstaje linia 7 produktów na bazie naturalnych składników: Anty-Gravity, Motion Lotion, Easy Rider, Hair Resort, Sticky Business, Fresh Hair, Rough Rider. Ich skład obfituje w antyoksydanty pozyskiwane ze środkowej Australii, ekstrahowane z owoców róży, kwiatu immortelle, kwiatu orchidei i śliwki kakadu z lasów deszczowych.
Witaminy i aminokwasy odbudowują zewnętrzną powierzchnię włosa, pogrubiają go i zapobiegają rozdwajaniu się końcówek. Masła mango i murumuru zatrzymują wodę we włosach, odżywiają skórę głowy i zmiękczają włosy, a ekstrakty z kory peruwiańskiej, baobabu i bambusa nadają im lekkość.
Naturalne składniki pochodzą z mikroupraw, ekologicznych plantacji lub ekologicznych technik zbioru upraw. Wyselekcjonowane substancje to wizytówka produktów KEVIN.MURPHY., podobnie jak ich zapachy stworzone przez specjalistę w dziedzinie aromaterapii.
Ekowybory
Będąc entuzjastą troski o środowisko, Kevin postanowił dołożyć swoją cegiełkę do globalnych inicjatyw wspierających dbałość o przyszłość naszej planety. Dlatego stawia na naturalne składniki pochodzące ze zrównoważonych, odnawialnych źródeł i opakowań nadających się do recyklingu, np. z papieru lub tektury. Kreatywną inicjatywą Kevina jest wprowadzenie do produkcji kwadratowych butelek, które mają większą objętość, zużywają 40% mniej plastiku, a jednocześnie są zgodne z jego wysmakowaną estetyką.
Jednak prawdziwy przełom dokonał się w 2018 roku. Marka postanowiła, jako pierwsza na świecie, wykorzystywać do opakowań wyłącznie plastik pochodzący z oceanów. Realne korzyści? Ponad 360 ton plastiku rocznie mniej na Ziemi i w wodach oceanów. Inicjatywa wdrożona pod koniec 2019 roku potwierdziła wyznawane wartości i stała się wezwaniem do globalnego działania.
Podobny wydźwięk ma współpraca KEVIN MURPHY z fundacją Al Gora "The Climate Reality Project" – globalną organizacją non-profit, która edukuje społeczeństwa o zagrożeniach związanych ze zmianą klimatu i wzywa do aktywnego działania. Kupując wybrane produkty KEVIN MURPHY można wesprzeć fundację. Z kolei współpraca z "EcoHeads" zaowocowała wykorzystaniem przyjaznych dla środowiska głowic prysznicowych do umywalek, które zużywają 65% mniej wody niż zwykłe prysznice.
Kevin działa też charytatywnie. Założona przez niego organizacja dobroczynna The Heart of KEVIN.MURPHY współpracuje z fundacja Culture is Life, działając na rzecz rdzennych mieszkańców Australii.
Co więcej, dbając o życie wszystkich istot na Ziemi, KEVIN.MURPHY dołączył do grona firm "Cruelty Free". Kosmetyki nie są testowane na zwierzętach.
Szeroka wyobraźnia i kreacja bez granic
Ikonami mody są ci, którzy burzą istniejące schematy i proponują niebanalne rozwiązania. Gdy w czasach mody na wygładzanie włosów plan zdjęciowy w Malezji zalewa fala, Kevin wpada na pomysł zmieszania cienia do oczu z żelem do włosów i wciera miksturę we włosy modelki, uzyskując efekt, który magazyn Vogue okrzyknął efektem "plażowych fal". Ten produkt jest później znany jako Hair Resort. Z kolei podczas sesji dla Vogue’a w Indiach Kevin nakłada proszki z pigmentami na włosy modelki Catherine McNeil. Od razu staje się to światowym trendem, z którego powstaje produkt Color Bug.
Stylista nie ustaje w wynalazkach – kolejnym z nich jest pięciokątna butelka dla produktu Young Again, o ergonomicznym kształcie dopasowanym do dłoni.
