Przedmioty ze zdjęciami obozu koncentracyjnego. Świat wspiera Polskę
Marka modowa Redbubble wprowadziła do sprzedaży poduszki, minispódniczki oraz torby z wizerunkami nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady. "Niepokojące" i "lekceważące" - tak Muzeum Auschwitz-Birkenau określiło produkty. W sieci zawrzało.
08.05.2019 | aktual.: 08.05.2019 13:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na stronie marki Redbubble można było zakupić przedmioty z wizerunkiem obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu. Dostępne były m.in. torby, poduszki, koszulki, a nawet minispódniczka.
Wokół produktów wybuchł skandal. Internauci z całego świata zaczęli krytykować pomysł firmy. Nie kryli oburzenia kontrowersyjnymi produktami. Zagraniczne media pisały, że to niedopuszczalne. Teraz Muzeum Auschwitz-Birkenau opublikowało wpis na Twitterze, w którym przedstawiło swoje stanowisko.
Zobacz także
– Czy naprawdę sądzicie, że sprzedawanie takich produktów jak poduszki, minispódniczki czy torby ze zdjęciami Auschwitz - miejsca ogromnej tragedii ludzkiej, w którym zamordowano ponad 1,1 miliona ludzi - jest akceptowalne? To niepokojące i lekceważące – czytamy na profilu Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.
Marka po spotkaniu się z ogniem krytyki, szybko wycofała produkty. "Dziękujemy za zwrócenie nam uwagi" – napisali przedstawiciele firmy Redbubble. Dodali, że wymienione produkty są nie do przyjęcia. "Podejmujemy natychmiastowe działania, by usunąć te i podobne prace" – wyjaśnili.
Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu szczególnie zwróciło uwagę na jeszcze jeden przedmiot. A mianowicie na koszulkę z napisem "Dr Holocaust chce, żebyś miał brodę". – Zastanawiamy się, czy 'charakter tego produktu jest do zaakceptowania'. Pragniemy zwrócić na to waszą uwagę – czytamy na Twitterze Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl