Oszuści w ten sposób czyszczą konto. Uważaj przy bankomacie
13.09.2024 12:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wiele mówi się o oszustach, którzy znajdują coraz to nowsze sposoby, by ukraść pieniądze z naszych kont. Ostatnio media coraz częściej rozpisują się o metodzie "na serwisanta". Na co warto w tym przypadku uważać?
Przestępcy nieustannie rozwijają swoje sposoby działania. Począwszy od metody "na wnuczka" poprzez wyłudzenia na Blika, a skończywszy na tradycyjnych trikach przy bankomatach. Niestety o tych ostatnich znowu zrobiło się głośno. Wszystko przez nowe sztuczki złodziei, przez które możemy stracić wszystkie swoje pieniądze z konta.
Uważaj "na serwisanta" od bankomatu
Zdarza się, że bankomat "połyka" kartę. Wówczas zaczynamy błyskawicznie działać. Nie tylko powiadamiamy o tym bank, ale przede wszystkim dzwonimy na infolinię, do której numer zawsze umieszczony jest na urządzeniu. Okazuje się, że złodzieje właśnie w tym upatrzyli nowej okazji do zdobycia naszych pieniędzy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zgodnie z informacjami podanymi przez Interię, zanim ktokolwiek skorzysta z bankomatu, złodzieje wkładają kawałek papieru w miejscu, gdzie umieszczamy kartę. Wówczas blokuje się ona w urządzeniu, a my nie możemy otrzymać jej z powrotem. Nic więc dziwnego, że chcąc ją odzyskać, dzwonimy na podany w razie problemów numer.
Złodzieje, obserwując całe zajście, pojawiają się po chwili przy nas, podając się przy tym za serwisantów przysłanych przez bank. W tym momencie oszuści często chcą wyłudzić od nas dane do karty, w tym m.in. pin. Prośba ta może nawet nie budzić niepokoju, bowiem przestępcy zaznaczają wówczas, że informacje te przyśpieszą proces odsyłania nam z powrotem karty. Niestety w rzeczywistości użyją ich, by ukraść nasze pieniądze.
Czytaj też: W Krakowie już się zaczęło. Nowa metoda oszustów
Jak zabezpieczyć się przed oszustami?
Kiedy bankomat nie chce wydać nam z powrotem naszej karty, nie warto wpadać w panikę. W tym przypadku dobrze jest jednak podążać zgodnie z wytycznymi wielu banków. Przede wszystkim niezwykle ważne jest to, aby awarię zgłosić w odpowiednie miejsce. Jeśli nie jesteśmy pewni, gdzie mamy zadzwonić, dobrze jest skorzystać z numerów podanych w aplikacji właściwej instytucji finansowej.
Oprócz tego warto także zablokować swoją kartę. Można to zrobić, dzwoniąc bezpośrednio na infolinię banku lub w wielu przypadkach także online.
Czytaj też: Nowa metoda oszustów. Rozesłali maile do Polaków
Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.