Kevin Murphy 10-lecie światowej marki fryzjerskiej w Polsce

Niebanalny stylista, genialny wizjoner, edukator oraz entuzjasta ekologii i naturalnych produktów. Te wartości należą do kreatora, którego zdolności, pasja i ciągły rozwój doprowadziły do stworzenia marki światowego formatu. KEVIN MURPHY świętuje 10 lat obecności w Polsce.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Jego droga zawodowa i osiągnięty sukces mogą być wzorem do naśladowania dla zdolnych entuzjastów fryzjerstwa, a także świetnym scenariuszem filmowym. Bo to właśnie wewnętrzna pasja i wrodzone zdolności Kevina stały się kanwą jego osiągnięć. Jak to się zaczęło? Syn fryzjerki trafia do dobrej szkoły. Matka widzi w nim przyszłego kreatora. Po odbyciu praktyk Kevin zaczyna pracę w modnym salonie Smithers (Brisbane), gdzie uczy się technik stylizacji włosów i po raz pierwszy czesze modelkę Katrinę Richie na próbną sesję. Gdy kończy kurs w prestiżowej Vidal Sasoon Academy w Londynie (1983), jest zafascynowany stylizacją sesyjną. W kolejnych latach jego prace zdobią okładki najlepszych pism modowych o globalnym zasięgu, takich jak: Vogue, Harper’s Bazar, Madmoiselle, Vanity Fair, Marie Claire, Elle, IN Style i GQ. To dopiero początek jego sukcesów.

Kosmetyki na miarę marzeń

Pracując z modelkami podczas sesji Kevin widzi, jak częste zmiany fryzur wpływają na utratę lekkości i blasku włosów. Na rynku brakuje profesjonalnych produktów, więc w 2001 roku postanawia stworzyć markę kosmetyków, które spełnią jego oczekiwania – lekkich, łatwych w użyciu, wydajnych, a przy tym bezpiecznych dla środowiska. 3 lata później wraz z Peterem MacDonaldem zakłada markę KEVIN.MURPHY. Powstaje linia 7 produktów na bazie naturalnych składników: Anty-Gravity, Motion Lotion, Easy Rider, Hair Resort, Sticky Business, Fresh Hair, Rough Rider. Ich skład obfituje w antyoksydanty pozyskiwane ze środkowej Australii, ekstrahowane z owoców róży, kwiatu immortelle, kwiatu orchidei i śliwki kakadu z lasów deszczowych.

Witaminy i aminokwasy odbudowują zewnętrzną powierzchnię włosa, pogrubiają go i zapobiegają rozdwajaniu się końcówek. Masła mango i murumuru zatrzymują wodę we włosach, odżywiają skórę głowy i zmiękczają włosy, a ekstrakty z kory peruwiańskiej, baobabu i bambusa nadają im lekkość.

Naturalne składniki pochodzą z mikroupraw, ekologicznych plantacji lub ekologicznych technik zbioru upraw. Wyselekcjonowane substancje to wizytówka produktów KEVIN.MURPHY., podobnie jak ich zapachy stworzone przez specjalistę w dziedzinie aromaterapii.

Ekowybory

Będąc entuzjastą troski o środowisko, Kevin postanowił dołożyć swoją cegiełkę do globalnych inicjatyw wspierających dbałość o przyszłość naszej planety. Dlatego stawia na naturalne składniki pochodzące ze zrównoważonych, odnawialnych źródeł i opakowań nadających się do recyklingu, np. z papieru lub tektury. Kreatywną inicjatywą Kevina jest wprowadzenie do produkcji kwadratowych butelek, które mają większą objętość, zużywają 40% mniej plastiku, a jednocześnie są zgodne z jego wysmakowaną estetyką.

Jednak prawdziwy przełom dokonał się w 2018 roku. Marka postanowiła, jako pierwsza na świecie, wykorzystywać do opakowań wyłącznie plastik pochodzący z oceanów. Realne korzyści? Ponad 360 ton plastiku rocznie mniej na Ziemi i w wodach oceanów. Inicjatywa wdrożona pod koniec 2019 roku potwierdziła wyznawane wartości i stała się wezwaniem do globalnego działania.

