Rosa na jesień – zimę 2023 roku.
Nawiązania do małych przyjemności, jak zaplatanie wianków na łące oraz niepowtarzalna roślinność jednej z najpiękniejszych plaż w Europie – to wszystko odnajdziemy w nowej kolekcji Rosa na jesień – zimę 2023 roku.
13.12.2023 11:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
"Motyw kwiatowy wciąż mnie inspiruje, jednak kwiatowe akcenty w sezonie letnim wydają mi się zbyt oczywiste. Kiedy jednak potraktujemy je na chłodno nabierają zupełnie nowego charakteru" – tłumaczy Agnieszka Rosa. Aby to podkreślić projektantka sięgnęła po najszlachetniejsze z kamieni – brylanty, którymi ozdobiła m.in. pierścionki Margaret. Ich kształt przywodzi na myśl eteryczne margaretki. Serce kwiatka zdobi żółty brylant, który w projektach marki został wykorzystany po raz pierwszy.
Naszyjnik Eonium, dla którego inspiracją był motyw wianka, zachwyca nie tylko ciekawą formą, ale również oryginalnym detalem. Kiedy przyjrzymy się bliżej delikatnym, niczym płatki śniegu, kwiatuszkom zdobiącym naszyjnik Eonium, dostrzeżemy, że pełnią one rolę oczek łączących kolejne fragmenty naszyjnika. Dzięki temu w ruchu łagodnie zmienia on swój kształt. Te same maleńkie kwiatki odnajdziemy w bransoletce i pierścionku.
Z kolei kolczyki Pistia przypominają oryginalne kwiatowe origami. Dzięki spleceniu ze sobą dwóch złotych blaszek, Agnieszce udało się osiągnąć niezwykle przestrzenny efekt.
Snując biżuteryjną opowieść inspirowaną pięknem natury, Agnieszka dotarła na słynącą z wulkanicznych krajobrazów i różnorodnych plaż Fuerteventurę. Miejsce to nie jest przypadkowe. Na położonej na Oceanie Atlantyckim wyspie, odnajdziemy występujące tylko lokalnie, fascynujące gatunki kwiatów i roślin. To właśnie tu powstała nowa kampania marki na jesień – zimę 2023 roku. Inspirowane klipsami retro kolczyki przywodzą na myśl występujące w tym regionie krzewy Eonium, których liście tworzą zwarte rozety. Kolczyki Eonium powstały z połączenia dwóch, różnej wielkości kwiatków, ale dzięki temu, że jeden odbija się w drugim powstaje złudzenie optyczne sugerujące, że jest ich więcej.
Efektowny naszyjnik Glorioza o ciekawym, organicznym kształcie to nawiązanie do wyrzucanych na brzeg glonów morskich. Naszyjnik powstał z połączenia elementów o trzech różnych wielkościach. Aby uzyskać jak najbardziej nieregularny kształt, każdy z nich został poskręcany w różne strony, dzięki czemu niezwykle pięknie odbija światło.
Bransoletka i pierścionek Bougainvillea przywodzą na myśl łodyżki przypadkowo oplecione lianami. Oba modele powstały w duchu szykownej nonszalancji i będą stanowiły idealne dopełnienie niezobowiązujących minimalistycznych stylizacji.
Agnieszce zależy na tym, aby motywy pojawiające się w nowych kolekcjach, tworzyły spójną stylistycznie całość z projektami z poprzednich sezonów. Tym razem takim motywem jest serce. W kolekcji na jesień – zima 2023 jego kształt jest bardzo subtelny, wręcz nieoczywisty. Serca zdobiące kolczyki, sygnety i naszyjnik Hoya, przywodzą na myśl otoczaki znajdowane na kamienistej plaży, którym woda nadała tak przypadkowy, a przy tym bardzo romantyczny kształt. Kolczyki zostały zaprojektowane w dwóch wielkościach, w wersji gładkiej i młotkowanej.
Nowa kolekcja idealnie wpisuje się, w chłodny o tej porze roku, krajobraz Fuerteventury. Autorem kampanii reklamowej po raz kolejny został twórczy duet - Tatiana Pancewicz i Karol Wysmyk, którego charakterystyczny surowy styl doskonale koresponduje z estetyką marki. Nowoczesne, kobiece i otulające stylizacje przygotowała Kasia Mioduska.
O marce: Rosa to polska marka biżuterii założona przez projektantkę Agnieszkę Rosę w 2012 roku. Jej projekty są wykonywane ręcznie przez mistrzów jubilerstwa w autorskiej pracowni i powstają wyłącznie z surowców najwyższej jakości. Kolekcje dostępne są w butiku w Warszawie oraz na stronie internetowej www.rosachains.com.