Blisko ludzi"Oddam asystentkę" - oburzający wpis na LinkedIn. Reakcja: "A dobrze się bzyka?"

"Oddam asystentkę" - oburzający wpis na LinkedIn. Reakcja: "A dobrze się bzyka?"

To nie fikcja ani zapis rozmowy dwóch podpitych managerów, odreagowujących wieczorem stresy, których doznali za dnia. To oficjalny wpis na LinkedIn – najbardziej znanym na świecie portalu społecznościowym poświęconym nawiązywaniu biznesowych relacji.

"Oddam asystentkę" - oburzający wpis na LinkedIn. Reakcja: "A dobrze się bzyka?"
Źródło zdjęć: © Fotolia, Facebook
Przemysław Bociąga

Nie wiadomo, co w tej sprawie bardziej bulwersuje – być może wszystko po równo. Kto jest mniej ok? Pan Marcin, który w reakcji na ofertę pracy dla asystentki pyta, czy "dobrze się bzyka", czy pan Piotr, który zaczął wątek: "Jestem zmuszony oddać a za razem polecić asystentkę Studentka germanistyki z płynnym niemieckim, angielskim płynna i sumienna" [pisownia oryginalna].

Obraz
© Facebook.com
Obraz
© Facebook.com
Obraz
© Facebook.com

Sama oferta to przejaw handlu żywym towarem na miarę Zachodu w XXI wieku. Pod pełnym imieniem i nazwiskiem młody mężczyzna opisujący się jako CFO (dyrektor finansowy) and board member (członek zarządu) proponuje, że "odda" swoją pracownicę (i dziękujemy, że wspomniał, że robi to z żalem). Wpis na portalu LinkedIn sprowokował jednak reakcję: inny manager, pan Marcin, planista popytu (demand planner) w firmie Panasonic, zareagował szybko, pytając o jej kompetencje zawodowe: "A dobrze się bzyka?".

Na wpis zareagowała dziennikarka Olivia Drost. "Obrzydliwie seksistowski i znieważający nie tylko tę studentkę, ale kobiety ogółem, komentarz. Dlaczego pod postem zareagowała tylko jedna osoba?! Czy wyobrażacie sobie, że ktoś pyta tak o Waszą siostrę, kobietę, przyjaciółkę, mamę?".

Komentarzy pod wpisem jest więcej. "Ja oddam taką samą, ale z płynnym angielskim (...). I ładną". "Nie bądźmy hipokrytami. Wiadomo, że na stanowisko asystentki nie zatrudnia się osoby o przeciętnej urodzie. Jest to dyskryminacja, ale to brudna prawda".

Chcielibyśmy wierzyć, że to prowokacja i działanie internetowych trolli, bo nie sądziliśmy, żeby ktoś był w tak głębokim mentalnym średniowieczu.

Niestety. Stanowisko w sprawie zajęła Klara Ufnalewska, PR Manager firmy Panasonic, która zapewnia, że zostaną podjęte odpowiednie kroki względem takich zachowań pracowników korporacji.

Obraz
© twitter.com

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (475)