Podobny wydźwięk ma współpraca KEVIN MURPHY z fundacją Al Gora "The Climate Reality Project" – globalną organizacją non-profit, która edukuje społeczeństwa o zagrożeniach związanych ze zmianą klimatu i wzywa do aktywnego działania. Kupując wybrane produkty KEVIN MURPHY można wesprzeć fundację. Z kolei współpraca z "EcoHeads" zaowocowała wykorzystaniem przyjaznych dla środowiska głowic prysznicowych do umywalek, które zużywają 65% mniej wody niż zwykłe prysznice.

Kevin działa też charytatywnie. Założona przez niego organizacja dobroczynna The Heart of KEVIN.MURPHY współpracuje z fundacja Culture is Life, działając na rzecz rdzennych mieszkańców Australii.

Co więcej, dbając o życie wszystkich istot na Ziemi, KEVIN.MURPHY dołączył do grona firm "Cruelty Free". Kosmetyki nie są testowane na zwierzętach.

Szeroka wyobraźnia i kreacja bez granic

Ikonami mody są ci, którzy burzą istniejące schematy i proponują niebanalne rozwiązania. Gdy w czasach mody na wygładzanie włosów plan zdjęciowy w Malezji zalewa fala, Kevin wpada na pomysł zmieszania cienia do oczu z żelem do włosów i wciera miksturę we włosy modelki, uzyskując efekt, który magazyn Vogue okrzyknął efektem "plażowych fal". Ten produkt jest później znany jako Hair Resort. Z kolei podczas sesji dla Vogue’a w Indiach Kevin nakłada proszki z pigmentami na włosy modelki Catherine McNeil. Od razu staje się to światowym trendem, z którego powstaje produkt Color Bug.

Stylista nie ustaje w wynalazkach – kolejnym z nich jest pięciokątna butelka dla produktu Young Again, o ergonomicznym kształcie dopasowanym do dłoni.

Kevin wie, że efekt farbowania zależy od zawartości tubki z farbą, dlatego wprowadza do salonów fryzjerskich linię farb COLOR.ME z łagodnymi składnikami dla włosów.

Produkty stworzone z myślą o stylistach i ich klientach do użycia w salonie jak i na planie zdjęciowym cieszą się wielką popularnością nie tylko w rodzimej Australii, gdzie Kevin otrzymał nagrodę Australian Masters Award, ale też Europie i w Ameryce. Dziś marka znana z wysokiej jakości, nowoczesnych technologii, modowej estetyki oraz kompleksowej pielęgnacji włosów, jest sprzedawana w 52 krajach na świecie.

Wiedza i kompetencje

Nikt nie wie lepiej niż Kevin, co jest najważniejsze w pracy fryzjera stylisty. To on przeszedł długą drogę, testował najróżniejsze produkty, pracując na backstagach pokazów mody, sesjach zdjęciowych i w kampaniach marketingowych światowych marek. Wie też, że życie to nie wybieg, tylko codzienna pielęgnacja włosów każdego z nas w zaciszu własnej łazienki.

Postawił więc na edukację fryzjerów, rozwój ich umiejętności, organizując co roku szkolenia ze stylizacji, cięć i koloryzacji, prowadzone przez doświadczonych edukatorów. Lokalnych szkoleniowców wspierają zagraniczni edukatorzy, którzy pracują z włosami modelek na największych pokazach mody.

Siłą edukacji w Polsce są salony partnerskie, z którymi współpracuje A&M Premium Distribution, m.in. Agnieszka Ejmocka Le Desir, Tomasz Szabelka Szabelka Natural Cut, Dariusz Miłek Miłek Desing, Sara Nowak Bonie & Clyde. Ogółem w Polsce istnieje 906 salonów pracujących na produktach marki Kevin Murphy.

Dbając o jak najwyższy poziom edukacji, dystrybutor marki otworzył akademię A&M, w której szkolą się fryzjerzy z całej Polski. Ale szkolenia techniczne to nie wszystko, ważna jest integracja i wzajemne wsparcie. Powstał więc Program Session Salon, który kontaktuje ze sobą największych, prężnie działających klientów marki. Wspólna praca i networking jednoczą i pomagają rozwiązywać problemy branżowe. Za tę inicjatywę A&M Premium Distribution otrzymało nagrodę.

