Moda mówiąca ważne rzeczy – nowy projekt marki Answear.LAB i Fundacja Feminoteka
29.08.2023 16:17, aktual.: 30.08.2023 15:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Answear.LAB to jedna z najbardziej prokobiecych marek w Polsce. Ubieranie kobiet w siłę jest w centrum zainteresowania marki. W jej ujęciu moda to nie tylko projektowanie i noszenie ubrań. To także wsparcie, wspólne działanie w siostrzeństwie i zmiana świata na lepsze. Właśnie dlatego Answear.LAB postanowiła działać razem z Feminoteką.
Od początku swojego istnienia marka wspiera kobiety, angażując się w ich realne problemy. W tym roku podczas Co Jest Grane Festival Answear.LAB zamanifestowała to charytatywnym performance’ em pod hasłem "Nie mamy zgody na przemoc". Przekonała tą deklaracją uczestniczki i uczestników wydarzenia, by przystąpili do protestu w obronie praw kobiet dotkniętych przemocą. Festiwalowiczki i festiwalowicze naklejali na ścianę z hasłem karteczki z hasłami budującymi mowę miłości – "uważność", "przyjaźń", "zażyłość", "współczucie", "wsparcie" i wiele innych. Te symboliczne gesty marka postanowiła wesprzeć darowizną 20 tys. zł, która zasiliła Fundusz Przeciwprzemocowy Feminoteki.
Zobacz wideo relację z charytatywnego performance'u:
Performance charytatywny NIE MAMY ZGODY NA PRZEMOC by Answear.LAB
Fundacja Feminoteka już od 18 lat wspiera kobiety będące ofiarami przemocy, zwłaszcza seksualnej. Na co dzień wolontariusze skupiają się na pomocy, oferując telefon interwencyjny, bezpłatne wsparcie prawne, psychologiczne i terapeutyczne. Celami Feminoteki są również edukacja i realne działania na rzecz zmiany prawa i poglądów społeczeństwa.
Marka Answear.LAB dołączyła do Co Jest Grane Festival, by wesprzeć siłę kobiecości i dać uczestniczkom festiwalu poczucie sprawczości. Bohaterką festiwalowej kolekcji uczyniła niezależną, pewną siebie kobietę, która inspiruje, wspiera i jednocześnie potrafi zawalczyć o siebie.
SHERO jest odważna, konsekwentna i potrafi stawiać siebie na pierwszym miejscu. Manifestuje swoją siłę, nosząc mocne ubrania z limitowanej kolekcji. Wśród nich odważne topy, skórzane ramoneski, złote kowbojki, zwiewne sukienki i wiele innych, specjalnie zaprojektowanych fasonów. Cechą charakterystyczną kolekcji są również misterne hafty, siateczki i szydełkowe motywy, a także T-shirty z ilustracjami Magdaleny Pankiewicz. Bohaterkami jej ilustracji są silne, niezależne kobiety, które nie boją podejmować się wyzwań. Ubieranie w siłę kobiet jest w centrum zainteresowania marki. Answear.Lab traktuje kobiety podmiotowo, nie przedmiotowo. Kobiety mogą i powinny nosić, co chcą. Mają dziś coś ważnego do powiedzenia, a ludzie w końcu chcą tego słuchać.
Autorki kolekcji szukały inspiracji wśród kobiet, których siła charakteru i woli pozwalały być zawsze sobą. Rosa Parks, Coco Chanel, Georgia O'Keefe, Simone de Beauvoir poświęciły swoje życie, aby uczynić świat wspanialszym miejscem. Były wytrwałymi wizjonerkami o oryginalnym stylu i przekonaniach. Właśnie dlatego są prawdziwymi SHERO i wzorem dla kolejnych pokoleń kobiet. Wszystkie ubrania z kolekcji BE SHERO dostępnej wyłącznie na https://answear.com/c/ona.
Jak podkreśla brand director Answear.LAB Agnieszka Pruchnik marka wykorzystuje modę do poruszania ważnych społecznie tematów. Upowszechnia wiedzę na temat problemów, które dotykają kobiety, inspiruje je do działania i pomaga wymieniać się doświadczeniami. Oddając głos kobietom, marka wspiera ich działania.
Answear.LAB pomaga realizować sprawy ważne dla kobiet we współpracy z lokalnymi fundacjami na wszystkich 11 rynkach, na których działa. Przykładem takiego działania jest kolekcja "Girl Power", z której dochód został przeznaczony na wsparcie podopiecznych fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej oraz innych kobiecych fundacji w całej Europie. Marka często bierze udział w projektach takich, jak SISTERHOOD, którego celem jest celu zwrócenie uwagi na wartości i idee solidarności oraz empatycznych relacji między kobietami.