Moda mówiąca ważne rzeczy – nowy projekt marki Answear.LAB i Fundacja Feminoteka
Answear.LAB to jedna z najbardziej prokobiecych marek w Polsce. Ubieranie kobiet w siłę jest w centrum zainteresowania marki. W jej ujęciu moda to nie tylko projektowanie i noszenie ubrań. To także wsparcie, wspólne działanie w siostrzeństwie i zmiana świata na lepsze. Właśnie dlatego Answear.LAB postanowiła działać razem z Feminoteką.
29.08.2023 | aktual.: 30.08.2023 15:59
Od początku swojego istnienia marka wspiera kobiety, angażując się w ich realne problemy. W tym roku podczas Co Jest Grane Festival Answear.LAB zamanifestowała to charytatywnym performance’ em pod hasłem "Nie mamy zgody na przemoc". Przekonała tą deklaracją uczestniczki i uczestników wydarzenia, by przystąpili do protestu w obronie praw kobiet dotkniętych przemocą. Festiwalowiczki i festiwalowicze naklejali na ścianę z hasłem karteczki z hasłami budującymi mowę miłości – "uważność", "przyjaźń", "zażyłość", "współczucie", "wsparcie" i wiele innych. Te symboliczne gesty marka postanowiła wesprzeć darowizną 20 tys. zł, która zasiliła Fundusz Przeciwprzemocowy Feminoteki.
Zobacz wideo relację z charytatywnego performance'u:
Fundacja Feminoteka już od 18 lat wspiera kobiety będące ofiarami przemocy, zwłaszcza seksualnej. Na co dzień wolontariusze skupiają się na pomocy, oferując telefon interwencyjny, bezpłatne wsparcie prawne, psychologiczne i terapeutyczne. Celami Feminoteki są również edukacja i realne działania na rzecz zmiany prawa i poglądów społeczeństwa.
Marka Answear.LAB dołączyła do Co Jest Grane Festival, by wesprzeć siłę kobiecości i dać uczestniczkom festiwalu poczucie sprawczości. Bohaterką festiwalowej kolekcji uczyniła niezależną, pewną siebie kobietę, która inspiruje, wspiera i jednocześnie potrafi zawalczyć o siebie.
SHERO jest odważna, konsekwentna i potrafi stawiać siebie na pierwszym miejscu. Manifestuje swoją siłę, nosząc mocne ubrania z limitowanej kolekcji. Wśród nich odważne topy, skórzane ramoneski, złote kowbojki, zwiewne sukienki i wiele innych, specjalnie zaprojektowanych fasonów. Cechą charakterystyczną kolekcji są również misterne hafty, siateczki i szydełkowe motywy, a także T-shirty z ilustracjami Magdaleny Pankiewicz. Bohaterkami jej ilustracji są silne, niezależne kobiety, które nie boją podejmować się wyzwań. Ubieranie w siłę kobiet jest w centrum zainteresowania marki. Answear.Lab traktuje kobiety podmiotowo, nie przedmiotowo. Kobiety mogą i powinny nosić, co chcą. Mają dziś coś ważnego do powiedzenia, a ludzie w końcu chcą tego słuchać.
Autorki kolekcji szukały inspiracji wśród kobiet, których siła charakteru i woli pozwalały być zawsze sobą. Rosa Parks, Coco Chanel, Georgia O'Keefe, Simone de Beauvoir poświęciły swoje życie, aby uczynić świat wspanialszym miejscem. Były wytrwałymi wizjonerkami o oryginalnym stylu i przekonaniach. Właśnie dlatego są prawdziwymi SHERO i wzorem dla kolejnych pokoleń kobiet. Wszystkie ubrania z kolekcji BE SHERO dostępnej wyłącznie na https://answear.com/c/ona.
Jak podkreśla brand director Answear.LAB Agnieszka Pruchnik marka wykorzystuje modę do poruszania ważnych społecznie tematów. Upowszechnia wiedzę na temat problemów, które dotykają kobiety, inspiruje je do działania i pomaga wymieniać się doświadczeniami. Oddając głos kobietom, marka wspiera ich działania.
Answear.LAB pomaga realizować sprawy ważne dla kobiet we współpracy z lokalnymi fundacjami na wszystkich 11 rynkach, na których działa. Przykładem takiego działania jest kolekcja "Girl Power", z której dochód został przeznaczony na wsparcie podopiecznych fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej oraz innych kobiecych fundacji w całej Europie. Marka często bierze udział w projektach takich, jak SISTERHOOD, którego celem jest celu zwrócenie uwagi na wartości i idee solidarności oraz empatycznych relacji między kobietami.