#RE.THINK PROJECT. Liczysz się TY 

Punktem kulminacyjnym działań związanych z obecnością marki, a jednocześnie prawdziwym świętem fryzjerstwa, było wyjątkowe show, które miało miejsce 30 maja 2019 w Auli Głównej Politechniki Warszawskiej.

W tym największym w branży wydarzeniu wystąpił Kevin Murphy, a także australijski duet kreatywny reprezentujący markę Eleven Australia - Joey Scandizzo i Andrew O’Toole. Wśród gości - najlepsi polscy fryzjerzy współpracujący z KEVIN.MURPHY oraz Eleven Australia, a także celebryci i influencerzy.

Zgodnie z wartościami wyznawanymi przez Kreatora, myśl przewodnią pokazu stanowiło hasło #RE.THINK ("PRZEMYŚL TO") oznaczające, że moda nie ma sztywnych ram i można ją wciąż redefiniować. We fryzjerstwie, tak jak w wielu dziedzinach życia, liczy się indywidualizm i personalizacja (One.Two.Three - klienci oczekują rekomendacji i rezultatów skrojonych na miarę ich potrzeb), kult jednostki i dowolność formy. Niczym nieskrępowany luz wyznacza trendy. Hasło RE.THINK było również wezwaniem do mądrych wyborów, zgodnych z potrzebami naszej Planety. W drugiej połowie 2019 roku zadebiutowały w polskich salonach opakowania stworzone w 100% z odzyskanego z oceanów plastiku (Ocean Waste Plastic - OWP), stworzone przez Kevina Murphy.

Gdyby nie wielcy kreatorzy, nie byłoby rozwoju, nowych technologii, idących z duchem czasu produktów. Kevin Murphy i jego marka podpisują się pod tym, co stworzone od pomysłu do realizacji. Co doskonałe.

Dorota Szadkowska

Materiał prasowy: Kevin Murphy
Źródło artykułu: Materiał Partnera

Wybrane dla Ciebie

Wysmarkuj kostki przed wyjściem do lasu. Kleszcze nawet się nie zbliżą
Wysmarkuj kostki przed wyjściem do lasu. Kleszcze nawet się nie zbliżą
Co daje obrzezanie? Lekarze wymieniają korzyści
Co daje obrzezanie? Lekarze wymieniają korzyści
Wskoczyła w bikini. Aż trudno oderwać od niej wzrok
Wskoczyła w bikini. Aż trudno oderwać od niej wzrok
Ma trudny okres za sobą? "Zaczynam oddychać pełną piersią"
Ma trudny okres za sobą? "Zaczynam oddychać pełną piersią"
Najgorszy owoc dla psów. Pod żadnym pozorem mu go nie podawaj
Najgorszy owoc dla psów. Pod żadnym pozorem mu go nie podawaj
"Było u mnie naprawdę krucho". Musiał zastawiać kolejne przedmioty
"Było u mnie naprawdę krucho". Musiał zastawiać kolejne przedmioty
Miał ją zdradzać z koleżanką z planu. Tak zachował się po rozstaniu
Miał ją zdradzać z koleżanką z planu. Tak zachował się po rozstaniu
Zrób to we wrześniu. Wiosną chwastów będzie mniej
Zrób to we wrześniu. Wiosną chwastów będzie mniej
Już mogą wchodzić do domów. To dlatego lepiej ich nie zabijać
Już mogą wchodzić do domów. To dlatego lepiej ich nie zabijać
Ten trik robi furorę w sieci. Sprawdziłam, czy naprawdę działa
Ten trik robi furorę w sieci. Sprawdziłam, czy naprawdę działa
Wsyp dwie łyżki do toalety. Po 15 minutach wyżre cały brud
Wsyp dwie łyżki do toalety. Po 15 minutach wyżre cały brud
"Tata miał rację". Młynarska zabrała głos po zestrzeleniu dronów
"Tata miał rację". Młynarska zabrała głos po zestrzeleniu dronów