Blisko ludziKobiety kupują z głową. Polki coraz częściej doceniają zalety zakupów w sieci

Kobiety kupują z głową. Polki coraz częściej doceniają zalety zakupów w sieci

Kobiety kupują z głową. Polki coraz częściej doceniają zalety zakupów w sieci
Źródło zdjęć: © 123RF
28.09.2015 10:56, aktualizacja: 28.09.2015 11:31

Coraz więcej Polek wie, że w internecie mogą bezpiecznie kupować produkty w niższych cenach. Co druga polska internautka (53 proc.) ma za sobą zakupy w internecie. Najwięcej z nich kupiło odzież, dodatki i akcesoria. To właśnie na te produkty kobiety wydają najwięcej pieniędzy - wynika z badania przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

Coraz więcej Polek wie, że w internecie mogą bezpiecznie kupować produkty w niższych cenach. Co druga polska internautka (53 proc.) ma za sobą zakupy w internecie. Najwięcej z nich kupiło odzież, dodatki i akcesoria. To właśnie na te produkty kobiety wydają najwięcej pieniędzy - wynika z badania przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

Polki są coraz bardziej świadomymi konsumentkami: porównują ceny produktów, zwracają uwagę na wiarygodność e-sprzedawców, a to jest niezwykle cenne w tak zwanym "smart shoppingu". Jego idea polega na umiejętności wyszukiwania okazji cenowych, tańszych produktów i zakupach produktów o dobrej jakości w niższej cenie.

Okazuje się, że najwięcej ankietowanych przez firmę Gemius kobiet (79 proc.) kupiło w sieci odzież, dodatki i akcesoria. Niewiele mniej zdecydowało się kupić online książki, płyty i filmy (69 proc.), obuwie lub kosmetyki i perfumy (po 56 proc.).

Według danych z marca 2015 roku, na odzież, dodatki i akcesoria, internautki przeznaczają średnio na miesiąc 86 zł. W tym samym okresie przeznaczają średnio 84 zł na buty i 44 zł na bilety do kina i teatru.
– Na podstawie badania realizowanego z Gemiusem obserwujemy, że z roku na rok rośnie liczba kobiet kupujących online. Polki coraz częściej doceniają zalety zakupów w sieci, stając się coraz bardziej świadomymi konsumentami. To one, częściej niż mężczyźni, doceniają dokładne informacje na stronie sklepu na temat warunków zamówienia czy zwrotu towaru - komentuje Patrycja Sass–Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej w rozmowie z PAP.

Wygodnie, tanio i szybko

Kobiety w porównaniu do mężczyzn przywiązują również większą wagę do rekomendacji znajomych i opinii na forach internetowych. E-konsumentki są również bardziej świadome swoich wyborów: wolą obejrzeć produkt przed zakupem, przywiązują dużą wagę do bezpieczeństwa płatności i aspektów związanych z gwarancją zamówionego przez internet produktu.

Głównym zaletami sklepów internetowych są dla nich atrakcyjne ceny oferowanych produktów, ale kiedy kupują ubrania, buty i dodatki równie ważne są dla nich opinie innych kupujących, dokładne opisy produktów i szybki czas realizacji zamówienia.

Kobiety są uważane za lepszych klientów niż panowie, ponieważ kupują częściej i więcej wydają na jednorazowe zakupy - wynika z kolei z publikowanych w 2012 r. badań dr Marzeny Feldy ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

- Jedną z głównych zalet zakupów online jest wygoda. Nie potrzebujemy transportu, by zrobić duże zakupy i kupić kilkadziesiąt produktów naraz. Spacery po wirtualnych galeriach zazwyczaj odbywamy siedząc wygodnie w domu i w godzinach najbardziej nam odpowiadających - pisze jedna z użytkowniczek forum kafeteria.pl. - Towar kupiony przez internet zazwyczaj jest tańszy od tego w sklepie. Co więcej, możemy zasięgnąć opinii innych, czytając fora i komentarze na temat produktu bez konieczności odrywania się od komputera.

- Polki w sklepach internetowych poszukują głównie modnych ubrań, a jednocześnie innych niż te, które można kupić w sieciowych butikach. Z roku na rok coraz więcej klientek odwiedza nasz sklep internetowy, widać, że coraz odważniej ubierają się w internecie - mówi Milena Bieńkowska, właścicielka sklepu MagiaSzafy.pl.

Bezpieczne zakupy

Za internetowe zakupy możemy płacić na różne sposoby. Wciąż popularne są tradycyjne przesyłki za pobraniem czy zwykłe przelewy. Jednak coraz częściej klienci korzystają z kart kredytowych czy chociażby przelewy pay-by-link. Po dokonaniu zakupu klient zostaje przekierowany na stronę swojego banku, gdzie po zalogowaniu się i dokonaniu autoryzacji płaci za wybrany towar.

Większość sklepów internetowych w Polsce nie przyjmuje bezpośrednio płatności. Po dokonaniu zamówienia w sklepie powinniśmy zostać przekierowani na stronę bezpiecznego dostawcy płatności. Jeśli trafimy na stronę znanej firmy realizującej płatności, to możemy obdarzyć sklep większym zaufaniem.

Niektóre banki umożliwiają w płacenie środkami z rachunku karty kredytowej. Co ważne, zazwyczaj taka płatność traktowana jest przez bank jak zwykły przelew internetowy. W większości wypadków nie wiąże się więc z dodatkowymi kosztami.

Inny sposób to płatność bezpośrednio kartą kredytową. Wystarczy podać numer karty, datę ważności, imię i nazwisko oraz umieszczony na odwrocie kod bezpieczeństwa zwany CVV2 lub CVC2. To wystarczy do natychmiastowej autoryzacji transakcji. Coraz częściej w ten sam sposób można dokonywać transakcji kartami debetowymi, o ile nasz bank dodaje do nich taką możliwość.
Wygodnie płaci się w ten sposób również w zagranicznych sklepach internetowych.

(gabi)/WP Kobieta

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także