Nigdy nie rób tego w hotelu. Wstyd przed pracownikami i gośćmi
Niektóre nawyki turystów mogą zepsuć wypoczynek innym. Warto wiedzieć, co najbardziej przeszkadza gościom i pracowników hoteli. Zanim poczujesz się zbyt swobodnie, poznaj wyniki sondażu.
Wakacje w hotelu to czas relaksu, ale też dzielenia przestrzeni z innymi. Nie wszyscy jednak pamiętają, że obowiązują tam pewne zasady dobrego zachowania. Niektóre z naszych codziennych przyzwyczajeń, choć wydają się nieszkodliwe, mogą być postrzegane jako niegrzeczne lub niewłaściwe. Właśnie takie zachowania wskazali uczestnicy badania przeprowadzonego przez Expedia Group, którego wyniki opisał portal CNBC.
Tego lepiej unikać
Najbardziej denerwującym nawykiem według ankietowanych jest chodzenie boso po częściach wspólnych hotelu. Aż 94% respondentów uznało, że to nieodpowiednie. Tego typu zachowanie jest nie tylko mało higieniczne, ale także może być postrzegane jako brak szacunku wobec innych gości i personelu. Na drugim miejscu w rankingu nieakceptowalnych zachowań znalazło się poruszanie się po wspólnych częściach hotelu, jak lobby czy restauracje - w szlafroku. 92% uczestników badania przyznało, że taki widok ich irytuje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czym przyciąga Chorwacja? Dziennikarka zdradza, gdzie najlepiej spędzić urlop po sezonie
Trzecie miejsce zajęło nadmierne okazywanie uczuć w hotelowych basenach. Aż 86% respondentów uznało, że tego typu zachowania są nie na miejscu. Choć wakacje sprzyjają romantycznym gestom, nie każdy postronny obserwator chce być ich świadkiem.
Zachowania, które nie są akceptowane
Równie irytujące dla gości i obsługi są głośne rozmowy telefoniczne. Nie wszyscy mają ochotę słuchać cudzych prywatnych rozmów, zwłaszcza podczas odpoczynku czy posiłku. Na liście pojawiła się również kwestia noszenia piżam poza pokojem.
Wielu turystów przychodzi w nich np. na śniadanie, co oburza innych gości i pracowników hoteli. Wakacje w takim obiekcie to nie tylko relaks, ale też współdzielenie przestrzeni z innymi. Drobne gesty i odrobina uprzejmości potrafią zrobić dużą różnicę.
Czytaj także: Lekarz alarmuje. Tego unikaj w hotelach
Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!