ycipk-1sz8ys

Paleo fitness, czyli kocie ruchy

Kilka lat temu furorę zrobiła dieta paleo. Jej zwolennicy namawiali do powrotu do jadłospisu naszych przodków. I to bardzo dalekich, bo proponowali lekko zmodyfikowane menu jaskiniowca. Nie czekaliśmy zbyt długo, by pojawił się nowy trend paleo. Tym razem w fitnessie. "Dzikie" ćwiczenia najlepiej wykonywać na świeżym powietrzu, ale wystarczy nam też kilkumetrowy prosty odcinek w pokoju czy na korytarzu. Poruszając się jak kot, czy skacząc jak kangur, zyskamy nie tylko smukłą sylwetkę i zwierzęcą zwinność, ale też wzmocnimy mięśnie. I oczywiście pozbędziemy się niechcianych wałeczków.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Paleo fitness, czyli kocie ruchy
(Shutterstock.com)
ycipk-1sz8ys

Na czym polega paleo fitness? Przede wszystkim to nauka prawidłowych wzorców ruchowych, opartych na naturalnych ruchach zwierząt i dzieci. Katarzyna Wysocka, która prowadzi szkolenia z metody Organic Flow, bazującej właśnie na paleo fitnessie, tłumaczy, że jest to trening funkcjonalny, wykorzystujący ciężar własnego ciała. Poprawia siłę, wydolność i wytrzymałość, bo angażuje mięśnie całego ciała, często te zaniedbane przez siedzący tryb życia.
Na pierwszy rzut oka trening wydaje się dziecinnie prosty. Podskoki, przysiady - przecież to nie może być trudne. Ćwiczenia dają jednak porządny wycisk. Ważne, by wykonywać cwiczenia płynnie, nie przerywając ruchu.
Uzbrojone w tę wiedzę, przystępujemy do ćwiczeń. Podajemy jeden przykładowy zestaw.

Ćwiczenie pierwsze
Zakradamy się jak niedźwiedź. Pamiętajmy, że kolejne kroki wykonujemy w tempie - wolno, wolno, szybko, szybko, wolno.

ycipk-1sz8ys

Ćwiczenie drugie
Teraz poruszamy się jak krab. Wiele z nas na pewno pamięta te ćwiczenie jeszcze ze szkoły podstawowej.

Ćwiczenie trzecie
Czas na zajęcze podskoki.

ycipk-1sz8ys

Ćwiczenie czwarte
Teraz poruszamy się jak królik.

Ćwiczenie piąte
Na koniec cofamy się do czasów głębokiego dzieciństwa. Oto wspinaczka malucha.

ycipk-1sz8ys

W zależności od poziomu zaawansowania, zmienia się dystans i liczba powtórzeń. Ćwiczymy przez pół godziny przynajmniej dwa razy w tygodniu.

Niedźwiedzi chód - 3/5/10 metrów
Marsz kraba - 3/5/10 metrów
Zajęcze podskoki - 3/5/10 metrów
Króliczy chód - 3/5/10 metrów
Wspinaczka malucha - 6/12/18 stopni

Oczywiście paleo fitness nie ogranicza się tylko do tych kilku ćwiczeń. Możemy również naśladować, np. kota lub skakać jak kangur. Albo też ruszyć spintem w pogoni za zwierzyną.

ZOBACZ TEŻ:
SKUTECZNA DIETA DLA CIEBIE!

ycipk-1sz8ys
Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-1sz8ys

ycipk-1sz8ys
ycipk-1sz8ys