ModaLady Gaga, Super Bowl i Michael Kowalski - wielkie zmiany w Tiffany&Co.

Lady Gaga, Super Bowl i Michael Kowalski - wielkie zmiany w Tiffany&Co.

Lady Gaga, Super Bowl i Michael Kowalski - wielkie zmiany w Tiffany&Co.
Źródło zdjęć: © 123RF.COM
Aleksandra Nagel

Wielkie zmiany w firmie Tiffany&Co. Dotychczasowy dyrektor generalny Frederic Cumenal został odwołany po rozczarowujących wynikach finansowych. Jego miejsce zastąpi tymczasowo Michael Kowalski. Informacja o zmianach obiegła świat dokładnie w dniu otwarcia Super Bowl 2017 i debiutu reklamy Tiffany&Co. w bloku reklamowym słynnych rozgrywek.

1 / 7

Jessica Biel i Frederic Cumenal

Obraz
© Getty Images

Frederic Cumenal prowadził okręt Tiffany&Co. od kwietnia 2015 roku. Jego panowanie zbiegło się w czasie z trudnym dla branży okresem wzrostu kursu dolara, a także znacznym spadkiem sprzedaży w Europie i obu Amerykach. Tiffany&Co. nie zanotował spektakularnego sukcesu nawet w tak gorącym okresie Bożego Narodzenia, a ostatecznym ciosem były znaczne spadki w butiku na Fifth Avenue. Zarówno media, jak i przedstawiciele firmy, potwierdzają, że problemy finansowe we flagowym nowojorskim butiku są bezpośrednio związane z wyborami Donalda Trumpa na prezydenta – wzrostem ochrony i zamieszaniem w okolicach Trump Tower.

2 / 7

Michael Kowalski

Obraz
© Getty Images

Znając te wszystkie dane, zarząd Tiffany&Co. zdecydował się na ekspresowe zmiany nie tylko na stanowisku głównego dyrektora. Marka zapowiada cięcie kosztów, rozwój nowych linii produkcyjnych i tym samym zwiększenie obrotów.
- Rada nadzorcza Tiffany & Co. uważa, że przyspieszenie realizacji tych strategii jest niezbędne, aby skuteczniej konkurować na dzisiejszym globalnym rynku dóbr luksusowych - komentował Michael Kowalski. tymczasowy dyrektor generalny, który w 2015 roku ustąpił ze stanowiska i planował przejść na emeryturę.

3 / 7

Reed Krakoff

Obraz
© Getty Images

Zmiany dotyczą także stanowiska dyrektora kreatywnego. W ubiegłym miesiącu Francesco Amfitheatrofa zastąpił Reed Krakoff, w którym zarząd Tiffany&Co. pokłada wielkie nadzieje. Firma liczy bowiem na to, że zmiany ostatecznie otworzą markę na nowych znacznie młodszych klientów.

4 / 7

Lady Gaga na Super Bowl

Obraz
© Getty Images

Z pewnością dlatego na reklamie prezentowanej w bloku Super Bowl pojawiła się nowa twarz Tiffany&Co - Lady Gaga.

5 / 7

Tiffany ma kłopoty?

Obraz
© East News

Jak zaznaczają przedstawiciele Tiffany&Co., firma nie spodziewa się znaczącej poprawy, jeśli chodzi o wyniki. Planuje jednak skupić się w tym roku na wzroście świadomości marki, poszerzeniu asortymentu produktów i usprawnieniu łańcucha dostaw. Na ten moment prace te nadzorować będzie wspomniany Michael Kowalski, ale – ze względu na wiek dyrektora – firma poszukuje nowe dyrektora generalnego.

6 / 7

Tiffany ma kłopoty?

Obraz
© East News

Tiffany&Co. to jedna z najsłynniejszych marek jubilerskich na świecie. Powstała w latach 30. XIX wieku, a wiekowa historia firmy wiążę się z założeniem pierwszego butiku w 1837 roku w Nowym Jorku przez Charlesa Lewis Tiffany’ego oraz jego wspólnika - Johna B. Younga. W ciągu kilku dekat nowojorska firma zamieniła się w ogromne jubilerskie przedsiębiorstwo, a w butikach Tiffany&Co. klejnoty kupowali najwięksi arystokraci z całego świata.

7 / 7

Tiffany ma kłopoty?

Obraz
© Getty Images

Z historią Tiffany&Co. wiążę się również zakupienie słynnego żółtego diamentu ważącego 287, 42 karata, pochodzącego z afrykańskiej kopalni Kimberley. W 1902 roku, po śmierci Charlesa Tiffany’ego, „diamentowe królestwo” przeniosło się na legendarną Piątą Aleję, którą rozsławiła m.in. Audrey Hepburn w „Śniadaniu u Tiffany’ego”.
Jacquelline Kennedy, Greta Garbo, Elizabeth Taylor czy redaktor naczelna amerykańskiego Vogue’a, Diana Vreeland – to gwiazdy, które na przestrzeni dekad kochały się w jubilerskich arcydziełach Tiffany&Co.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)