Kevin wie, że efekt farbowania zależy od zawartości tubki z farbą, dlatego wprowadza do salonów fryzjerskich linię farb COLOR.ME z łagodnymi składnikami dla włosów.
Produkty stworzone z myślą o stylistach i ich klientach do użycia w salonie jak i na planie zdjęciowym cieszą się wielką popularnością nie tylko w rodzimej Australii, gdzie Kevin otrzymał nagrodę Australian Masters Award, ale też Europie i w Ameryce. Dziś marka znana z wysokiej jakości, nowoczesnych technologii, modowej estetyki oraz kompleksowej pielęgnacji włosów, jest sprzedawana w 52 krajach na świecie.
Wiedza i kompetencje
Nikt nie wie lepiej niż Kevin, co jest najważniejsze w pracy fryzjera stylisty. To on przeszedł długą drogę, testował najróżniejsze produkty, pracując na backstagach pokazów mody, sesjach zdjęciowych i w kampaniach marketingowych światowych marek. Wie też, że życie to nie wybieg, tylko codzienna pielęgnacja włosów każdego z nas w zaciszu własnej łazienki.
Postawił więc na edukację fryzjerów, rozwój ich umiejętności, organizując co roku szkolenia ze stylizacji, cięć i koloryzacji, prowadzone przez doświadczonych edukatorów. Lokalnych szkoleniowców wspierają zagraniczni edukatorzy, którzy pracują z włosami modelek na największych pokazach mody.
Siłą edukacji w Polsce są salony partnerskie, z którymi współpracuje A&M Premium Distribution, m.in. Agnieszka Ejmocka Le Desir, Tomasz Szabelka Szabelka Natural Cut, Dariusz Miłek Miłek Desing, Sara Nowak Bonie & Clyde. Ogółem w Polsce istnieje 906 salonów pracujących na produktach marki Kevin Murphy.
Dbając o jak najwyższy poziom edukacji, dystrybutor marki otworzył akademię A&M, w której szkolą się fryzjerzy z całej Polski. Ale szkolenia techniczne to nie wszystko, ważna jest integracja i wzajemne wsparcie. Powstał więc Program Session Salon, który kontaktuje ze sobą największych, prężnie działających klientów marki. Wspólna praca i networking jednoczą i pomagają rozwiązywać problemy branżowe. Za tę inicjatywę A&M Premium Distribution otrzymało nagrodę.
#RE.THINK PROJECT. Liczysz się TY
Punktem kulminacyjnym działań związanych z obecnością marki, a jednocześnie prawdziwym świętem fryzjerstwa, było wyjątkowe show, które miało miejsce 30 maja 2019 w Auli Głównej Politechniki Warszawskiej.
W tym największym w branży wydarzeniu wystąpił Kevin Murphy, a także australijski duet kreatywny reprezentujący markę Eleven Australia - Joey Scandizzo i Andrew O’Toole. Wśród gości - najlepsi polscy fryzjerzy współpracujący z KEVIN.MURPHY oraz Eleven Australia, a także celebryci i influencerzy.
Zgodnie z wartościami wyznawanymi przez Kreatora, myśl przewodnią pokazu stanowiło hasło #RE.THINK ("PRZEMYŚL TO") oznaczające, że moda nie ma sztywnych ram i można ją wciąż redefiniować. We fryzjerstwie, tak jak w wielu dziedzinach życia, liczy się indywidualizm i personalizacja (One.Two.Three - klienci oczekują rekomendacji i rezultatów skrojonych na miarę ich potrzeb), kult jednostki i dowolność formy. Niczym nieskrępowany luz wyznacza trendy. Hasło RE.THINK było również wezwaniem do mądrych wyborów, zgodnych z potrzebami naszej Planety. W drugiej połowie 2019 roku zadebiutowały w polskich salonach opakowania stworzone w 100% z odzyskanego z oceanów plastiku (Ocean Waste Plastic - OWP), stworzone przez Kevina Murphy.
Gdyby nie wielcy kreatorzy, nie byłoby rozwoju, nowych technologii, idących z duchem czasu produktów. Kevin Murphy i jego marka podpisują się pod tym, co stworzone od pomysłu do realizacji. Co doskonałe.
Dorota Szadkowska