WP
WP

Nawilża skórę i obniża poziom stresu

Wpływa na nasze samopoczucie. Likwiduje ból głowy, pomaga na problemy z koncentracją uwagi i spadek energii. Aby lepiej się czuć, wyglądać i funkcjonować, wystarczy pić odpowiednie ilości wody każdego dnia.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
WP

Wpływa na nasze samopoczucie. Likwiduje ból głowy, pomaga na problemy z koncentracją uwagi i spadek energii. Aby lepiej się czuć, wyglądać i funkcjonować, wystarczy pić odpowiednie ilości wody każdego dnia.

Woda to najważniejsze źródło nawodnienia organizmu. Jednak Polacy, gdy chcą się czegoś napić, najchętniej sięgają po napoje smakowe – wynika z badania PBS dla Stowarzyszenia „Woda w Domu i w Biurze”. Polacy najczęściej wybierają herbatę, ale chętnie sięgają też po soki owocowe, napoje gazowane i kawę. Jak przekonują eksperci, to woda jednak jest tym elementem jadłospisu, który powinien stanowić podstawowe źródło nawodnienia organizmu i napojem, po który powinniśmy sięgać najczęściej.

Kawa czy herbata?

WP

Jak pokazują wyniki badania PBS zrealizowanego na zlecenie Stowarzyszenia „Woda w Domu i w Biurze”*, aż 36 procent Polaków, chcąc się czegoś napić, najczęściej sięga po herbatę. Im jesteśmy starsi, tym więcej jej pijemy – to ulubiony napój ponad połowy badanych (57 proc.) w wieku powyżej 57 lat. Z kolei co dziesiąty przeciętny Polak przeważnie pije kawę.

- Możemy pić łącznie 4 filiżanki herbaty i kawy dziennie, o ile nie dodajemy do nich cukru. Jeśli zaś lubimy kawę z mlekiem, wybierajmy to chude, o niższej zawartości tłuszczu – radzi dr inż. Katarzyna Okręglicka, ekspert ds. żywienia. Ważna jest również woda, która jest głównym składnikiem tych napojów. Jej jakość znacząco wpływa na smak kawy i herbaty, dlatego powinna zawierać minerały i być przede wszystkim świeża.

* Apetyt na słodycze*

Jak wynika z przeprowadzonych badań, co dziesiąty Polak najczęściej pije soki owocowe, a 10 procent z nas sięga po napoje gazowane. - Słodkie napoje powinny być spożywane w możliwie najmniejszych ilościach i nigdy nie powinny stanowić głównego źródła nawodnienia. Ich picie może być czynnikiem sprzyjającym nadwadze i otyłości. Ponadto słodki smak stymuluje apetyt na inne bogate w węglowodany produkty spożywcze, co w efekcie może spowodować spożywanie większej liczby kalorii i tycie – tłumaczy dietetyczka.

WP

Częste picie soków owocowych i napojów gazowanych prowadzi do zwiększenia ryzyka cukrzycy. Na alarm biją też dentyści, ponieważ napoje słodzone niszczą szkliwo. Czy powinniśmy je zatem całkowicie wyeliminować z diety? - Napoje gazowane zdecydowanie odradzam. Natomiast można sięgać po naturalne soki owocowe w ilości nie większej niż 1 litr tygodniowo” – radzi Okręglicka.

Woda to najlepszy wybór

Jednak wciąż pijemy jej za mało – tylko 29 proc. Polaków sięga właśnie po wodę najczęściej, a jedynie 6 procent z nas spożywa zalecaną ilość wody każdego dnia. - Woda nie tylko skutecznie gasi pragnienie i jest łatwo dostępna. Jej regularne picie wpływa korzystnie na naszą urodę, bo nawilża skórę i wspomaga metabolizm. Ponadto wpływa na nasze samopoczucie – gdy nie nawadniamy organizmu, boli nas głowa, mamy problemy z koncentracją uwagi i odczuwamy spadek energii. Aby lepiej się czuć, wyglądać i funkcjonować, wystarczy zatem pić odpowiednie ilości wody każdego dnia – wyjaśnia Katarzyna Okręglicka, ekspert ds. żywienia.

Jak pokazują wyniki badania PBS – co czwarty badany wie, że woda usuwa toksyny z organizmu i nawilża skórę. Ponadto kobiety bardziej niż mężczyźni zwracają uwagę na zbawienny wpływ wody na wygląd – 17 proc. Polek ceni ją za wspomaganie odchudzania, a niemal co czwarta zauważa, że jej picie poprawia metabolizm.

WP

- Jest dużo prawdy w powiedzeniu: chcesz być piękny i młody, pij dużo wody. Woda ma korzystny wpływ na utrzymanie prawidłowej masy ciała. Zwiększenie jej spożycia zwiększa utratę tłuszczowej masy ciała u dorosłych. Woda ma również bardzo korzystny wpływ na skórę, co jest ważne szczególnie dla kobiet – wpływa na jej poziom nawilżenia, dzięki czemu skóra dłużej pozostaje jędrna i elastyczna – wyjaśnia Katarzyna Okręglicka.

Obniża stres, dodaje energii

Jednak jak wynika z badania, nie doceniamy lub zapominamy o innych, ważnych dla zdrowia walorach wody. Żyjąc w pośpiechu często zmagamy się z migrenowymi bólami głowy i nadmiernym stresem. Nie jesteśmy często świadomi, że powodem tych dolegliwości może być właśnie odwodnienie organizmu.

Zaledwie 7 proc. Polaków wie, że odpowiednie nawodnienie organizmu wpływa na obniżenie poziomu stresu, a tylko co dziesiąty Polak dostrzega rolę wody w poprawie koncentracji. Ponadto jedynie 13 proc. z nas docenia ją za to, że dodaje energii.

(fot. infogrfika.wp.pl)
Podziel się

- Polacy nie są świadomi tych korzyści, o czym świadczy fakt, że ponad połowa z nas sięga po wodę dopiero wtedy, gdy odczuwa pragnienie. To zdecydowanie za późno. Uczucie pragnienia to sygnał rozpoczynającego się procesu odwodnienia organizmu. Pojawia się problem z koncentracją uwagi, nasz nastrój się pogarsza i może boleć nas głowa. Zamiast więc sięgać po kolejną filiżankę kawy, powinnyśmy pić więcej wody, która złagodzi te dolegliwości”– radzi Okręglicka.

WP

Naucz się pić wodę!

Miej wodę zawsze pod ręką: w pracy nalej wodę do większego dzbanka i postaw go na biurku, dzięki temu uzupełnisz szklankę wody bez przerywania w pracy.

Smakuj wodę: jeśli tęsknisz za słodkimi napojami gazowanymi czy sokami, nadaj smaku wodzie. Dolej do niej soku z cytryny lub limonki, dodaj świeże liście mięty, kawałek imbiru lub plaster pomarańczy.

Wpisz picie wody w swój rozkład dnia: jeśli zapominasz o piciu wody, ustaw sobie przypomnienie w telefonie, np. co godzinę. Powoli przyzwyczaisz organizm do regularnego sięgania po wodę i przypomnienia staną się zbędne.

(gabi/mtr), kobieta.wp.pl

ZAOBACZ:

Moda na picie KRANÓWKI! "Zdrowe, ekonomiczne, ekologiczne"

<

POLECAMY:

* Sposoby na to, by się nie pocić i nie odwodnić organizmu*

* Picie wody z butelki wywołuje zmarszczki*

* Dlaczego: woda jest ważna w pielęgnacji skóry?*

Dieta bez mleka i glutenu

Polub WP Kobieta
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP